• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronisk bandtvek.

Sgt Hal

Omega
Jag vet varken ut eller in, hit eller dit. Hur gör ni för att veta vilket band/länk som blir bäst och får klockan att lyfta? Är det dagsformen? Helheten med klädseln eller klockan i sig... Villrådig är jag.

image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket snyggare på läder imho. Tycker bandbredden ser alldeles för smal ut på länk.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Snyggast på läder, men du kanske skulle kunna testa lite olika djur och se om det dyker upp något som känns självklart för dig...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Helt spontant skulle jag säga, ju mögligare desto bättre, på den där. Kanske ett tokslitet olivgrönt nato?
 

Mr Chance

Kalmar
För mig gäller dagsform, graden av uttråkning och möjlighet till stilbrott när jag väljer band/länk. Kavaj, skjorta och nato är en skön blandning tycker jag. Eller dykare på läder.

Imho.
 

Sgt Hal

Omega
Lysande! Tycker själv att lädret är det som vinner. Skall köra en vända med några nato i helgen och se hur det artar sig.
 

Danken

Friends of KS
Jag tycker den där fungerar bra både med läder och länk men jag tycker lädret är aningen snyggare. Bäst blir det dock nog om man matchar med resten av outfiten.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Personligen tycker jag att läder passar finfint till ljusa urtavlor och länk till mörka. Generellt that is.
Om läder på mörk urtavla gillar jag riktigt tobaksbruna t ex.
 

Sgt Hal

Omega
Jag tror jag har en plan. Tack för all input. Vissa klockor är helt klart lättare än andra. Vissa av mina har inte bytt band eller länk på hur länge som helst, andra skiftas om dagligen för "det känns liksom inte rätt..."
 
Topp