• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronan sitter som sten.... Hjälp

Simpa

Breitling
Hallå!
Köpte en Certina DS action Diver för lite drygt en månad sen. Den har gått utmärkt och igår stannade den(av naturliga skäl). När jag sen skulle vrida fram den så visade sig att kronan sitter stenhårt och jag kan inte få upp den. Finns det något hemligt knep eller verktyg man kan använda sig av?
Tack på förhand!
/rookie
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har du provat att skruva ut den?
Sitter ändå fast?

Kolla om du har någon skada på kronan, om den fått en smäll....

Har den det så behöver du nog söka upp uris.
 

Simpa

Breitling
Har du provat att skruva ut den?
Sitter ändå fast?

Kolla om du har någon skada på kronan, om den fått en smäll....

Har den det så behöver du nog söka upp uris.
Japp det är en skruvkrona men den sitter som berget. Vanligt problem? Har jag skruvat den för hårt? Vill ju inte att den ska läcka ;)
 

rogart-63

Patek
Japp det är en skruvkrona men den sitter som berget. Vanligt problem? Har jag skruvat den för hårt? Vill ju inte att den ska läcka ;)
Låter som det finns risk för det :p. Kan du inte testa att försöka lägga nåt i mellan för att få bättre tag . Gummiduk ? .Risken är att du klämt ihop o-ringen så mycket att allt fastnat .
 

tictac62

Cartier
Kronan blir inte tätare för att du skruvar åt kronan hårdare, känn på den då och då istället! testa och lägg någon i mellan, sämskskinn som inte blötts ner brukar jag använda och skruv med en tång försiktigt, detta har använt med framgång flera gånger när kunderna limmat eller skruva fast kronan .
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hade en exp som kronan satt stenhårt på. Hade fått en smäll och någon tub hade blivit skev. Kostade 1300 att reparera
 
Har hänt på min med ett par gånger, särskiljt när jag inte rört kronan på länge. Antagligen skruvar jag åt den för hårt..
 
Topp