• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kristian Haagen och Linde Werdelin

par

Patek
2-Faktor
Det finns säkert fler än jag som följer Kristian Haagen på instagram, facebook och läser det han skriver.

Är det någon mer än jag som reagerat på att han mer och mer blivit den största marknadsföraren av Linde Werdelin? Visst en dansk hyllar ett danskt varumärke precis som en svensk biljournalist skulle hylla Volvo i Sverige, men har det inte gått till överdrift?

Är det okej för en Journalist att göra "reklam" så hårt för ett varumärke? Blir det inte lite märkligt när han har ett så hårt ställningstagande?

Exempel som gick ut idag
YJDPNy2.jpg


Framsidan på hans bok



Jag kanske är helt ute o seglar, men har reflekterat över det ett par gånger nu.
 

DrDre

Patek
Jag har aldrig träffat honom men emailat med honom ett par gånger för länge sedan och även sett honom på TV. Han verkar vara en underbar entusiast och har en passion som smittar av sig för det han skriver om. Som klockintresserad, så kan jag bara tycka att det är roligt att det skrivs mycket om klockor.
 
  • Like
Reactions: par

par

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig träffat honom men emailat med honom ett par gånger för länge sedan och även sett honom på TV. Han verkar vara en underbar entusiast och har en passion som smittar av sig för det han skriver om. Som klockintresserad, så kan jag bara tycka att det är roligt att det skrivs mycket om klockor.

Jag håller med dig i allt till 100%, men ska man inte vara objektiv som journalist?
Om en biljournalist på teknikensvärld blivit utsedd som hedersperson på Volvo, hade vi inte reagerat då?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Lite som att George Clooney skulle skriva om Omega...eller? Tyvärr kan ju sådant bli en boomerang...
Men man har ju alltid sina favoriter, men alla ev förbindelser/relationer borde framgå om man gör någon journalistisk ansträngning. Bloggeri etc är väl en annan femma dock.
 

par

Patek
2-Faktor
Lite som att George Clooney skulle skriva om Omega...eller? Tyvärr kan ju sådant bli en boomerang...
Men man har ju alltid sina favoriter, men alla ev förbindelser/relationer borde framgå om man gör någon journalistisk ansträngning. Bloggeri etc är väl en annan femma dock.

Absolut, har absolut inget imot varken LW eller Kristian. Tycker LW producerar riktigt balla klockor och Kristian gör massor av intressanta saker jag följer.

Man kanske ska skilja på klockjournalistik och tex biljournalistik. Det som står i klocktidningar är ju sällan något kritiskt vilket kanske inte passar typen, vad vet jag.
 

_jonte

Patek
Ser inte problemet, han kan väl hylla vilka klockor han vill? Kanske han är sponsrad, och förmodligen vän med herrarna bakom, men likaså inga konstigheter...
 

ErikGBG

Audemars
Ser inte heller problemet, men har väl också "reagerat" på att han gått från att posta bilder på diverse klockor till 90% lw och 10% pp.
Inget fel i det, cash rules.
 
Topp