• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krona till svärfars Seiko

appaz

Omega
Hej!

Är det någon som vet var jag kan få tag i en krona till denna? Behöver inte vara original!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Tack på förhand!

David
 

Martin Lovasz

Audemars
En fin gammal 77:a. Inga konstigheter här utan det skall vara en standard tunn Japansk krona och sådana finns i massor men man måste ta ut bommen så man kan låsa fast den nya kronan på den.

Glaset behöver slipas och poleras och hela klockan rengöras så blir den som ny igen. :)
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Här är alla delar som sitter på din klocka? Ja nästan ialafall? Kolla vilken krona och googla om nåt kommer upp? sen är det bara att beställa? kanske kan cousinsuk ha hemma? http://boley.de/referenz/seiko/12362?search=5Y23-7000
Är du snäll? Ska göra en beställnig från scothwatces i USA. Dom hade hemma? Om dom bara svarar på mailet jag skicka så kan jag lägga till din krona där?
De är på semester och kommer tillbaks the 24 Juli.
 
Topp