• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronografer under 42 mm

Isodor

Audemars
Hej,

Skulle vilja bli lite informerad om vad det finns för "nya" kronografer under 42 mm på markanden.

Daytona är 40mm
Omega har väl Speedy på 40 mm också om jag inte missminner mig.

Vad mer finns det?

Ej gammalt, utan nytt, aktuellt.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hej,

Skulle vilja bli lite informerad om vad det finns för "nya" kronografer under 42 mm på markanden.

Daytona är 40mm
Omega har väl Speedy på 40 mm också om jag inte missminner mig.

Vad mer finns det?

Ej gammalt, utan nytt, aktuellt.

Sinn verkar köra på 40-41mm på många kronografer.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Seagull har väl en som är 37mm. Den har dock en klar vintage-look tycker jag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Sten

Cartier
Tror nog mer att det menas att den fungerar för damer.

Även om jag har fel i denna fråga kommer jag bestämt hävda att en 38mm chrono inte är en dam modell. Av princip ;).

Det är direkt värdelös marknadsföring av Zenith att benämna den som en kärringmodell, hur många spekulanter missar man inte på den formuleringen?! Fastän den är urläcker, så skulle det ta emot att köpa nåt som "är menat (?!)" för damer...38mm är ju annars perfekt!
 

fc2

Rolex
Är inte Omega FOIS 39 mm? Vanliga Speedyn är väl 42? Speedmaster Racing ligger väl under 42?

Lite annan priskategori kanske men har inte Breguet ett antal under 42 mm, tom under 40. Gamla 3237 var väl 36 och 5237 37mm?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Finns många, men jag väljer en Seiko. 40mm no more - no less...
%255BUNSET%255D
 

Sputniq

Panerai
Det är direkt värdelös marknadsföring av Zenith att benämna den som en kärringmodell, hur många spekulanter missar man inte på den formuleringen?! Fastän den är urläcker, så skulle det ta emot att köpa nåt som "är menat (?!)" för damer...38mm är ju annars perfekt!

Ja, hur gick tankegångarna där kan man ju fråga sig... Tycker att den är riktigt fin i 38 mm.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det står "For Ladies", om jag är tvungen att översätta för dig så betyder det "För damer".

Har diskuterats 1000 ggr internationellt att detta är fel av Zenith, vill också minnas Zenith's ledning sagt den lämpad sig bättre på män.

Den är av perfekt storlek för en kronograf av sitt slag.
 

Ryttaren

Rolex
Om man gillar klockan men vägrar bära den för att det "är en tjejklocka" så är nog ens problem den egna självkänslan snarare än i vilket fack Zenith har stoppat den.


Största problemet är nog att män missar att den ens finns, då man måste in på just "Ladies watches" för att hitta den. Vore ju smartare om den fanns även under herrur om man nu måste kategorisera. Även uret.se listar den som damur. De kanske inte vill ha mer försäljning.

Men just den 38:an är ligger högt på min vill-ha lista, fan att den är så dyr :(
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Finns många, men jag väljer en Seiko. 40mm no more - no less...
%255BUNSET%255D
Grym! Vad är det för ref? Finns den med svart urtavla?

Sitter här helt lost igen, hade ögonen på en SBPP001
SBPP001.jpg
och hittade den listad komplett med pris hos Higuchi-inc, såg fram emot lönen något otroligt och drog en mailkoll nu så jag kunde beställa imorgon. Men tji fick jag "extremeley hard to come by.."

Så tips på kronografer mottages gärna! 40mm helst, gärna tachy ring. Länk är inget måste då jag kommer rocka racing strap ändå.
 
Topp