• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-andan värmer själen!

McGyver

Rolex
Jag satt och surfade klockor (som vanligt) för ett par dagar sedan.

Hittade en klocka på ett systerforum som tilltalade mig mycket. Tanken var egentligen att köpa en Speedy, då detta var min första "riktiga" klocka och den har saknats sedan den dag den såldes, men ödet ville annorlunda!

Jag har varit nära att slå till på denna modell ett antal gånger tidigare, men p.g.a. säljare som ångrat sig och annat, har det inte blivit av. Efter en del PMande var vi överens om pris och nu var det bara betalning och leverans som skulle ordnas. Klockan fanns i Stockholm men jag satt i ett blåsigt Skåne!

Säljaren har inte varit aktiv i forumvärlden på ett antal år, så referenser var lite svåra att få fram snabbt och då vi pratade om ett pris som motsvarar många veckopengar så ville jag gärna ha någon form av säkerhet på vad det var jag köpte.

Vad göra?................................jo man chansar och hör med en KSare om det finns möjlighet att denna tar en titt på klockan och avgör att allt ser ok ut och sedan sköter leveransen till skåneland!

Efter ett möte på lunchen mellan två främmande killar i en parkerad bil, ett samtal till den otåliga köparen :nailbiting: , pengar som Swisas in på säljarens bankkonto, transaktionen verifieras med hjälp av en mobiluppkopplad padda ............ var affären avslutad!

Tack vare denna vänliga KS-själ har jag snart en tidig julklapp och slapp en betydligt omständigare köpprocess.

STORT TACK RicVin - du har gjort min jul!

P.S. Uppackningstråd kommer förhoppningsvis i nästa vecka! D.S.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Har också fått mig en släng av den goda andan idag. Bandstiften på min nya Tudor Date Day stack ut lite från boetten och vid en liten GTG i förrgår erbjöd DrSbaitso mig ett par av hans nyinköpta bandstift som passar bättre. Leverades idag :) Ingen pryl av stor kostnad men det är ändå ett bra exempel på den goda anda som råder här på forumet.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Härligt att se! Berättelser som denna gör att jag än mer ser fram emot att träffa mina forumkollegor IRL vid kommande gtg:s efter snart ett halvårs virtuellt hängande här i gemenskapen :)
 

Raymon R

Breitling
Som newbie skapade jag en tråd där jag behöver hjälp med en vintage DJ och hade inte förväntat mig så många svar, men oj vad fel jag hade! Otroligt engagemang och många svar! Jag har inte riktigt kommit till beslut ännu me tack vare vänligheten och att ni delat med er kunskap är jag klart närmare och vet mer vad jag vill när det kommer till första gångs köp. På KS kommer jag hänga mycket framöver!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Coolt! Vi kan sätta upp en egen säker logistikkedja från söder till norr snart. 100% säkert och effektivt
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ks-kontakter kan leda till många bra saker!! Ks-andan kicks ass!!!:woot:
 
Topp