• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kriminella och Rolex

Konsul

Cartier
Hej alla vänner!

Jag har senaste året i mitt jobb kommit i kontakt med grovt kriminella, de flesta gängmedlemmar. Jag kollar alltid deras klockor och det som helt dominerar är Rolex och särskilt Sea-dwellern. Hur kan det blivit så här? Varför just dwellern?
 

månljus

Panerai
Ironin i detta.
Skärmavbild 2016-09-24 kl. 00.24.11.png
 

Konsul

Cartier
Herr Ernesto vet uppenbart inte ett vitten om hur brottssverige fungerar. Det är nog bra så.. jag tänker inte berätta mer än att detta är min erfarenhet, och mina kollegors... diskussionen fri...
 

Konsul

Cartier
I egenskap av biträde till flera av mina älsklingar, vilka förmodligen köpt sina Rolex mycket billigare än jag (tänk på senaste kuppen i Göteborg...) så kan en och annan tanke om om kriminaliteten dyka upp. Min lilla tråd är seriös. Är Rolex på väg att bli ett varumärke med kriminell belastning?
 

Jimpa

Panerai
Men när vi endå har ämnet på tråden. Hur gör du med service utav en 116618LB eller liknande ? Tar AD emot stulna klockor ? Hur funkar registret över förlorade klockor? Funderat på DNA märka mina ceepers.
 
Senast ändrad:

Konsul

Cartier
Det verkar som om det finns en manual bland grovt kriminella som alla måste följa för att accepteras. I den ingår sedvanlig BMW och just dwellern... etc. mycket tråkigt för märket anser jag...
 

Jimpa

Panerai
Nej jag var helt allvarlig och försökte bidrA med en fråga i ämnet kriminalitet då din inledande inlägg inte kvalificerade sig för att vara en kvalitets trådstart . men Vet du om det är ett internationellt register eller om Sverige har något eget eller hur det ens funckar ?
 

Konsul

Cartier
För det tredje, ha inte sådan otrevlig attityd. Med en svag trådstart följer även svaga inlägg. Var glad att någon spinner vidare på frågan istället.
Trådstarten är inte egentligen svag, bara tragisk. Jag har sett för mycket av människor som inte kan äga en dykarrolle, men som sitter på original. Var kommer klockorna ifrån? Kanske är de stulna...
 

Mauritz

Rolex
Trodde de flesta "grovt" kriminella bar glock och kejsarlänk på minst 250gr. Vad jobbar du med som kommer i kontakt med så många sea dweller bärare?
 

Konsul

Cartier
Nej jag var helt allvarlig och försökte bidrA med en fråga i ämnet kriminalitet då din inledande inlägg inte kvalificerade sig för att vara en kvalitets trådstart . men Vet du om det är ett internationellt register eller om Sverige har något eget eller hur det ens funckar ?
Ärligt talat! Jag har inte kollat statistik och jag har aldrig påstått detta. Min egen och mina kolleger erfarenhet är att just dwellern kommit att helt dominera. Jag påstår inget annat än detta. Jag är bara som klockfantast ntresserad av varför just denna modell är så populär...
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Varför skulle inte kriminella ha råd att köpa en rolex kontant? Säkrare att sitta med 100k på armen än att gömma 100 där man bor om man har fiender? Samma angående guldkedjan? Sen verkar det som att vissa pratar om kriminella som utomjordingar. Dom vill uppnå samma saker som alla andra, fast väljer att ta en snabbare, plågsam och mer riskabel väg. Sea dwellern är den största rolexen => Syns mest?
 

Jimpa

Panerai
Trådstarten är inte egentligen svag, bara tragisk. Jag har sett för mycket av människor som inte kan äga en dykarrolle, men som sitter på original. Var kommer klockorna ifrån? Kanske är de stulna...
Jag köper att du är seriös och att du lagt märke till detta . polisen gör ju även lite tillslag tillsammans med kronofogden och beslagtar dyra klockor halsband osv.. Jag var seriös med min fråga oxå. Då jag träffat en person som hade en 116718LN som han köpt billigare än jag köpt en 14060 för . så hur funkar det. Är DNA kanske det nya ?
 
Topp