• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronometer Stockholm Televerket Breitling Toptime

Urtur

Cartier
Jag och min bror var på auktion i slutet av 80-talet och hittade en chronograph som vi båda var intresserade av. Vi kom överens om att jag fick första tjing så länge den gick för under 500kr. Ironin är att det var en som bjöd 510kr så min bror ropade in den för 520kr, allt enligt vår överenskommelse!
Fick se den igår igen, för första gången på ca 28år. Galet fin klocka, som min bror ropade hem! :)

Någon som har någon historik eller fakta att komma med?

IMG_3011.JPG

IMG_3013.JPG
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Inte mer än att de är riktigt svala och att jag pressat alla gamla Televerketgubbar på jobbet om de kan ha en sådan i en låda hemma. Dock känner ingen av de tre till klockan. De var visserligen verksamma där på 80 talet. Klockan nyttjades säkert tidigare än så....
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Såg en nästan likadan i riktigt bra skick och nyservad förra veckan i Sundsvall , har dock för mig att texten top time saknades på urtavlan på just den klockan
Klockan var till salu men tror det var på andra sidan 15000 kr , kanske till och med 18
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Främst top time och navitimers. Superocean har nog redan passerat:)
De har allt, storlek, rätt stuk med panda/inverted panda tavlor, manuellt verk etc. Hade det suttit valjoux 72 verk i de
hade de inte kostat vad de kostar idag...
Håller med om att många Navitimers är billiga, lär hänga med om modet och trenden håller i sig. De finns väl med val 72? Top Time tycker jag är rätt beiga. AVI är ju sedan rätt dyra och de senare dykarvarianterna.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Håller med om att många Navitimers är billiga, lär hänga med om modet och trenden håller i sig. Top Time tycker jag är rätt beiga. AVI är ju sedan rätt dyra och de senare dykarvarianterna.
Tittar man på vilka ur som skjutit iväg i pris finner man ju pandakronografer med eller utan dykring i storleken 38-40mm. Tycker inte alls den är beige, vänta tills de släpper en re issue av den också;)
https://thespringbar.com/blogs/guides/collectors-guide-to-breitling-top-time.

Edit: Syftar på 810, 815 etc
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Frågade en Breitling-fantast/storsamlare på vintageklockor. Tydligen en top time 810. Han uppskattade värdet till ca 3k USD (runtomkring).
 

Urtur

Cartier
Frågade en Breitling-fantast/storsamlare på vintageklockor. Tydligen en top time 810. Han uppskattade värdet till ca 3k USD (runtomkring).

Det låter ju najs! :) tack för infon!

Desira´n är verkligen en copycat. Allt är lika och min undran är någon vet om det bara är Varumärket som är skillnaden och varför?
Men vacker den den, hur som helst!
IMG_2954.JPG
 
Topp