• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronograf sökes, tips mottages varmt.

4cie

Rolex
2-Faktor
Behöver jag säga mer........
20140405_082234.jpg


Alla äger eller har någon gång ägt en Speedmaster. Klockren!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Ligger ute en TAG Autavia refnr cy2110 på köp & sälj. En reissue som floppade totalt men har börjat att stiga ganska mycket i värde de senaste åren. Hittar man en i bra skick under 20k KÖP. Mycket pang för pengen.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Heuer "Siffert" Autavia?



Den lanserades på nytt för några år sedan och den ryms inom din budget. Den är sjukt snygg på ett läderarmband. 70-talsstuket tilltalar kanske inte alla, men det blir allt mer populärt vilket märkts på begagnatpriserna som gått upp rätt mycket de senaste åren.


Inte alls ett dumt förslag! Riktigt snyggt med de blåa visarna och detaljerna samt fonten på bezeln. Även länken tycker jag ser ganska ball ut!
 

TFK

Omega
Inte alls ett dumt förslag! Riktigt snyggt med de blåa visarna och detaljerna samt fonten på bezeln. Även länken tycker jag ser ganska ball ut!


Jag tycker också att de blåa detaljerna mot den vita tavlan är riktigt läckra. Denna modell blev en rätt stor flopp då den var för modern för att locka vintageentusiasterna och för retro för att locka de som vill ha en ny design. För den som letar beggat gör det dock att priserna är rätt rimliga och eftersom den inte tillverkades i så många ex kommer nog efterfrågan att stiga med tiden.
 
Jag tycker också att de blåa detaljerna mot den vita tavlan är riktigt läckra. Denna modell blev en rätt stor flopp då den var för modern för att locka vintageentusiasterna och för retro för att locka de som vill ha en ny design. För den som letar beggat gör det dock att priserna är rätt rimliga och eftersom den inte tillverkades i så många ex kommer nog efterfrågan att stiga med tiden.


Jag förstår. När började/slutade dessa tillverkas?
 

TFK

Omega
Jag förstår. När började/slutade dessa tillverkas?


"Re-issuen" av Autavian lanserades 2003 och kom i tre modeller. Se nedan för de olika varianterna och originalen från 70-talet som de är inspererade av. Men jag är lite osäker på när de slutade att tillverkas.

Svart orange = ref CY2111
Vit blå "Siffert" = ref CY2110

3787705505_83e9a84f03.jpg


De har samma urverk som nyutgåvan av Monacon, dvs ett ETA 2892. Urverket är parat med Depraz Dubois kronografer för att kunna sätta kronan till vänster på motsatt sida från kronografknapparna.
 
"Re-issuen" av Autavian lanserades 2003 och kom i tre modeller. Se nedan för de olika varianterna och originalen från 70-talet som de är inspererade av. Men jag är lite osäker på när de slutade att tillverkas.

Svart orange = ref CY2111
Vit blå "Siffert" = ref CY2110

3787705505_83e9a84f03.jpg


De har samma urverk som nyutgåvan av Monacon, dvs ett ETA 2892. Urverket är parat med Depraz Dubois kronografer för att kunna sätta kronan till vänster på motsatt sida från kronografknapparna.


Fan den i roséguld var inte dum den heller, såg dock att den endast tillverkades i 150 exemplar, haha :D

Tack för att du tar dig tid, det uppskattas!
 
Den är riktigt fin och det finns en till salu på eBay så det är bara att slå till! :)

http://www.ebay.com/itm/TAG-Heuer-A...mited-Edition-CY5140-FC8158-18K-/190799959083

Dock kan jag nästan tycka att en sportig klocka som Autavian passar bättre i stål.


Ja se på fan, tråkig prisklass bara.

Håller med dig där, har börjat gilla guld mer och mer men om det är en klocka som man har tänkt att bära dagligen (notera att jag inte är en person som köper en klocka för att bara "samla") så känns stål så mycket mer praktiskt.

Fan ett brunt racing från Singular på den blåvita Autavian hade ju bara varit mumma...
 

TFK

Omega
Ja se på fan, tråkig prisklass bara.

Håller med dig där, har börjat gilla guld mer och mer men om det är en klocka som man har tänkt att bära dagligen (notera att jag inte är en person som köper en klocka för att bara "samla") så känns stål så mycket mer praktiskt.

Fan ett brunt racing från Singular på den blåvita Autavian hade ju bara varit mumma...


Kaplans har en Siffert till salu på Klockkvaliteten:

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1027635

0


Annars har de även en rätt fin Rolex också...

0


http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019336
 

Bolio

Panerai
Finns en jävligt trevlig klocka i min signatur som stämmer in bra på dina kriterier ;) Då slipper du spara speciellt länge också.

Kronograf - check
Vit tavla - check
Över 40mm - check
Brunt läder - check
Budget - check
F2F - check

Ses vi imorgon på mitt kontor?

Håller med Belic. Hans klocka är den klart intressantaste om man ser till prisbilden på köp och sälj och skulle säkert passa dig perfekt. Finns även en grym Zenith där för 20k men den saknar kronograf men ack så vacker. Med Omegan får du ju en hel del över också så du har redan kommit en bit i sparandet på nästa dinka. Hade jag inte haft en av mina två gralar på ingång hade jag lätt köpt både Omegan och Zenithen men nu finns tyvärr inte det utrymmet.
 

UNO

Panerai
Bästa chronografen OM du vill klicka tid:

Breitlings superquartz som sitter i bl.a. Colt.
Tål obarmhärtigt tryckande när man är fumlig men går 4 sekunder fel på ett halvår.
 
Topp