• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krona/fix citizen bullhead 8110

Lunse

Breitling
Hej! Jag har varit på jakt efter en ny krona till min Citizen octagon. Kronan som sitter är på tok för liten och fladdrig. Jag har googlat runt lite men utan framgång. Det hade varit roligt att få tag på en orginalkrona.
Klockan är också i behov av översyn. Går för snabbt och kronografen nollställer inte korrekt. Någon som har nån ide om vart man kan vända sig?
 

rogart-63

Patek
Hej! Jag har varit på jakt efter en ny krona till min Citizen octagon. Kronan som sitter är på tok för liten och fladdrig. Jag har googlat runt lite men utan framgång. Det hade varit roligt att få tag på en orginalkrona.
Klockan är också i behov av översyn. Går för snabbt och kronografen nollställer inte korrekt. Någon som har nån ide om vart man kan vända sig?
Har för mig att jag snacka med Micke på urdelar om Citizen kronografer. Hör med honom. Annars tro jag att jag köpte en på ebay vid nåt tillfälle. Coola klockor men dom är svåra att hitta delar till. speedtimerkollektions tror jag det var?
 

Lunse

Breitling
Verkligen. Skulle vara kul att få den tipptopp. Kollade runt på speedtimerkollektion. Inga kronor dessvärre.
 

rogart-63

Patek
Verkligen. Skulle vara kul att få den tipptopp. Kollade runt på speedtimerkollektion. Inga kronor dessvärre.
Finns nån firna som heter Mount apo merchant som säljer AM delar. Hyfs kvalitet . Nån gång har jag haft otur å fått nåt skit. Men har änd gått att fixa till. Köpte en bezel till en 6309 men den bvar lite tight i passformen. Kolla där.http://mountapomerchant.com/indexpdetails.php?c=0&p=89 Har handla andra grjor och dom har suttit perfekt.
 
Topp