• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kronofogden säljer piratkopierad Louis Vuitton.

Till ett utrop på 15.000:- och ett lägsta pris till 7.600:-. Jag har redan mailat dem. Gör så ni också!
Skandal då de får ur värderade för lägre pris än denna väska.

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20190228_1405&inO=2

Det som stör mig mest är att någon stackare kommer få betala nästan minst 8.000:- för skräp, fy fan.
Skandalöst! Hur är tanken bakom dessa försäljningar egentligen? Väldigt märkligt, allting. Heja Sverige! :(

Nu är jag inte så insatt i LV ryggsäckar men vad gör den oäkta?
Finns inte modellen? Eller där är andra uppenbara saker som jag borde se? :)

Till ett utrop på 15.000:- och ett lägsta pris till 7.600:-. Jag har redan mailat dem. Gör så ni också!
Skandal då de får ur värderade för lägre pris än denna väska.

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20190228_1405&inO=2
Det som stör mig mest är att någon stackare kommer få betala nästan minst 8.000:- för skräp, fy fan.
"Svart ryggsäck med silverfärgade detaljer märkt Louis Vuitton.
Väskan har tre fack som försluts med dragkedja, i dessa finns ytterligare fack, se bilder.
Brunt innerfoder.
Okänt material, skinnliknande botten på väskan.
Vi lämnar inga garantier för funktion, ursprung, kvalitet eller äkthet. Alla objekt säljs i befintligt skick och det är ditt ansvar att noga undersöka objektet vid visningen."

Förstår egentligen inte vad problemet är, det står inte att den skulle vara äkta någonstans? Att den är "märkt" med LV är ju inte samma sak som att den är äkta. Visst, hemskt att gå på en kopia, men om man inte har mer förstånd så bör man nog inte vara inne på just fogdens hemsida och köpa saker.

Väskan har tre fack som försluts med dragkedja, i dessa finns ytterligare fack, se bilder.
Brunt innerfoder.
Vi lämnar inga garantier för funktion, ursprung, kvalitet eller äkthet. Alla objekt säljs i befintligt skick och det är ditt ansvar att noga undersöka objektet vid visningen."

Förstår egentligen inte vad problemet är, det står inte att den skulle vara äkta någonstans? Att den är "märkt" med LV är ju inte samma sak som att den är äkta. Visst, hemskt att gå på en kopia, men om man inte har mer förstånd så bör man nog inte vara inne på just fogdens hemsida och köpa saker.
Problemet är att det är olagligt?

Brunt innerfoder.

Olagligt. . Än värre om En "myndighet" bryter mot lagen, kan tyckas.

Problemet är att det är olagligt?
Olagligt. . Än värre om En "myndighet" bryter mot lagen, kan tyckas.
Ja okej jag är trött i huvudet och totalt missar poängen att det är olagligt.
Men faktumet är dock att där frekvent dyker upp kopior, och inget sker trots att det kommenteras. Min poäng är väl bara att hålla sig därifrån, då fogden tydligen verkar stå över lagen.

Detta verkar fan inte rimligt..
Hur kan en svensk myndighet inte behöva följa svenska lagar?
9968582E-7B45-4208-917F-17CB9C3DD33A.png
C70ACDD1-D601-4F70-B184-30D3F4A0149B.png

Så med disclaimer att jag inte tar ansvar för äkthet och att "ansvaret ligger på Dig", så är det fritt fram att sälja piratkopior??
Bara att dra till Thailand och handla. Hem. Ut på blocket o tradera. Det är trots allt köparen som ansvarar att ta reda på att de är äkta. Inga risker som säljare. Skönt.

OM de får vetskap varför den inte är äkta:
Den som medvetet säljer en annan person en vara med vetskap om att denna är en piratkopia begår bedrägeri, vilket är kriminaliserat enligt 9 kap. 1 § brottsbalken.

Oklart om det är andra regler/förutsättningar när det inte säljs från person.

Om nån mejlar jepparna om skillnaderna mellan riktig o den som beskrivs gör de definitivt en olaglig handling då de har fått vetskap om det innan försäljning skett.

Om nån mejlar jepparna om skillnaderna mellan riktig o den som beskrivs gör de definitivt en olaglig handling då de har fått vetskap om det innan försäljning skett.
Har jag redan gjort och flera med mig vad jag vet.
Är väl bra om så många som möjligt gör så!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp