• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kriminella och Rolex

Hugii

Audemars
Fått i gåva/present och sedan sålt. Fungerar alldeles utmärkt kan jag meddela.
Har ingen exakt att nämna, men jag vet att i andra delar av Europa så finns vissa butiker som är mindre reko, precis som i alla branscher.
Visst är dem hemska, de där borta i Europa!

Japp du kan få en Rolex en gång i gåva, fast det är små pengar om du saknar andra inkomster (räkningar och allt annat ska betalas). Men tror du på riktigt att det funkar om du har "3 gåvor" på en månad och dessutom en gedigen belastningsregister?
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Har du skulder hos Kronofogden, då håller inte argumentet. ;)
Att ha skulder hos kronofogden är en helt annan sak. Har man skulder hos kronofogden vad är då meningen med att sälja en klocka, få in pengar på kontot som fogden ändå kommer ta? Då är det ju smartare att ha pengarna i fickan istället för vita på banken alternativt få pengarna vita på någon annans namn. Har man inte det så fungerar gåva utmärkt i enstaka fall, om det inte utnyttjas systematiskt då ser nog skv igenom det väldigt snabbt. Riktiga färsking-metoder, tror ni inte redan kriminella redan försökt med dom simpla metoder som diskuteras i den här tråden?
 

Sunrise

Omega
Trist att TS scoop och tråd tas emot med dryga attityder av folk som hellre vill ha en 1000:e hyllnings/-andefattigtråd där alla bara kan ge varandra ryggdunkar och skriva:
"GRYM!"
"Ny 1603 införskaffad. Någon som har tips på något grymt NATO band?"
"Klocka X på...Nu ska det grillas!"
"Sommaren är slut så bytte band till detta. Blev själv ganska nöjd!"
"När jag beställde mitt läderband från dom gick leverans och allt bra. Har inget dåligt att anmärka".

On topic: Alla kretsar, även kriminella, utvecklar väl sina egna "IT"-prylar att ha. Antar klockan att ha är en Sea-Dweller.

Min gissning:

*Rolex
*Inte vräkig eller drar onödig uppmärksamhet
*Sportig
*Snäppet vassare än en vanlig Submariner
*Den modell som andra "tunga" namn bär
 

Jimpa

Panerai
Ja riktigt scoop att kriminella gillar rolex eller annan lyx som kaviar och andra god saker
steffe.jpg
 

Sunrise

Omega
Ja riktigt scoop att kriminella gillar rolex eller annan lyx som kaviar och andra god saker
steffe.jpg

Så du visste att kriminellas favoritrolex var Sea-Dweller? Om du fick gissa på vilken modell av Rolex flest kriminella bär tycker du det självklara svaret är Sea-Dweller? Och seriöst. Kriminella gillar Ferrari? Det var mig något nytt. Kan du nämna någon fler svensk gangster förutom Tjocke-Steffe som förövrigt huserade i USA vid den där kraschen. Dom gillar nog allt som är dyrt men inte fan kör det runt några Ferraris med kriminella i Sverige. Möjligtvis white-collar crime. Snarare BMW och Benz.
 

Jimpa

Panerai
Så du visste att kriminellas favoritrolex var Sea-Dweller? Om du fick gissa på vilken modell av Rolex flest kriminella bär tycker du det självklara svaret är Sea-Dweller? Och seriöst. Kriminella gillar Ferrari? Det var mig något nytt. Kan du nämna någon fler svensk gangster förutom Tjocke-Steffe som förövrigt huserade i USA vid den där kraschen. Dom gillar nog allt som är dyrt men inte fan kör det runt några Ferraris med kriminella i Sverige. Möjligtvis white-collar crime. Snarare BMW och Benz.
Så du menar att det pga en tråd på KS så ör det nu bevisat att SD är kriminellas vanligaste klocka ? Som sagt, vilket scoop för att använda dina egna ord.
 

bluetrain

Cartier
är lite nyfiken på hur pass populär "air king" är inom denna kategori brukare och då lite extra på hur de Ställer sig till den nya ref 116900.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Det är ju en Rolex som mäter 44mm och passar dessa stora gossar väl. Jag tror inte dom har stöldgods, varför skulle dom ha det när dom med största sannolikhet gör affärer som betalas kontant? AD säger väl inte nej om du cashar din klocka? Personligen betalar jag med mastercard så ni kan vara lugna.
- Med det är synd att dom lämnat Breitling, hur ska vi då veta vilka som är bankrånare Om dom bär samma klocka som oss...?:eek:
En Seadweller är bara 40mm, du förväxlar den med en Deepsea som är 44mm.
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
kallas att tvätta pengar, vart tror du pengarna till de feta bilarna, sjuka klockorna och allt annat kommer ifrån.. inte en svår nöt att knäcka.
kolla några bra dokumentärer så får du reda på svaret.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
kallas att tvätta pengar, vart tror du pengarna till de feta bilarna, sjuka klockorna och allt annat kommer ifrån.. inte en svår nöt att knäcka.
kolla några bra dokumentärer så får du reda på svaret.
De feta bilarna står ofta leasade på någon annans namn, klockor är väl också svårt att gå och köpa kontant nu för tiden? Har för mig att affärer och företag inte får ta emot hur stora summor som helst, cash, helt anonymt just för att förhindra penningtvätt.
 

Jolly

Cartier
De feta bilarna står ofta leasade på någon annans namn, klockor är väl också svårt att gå och köpa kontant nu för tiden? Har för mig att affärer och företag inte får ta emot hur stora summor som helst, cash, helt anonymt just för att förhindra penningtvätt.
Företag som har en omfattande kontanthantering kan bli ålagda att ha någon form av policy för att förhindra penningtvätt. Men sen hur det levs upp i praktiken är en annan sak...
De kanske hellre tar emot en stor summa kontanter för att inte tappa en bra affär.
Sedan krediteras detta som en sedvanlig dagskassa på företagets konto utan att väcka några frågor.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
De feta bilarna står ofta leasade på någon annans namn, klockor är väl också svårt att gå och köpa kontant nu för tiden? Har för mig att affärer och företag inte får ta emot hur stora summor som helst, cash, helt anonymt just för att förhindra penningtvätt.

Tror att det var upp till 200k kontant på Nymans Ur utan frågor om var pengarna kommer från osv. Jag har själv betalat 60k kontant utan frågor.
 
Topp