• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Krons Ur blir AD till Rolex

Konstigt, inte så att det direkt behövs.
Förövrigt nonchalant personal där i temporära butiken bredvid.

• Like
Reactions: Kim
Frågan är om butikerna skall fortsätta som nu " runt kvarteret". Kanske säljs den ena - eller läggs ner. Som det nu är - två helt olika kundkretser - tycker jag. Kommer ihåg när Otto Kron öppnade butiken i PK - huset. 30 klockor om dagen - för att klara hyran - sa han då.

Känns nästan som det hade varit bättre att ta bort NKs klockavdelning och sätta krons där
Kul för krons oavsett, de kommer nog ta mycket folk som besöker NK

Jag har för mig att Krons, eller om det var Nymans, personal har sagt att Rolex inte tillåter AD som huserar i köpcentrum (malls) vilket PK huset räknades som. Därför var de inte Rolex AD.
Antingen var det bara snick-snack eller så har Rolex ändrat kraven för att bli AD?

Hur som helst, kul med en till Rolex AD i city även fast det är samma ägare som Nymans.

Jag har för mig att Krons, eller om det var Nymans, personal har sagt att Rolex inte tillåter AD som huserar i köpcentrum (malls) vilket PK huset räknades som. Därför var de inte Rolex AD.
Antingen var det bara snick-snack eller så har Rolex ändrat kraven för att bli AD?

Hur som helst, kul med en till Rolex AD i city även fast det är samma ägare som Nymans.

AD för Rolex i Durban SA (Kaplans) ligger i ett köpcenter. Ofta är det säkrast så.

Frågan är om butikerna skall fortsätta som nu " runt kvarteret". Kanske säljs den ena - eller läggs ner. Som det nu är - två helt olika kundkretser - tycker jag. Kommer ihåg när Otto Kron öppnade butiken i PK - huset. 30 klockor om dagen - för att klara hyran - sa han då.

Det är jag övertygad om inte kommer hända.

Köpte min Sub hos AD i köpcentrum. Förvisso inte i Sverige, men i alla fall.

Har besökt Rolex AD:s som ligger inom köpcentrum. Så det måste vara snick-snack. :)

Butiken ser ju snygg ut ( butik i butik). Kanske får man göra en utflykt i nästa månadsskifte till
"PK Huset" och kolla in senaste Rolexbutiken.

Tillbaka
Topp