• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kronofogdens klockor Omega, stort parti.

4lyfe

Basic
Hej,

Såg precis att fogden säljer ett "stort" parti Omega klockor.
4 st Seamaster Diver Commander´s Watch
1 st Speedmaster
2 st Seamaster Diver

Just commanders, om man gillar den modellen, kan man nog göra ett fynd på då det finns så många med samma slutdatum.

Nedan länk till alla:
Commanders:

Speedmaster:

Seamaster:

Tänk på att tull & moms tillkommer.

Snälla notera att Fogden skiter fullständigt om de säljer falska klockor till dig eller inte. Men i ovan fsg finns åtminstone värderingsintyg.

Best regards;
O.

Inte dåligt! En sådan där Commander’s Watch skulle ju inte sitta fel. Bra tips👍 Men funderar också likt @yonsson vad som händer om det är stöldgods. Känns märkligt att det legat fyra st sedan 2018😅

Myclet märkligt. Har de legat hos Tullverket sedan 2018 då värderingen genomfördes? Vad händer om man köper och de visar sig vara stöldgods?
Då är man nog tyvärr körd i prutten. Staten ger aldrig tillbaka pengar, någonsin, under några omständigheter.
"https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ulf-kopte-stoldgods-av-kronofogden" - Han fick inte en spänn.

Sökte för skojskull på en av Omega klockorna i en sådandär "stolen watches DB" och fick ingen träff.

Myclet märkligt. Har de legat hos Tullverket sedan 2018 då värderingen genomfördes? Vad händer om man köper och de visar sig vara stöldgods?
Bra fråga! Kan det inte vara så att de legat i förvar under någon form av utredning och nu har det visat sig vara ok?

Lagt bud på en SMPc är 22500:- , lägg till moms baserat på 35100:- som blir 7020:- . Då är vi uppe i 29520:- + tull för en förvisso oanvänd men lite till åren SMPc utan box, cert och gällande fabriksgarantier :rolleyes:

Man får med det man ser på bilden alltså? Commanders Watch kommer med länk i paketet också, den vill man ju ha.

Lagt bud på en SMPc är 22500:- , lägg till moms baserat på 35100:- som blir 7020:- . Då är vi uppe i 29520:- + tull för en förvisso oanvänd men lite till åren SMPc utan box, cert och gällande fabriksgarantier :rolleyes:

Man får med det man ser på bilden alltså? Commanders Watch kommer med länk i paketet också, den vill man ju ha.
Håller helt med dig, den som lagt budet på SMPc kan ju inte riktigt ha koll på vad de är värda!?😅 På tok för mycket känns det som!

På speedmastern slutar numret på taggen på 006, men jag tycker bestämt att det ser ut som en 005, dvs med hesalitglas.

Om det skvallrar om en kopia eller inte låter jag vara osagt men kan vara värt att tänka på.

Edit: läste nog för snabbt..

På speedmastern slutar numret på taggen på 006, men jag tycker bestämt att det ser ut som en 005, dvs med hesalitglas.

Om det skvallrar om en kopia eller inte låter jag vara osagt men kan vara värt att tänka på.
Tycker det står 005 i slutet? Står även 005 i äkthetsintyget som är bifogat i auktionen.
07EF18BB-A82D-4A7C-A1F6-B3BC950BA34D.jpeg

Tror inte man kan göra en speciellt bra deal där. För många frågor - stöldgods? Garantin kan man inte räkna med heller för den delen.
Buden som de är nu är ju t.o.m ganska höga. Räknar man med moms+tull får man ett pris som visserligen är billigare än att köpa nytt, men jag hade hellre satsat på en begagnad i fint skick med box/cert till samma pris.

Men intressant!

Med risk att Swatch Group kan kontakta dig i efterhand och kräva tillbaka sin stulna klocka. Jag hade kontaktat swatchgroup och uppgett serienummer innan köp för att se att allt står rätt till, samt bett om att få svaret skriftligt.

Det finns ett flertal exempel på när personer köpt stöldgods på KF:s auktioner och där varorna i efterhand har blivit beslagtagna utan att någon ersättning betalats ut till köparen. Kronofogden skjuter ifrån sig ansvaret. Har till och med för mig att det finns ett rättsfall på detta....någon här kanske kan hitta det!

Vanskligt sånt här då Kronofogden tar noll ansvar ifall klockorna är stulna, fejk eller helt paj. Kan bli en dyr affär.

Riktigt grisigt att staten fortsätter med försäljningar utan att ta ansvar för äktheten eller huruvida det är stöldgods eller inte. Men det finns alltid ett undantag varför staten får frikort med sådana här saker eller exempelvis ockerräntor på trängselavgifter.

Tillbaka
Topp