• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Krav på att nämna stad/landskap under Handla - Säljes, bytes

MBKS

Basic
2-Faktor
Noterar att man i många annonser inte nämner var varan finns. Givetvis ska ingen skylta med adress, men står stad eller landskap i annonsen så sparar både potentiella köpare och säljare tid, speciellt om man är intresserad av F2F-affärer.

@Fixxxer Det känns som vissa tar för givet att alla användare är i Stockholm, men så är ju inte fallet, även om det är en betydande del. Finns många andra krav på annonserna så det här känns som ett ganska givet krav.

Har varit på tal tidigare men många som inte vill visa var klockan finns utifrån en säkerhetsaspekt

Håller med, det är ju trams. Man måste i alla fall kunna nämna om en klocka finns i Skåne, Norrland eller Stockholm. Det kräver alla andra säljsajter.

Så om det står att en Rolex finns i Stockholmsområdet, Småland eller Bohuslän, då ökar rånrisken? :)
Är du lite smart så ja.

Om någon heter till exempel WilleP och tidigare har postat en bild på sin klocka från balkongen och man känner igen gatan går det ganska snabbt att söka på namnen Wilhelm, William, Will osv på ungefär rätt adress. Vips så vet man till 99% vem det är.

Inser också det ironiska i att jag skrev "ett bra förslag" igår men har nu hunnit tänka och tar tillbaka.

@NRE Ja, men då är det ju den dumma bilden som avslöjar dig, inte att du skriver ut landskap i annons.

Hur som helst, jag förstår resonemanget, min tanke var bara att bespara tid för alla inblandade.

@NRE Ja, men då är det ju den dumma bilden som avslöjar dig, inte att du skriver ut landskap i annons.

Hur som helst, jag förstår resonemanget, min tanke var bara att bespara tid för alla inblandade.
Det har du helt rätt i förstås. Men det är förmodligen annonserna som drar trafik till forumet och där folk med onda avsikter kan tråla efter offer.

Tillbaka
Topp