• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronograf på mesh eller racing läder?

Mesh eller läder

  • Mesh

    Röster: 12 23.5%
  • Läder

    Röster: 32 62.7%
  • Båda funkar lika bra

    Röster: 7 13.7%

  • Totala väljare
    51

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Hej kära Klocksnackare

Tänkte höra eran åsikt om mesh på kronografer. Generellt sett är ju mesh till för dykarklockor men personligen tycker jag att det flyger riktigt bra t.ex. på vintage pandor. Vad tycker ni? Mesh eller racingläder?

Lite bilder på min panda samt en bild på den nyare breitling transocean på mesh.


20140326_142414.jpg
20140326_152051.jpg
20140326_152305.jpg

breitling_transocean_wp2.jpg
 

Galaxy

Rolex
Föredrar helt klart racingläder. Har faktiskt svårt att se charmen med mesh, även om det kan passa bra på vissa modeller.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Gillar mesh mer och mer men på visa modeller funkar det bara inte. Provade på min PO och det var inte bra. Men din panda flyger :)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Blev lite inspirerad ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Funkar finfint! Det enda som jag tycker är synd med mitt mesh (ser att du har samma problem) är att den inte smalnar av. Det finns ingen tapering på den. Hade varit mycket snyggare.

Jag har alltid sagt läder men ändrar mig! Mesh är ju sjukt snyggt på den! Blev exalterad och inspirerad! Vad sägs? Bra eller anus?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Jag tycker det ser bra ut!
 
Topp