• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krona som skaver

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Tycker man Squalen är dyr men man vill ha en krona som inte skaver och full lume så finns Citizen NY0040-09W :) Den är riktigt trevlig och tål stryk!
IMG_20200610_141725.jpg
IMG_20200609_224022.jpg
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Helt i min smak. En trevlig diver med kronan på ”rätt” sida. Får kolla in lite reviews:bookworm:
En kul grej med NY0040 är att Marina Militare har en egen version. Exakt samma klocka med annan tavla, graderad till 500m. Den ska enligt utsago alltså vara ytterligare lite tuffare än den utger sig för att vara!
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Slår jag till, vilket är troligt, blir det nog den ”vanliga” med 200 meter och svart urtavla. Rätt lik klassikern skx tycker jag....vilket jag gillar:)
Och on du en dag skulle råka hamna i en situation där du är i behov av 500m gradering så kan du känna dig trygg, även om det råkar stå 200m på tavlan :D
 
Topp