• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronometer Stockholm kronograf

Ragge

Cartier
Stoppur är min grej. Kanske mest, fast jag är svag för allt som tickar förstås. Här har jag ett stoppur de luxe. En kronograf från Kronometer Stockholm. Med verk från Excelsior Park med orört reservdelsfack och allt. Asken har inget att göra med klockan, men passar bra och känns som en trevlig kuriosa i sig. Och kronografer är ju som smycken på insidan :)

20141017_195809.jpg
20141017_195641.jpg
20141017_195518.jpg
20141017_195457.jpg
20141017_195239.jpg
 

Ragge

Cartier
Tack. Vad underbart! Det roligaste jag sett på länge i klockvärlden, helt nytt för mig. Är detta "vanligt" förkommande bland stoppur? Förekommer drt bland armbandsur? Fickur?

Väldigt fint ur har du iaf.

Tack. Inte helt ovanligt bland stoppur. Skiljer sig lite från dagens slit och släng och hållbarhet på nåt år. Risken att tappa ett handhållet ur är förstås större och då ligger ju balansen illa till. Plus att utrymmet finns. Extra trevligt att det inte behövt användas. :)
 

babanker

Panerai
Tack. Inte helt ovanligt bland stoppur. Skiljer sig lite från dagens slit och släng och hållbarhet på nåt år. Risken att tappa ett handhållet ur är förstås större och då ligger ju balansen illa till. Plus att utrymmet finns. Extra trevligt att det inte behövt användas. :)

Verkligen. Handhållen och utrymme tack vare storlek, logiken gick mig förbi.

Tack för svaren, kul med lite information och insyn i denna nisch. :)
 

Carl B

Breitling
Hej!
Jag har ett likadant ur liggande hemma (från kameraskjutningsutrustningen på Strv 103), dvs det från Kronometer Sthlm. Vad är värdet på ett sådant ur?
 
Topp