• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kronograf problem

GWD

Silver
Hej behöver hjälp. Jag har sålt En Dodane type 21 till en forum medlem och när han testat kronograf funktionen så startar inte krono visaren men sekundvisaren på subdial stannar. När han trycker stop så startar sekundvisaren på subdial igen. Vad är fel? Senast jag kollade fungerade allt som det ska.

Kan vara många fel. Ingreppsfel i kopplingshjul tillexempel. Det är bättre att låta någon urmakare undersöka den istället för att gissa.

Hej behöver hjälp. Jag har sålt En Dodane type 21 till en forum medlem och när han testat kronograf funktionen så startar inte krono visaren men sekundvisaren på subdial stannar. När han trycker stop så startar sekundvisaren på subdial igen. Vad är fel? Senast jag kollade fungerade allt som det ska.
Låter som kronografdelen har för mycket friktion/motstånd så klockan stannar när den aktiveras? Ingen permanent lösning men jag hade lagt den varmt och motionerat kronografdelen lite varsamt.

• Like
Reactions: GWD
Låter som kronografdelen har för mycket friktion/motstånd så klockan stannar när den aktiveras? Ingen permanent lösning men jag hade lagt den varmt och motionerat kronografdelen lite varsamt.
Köparen säger sig ha testat ditt tips utan resultat. Jag har tagit tillbaka köpet. Får kolla upp vad som är fel när jag får hem den. Tack ändå.

Tillbaka
Topp