• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS:are siar om framtiden – klockåret 2014

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag har gått baklänges i klockintresset senaste halvåret, från Automat till Quartz till G-Shock. Så jag ska helt enkelt köpa fler G-shocks, börjar med en sån här:
image.jpg
 

Mr Chance

Kalmar
Intressant frågeställning! Som många påpekat kan planerna ändras lite nu och då men min plan är att införskaffa en Tudor Ranger vilket lär ta hela 2014 i anspråk. De finns både som manuella, utan datum, och automatiska, med datum. Har inte bestämt mig för vilken ännu.

Manuell
IMG_20140222_201002.jpg


Automatisk
IMG_20140222_201409.jpg


Den Tudor du syftade på Sond är en 94110
IMG_20140222_192259.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Planen var en PO, men nja det känns inte längre så hett. En vintage DJ:n har börjat intressera mig mer och mer, känns på något sätt lite optimal då den både är sportig och vardaglig. Men beror lite på om Skatteverket ger eller tar i år...

Borde också skaffa något i guld, vintage dressare eller kronograf. Pläterat eller solit, (ping Wii).
 

frere

Audemars
2-Faktor
20140221_121903_zpsca3516cb.jpg

Redan ute på annons, in måste istället en gammal kronograf i svart och vitt. Beroende på bytets natur får vi se om U1:an får lämna plats för en dyrare eller billigare badklocka till sommaren...
 

Enherre

Omega
Jag har en viss förhoppning om att landa både en aquatimer 3536 och en fin gammal DJ under 2014, men förmodligen slutar det i vanlig ordning med något helt annat...
 

demondave

Rolex
Försöker intala mig själv att spara, har ett sug efter en lite ovanligare sak för runt hundringen. Å andra sidan har jag lust med mycket annat kul i tillvaron, så tidsplanen för den hundringen är mycket, mycket svävande. En Sinn 104 bränner ju visserligen en tiodel av den budgeten/sparandet, men kanske råkar bli en sådan för att stilla begären sålänge. Svänger mellan ytterligheter i tankarna :)
 

KMS

Rolex
Planen är att hålla sig till planen...
Vilket innebär att flipperiet skall avta.

Jakten skall fokuseras på treenigheten: S&S&S !
(Squale & Silverwave & SuperCompressor)

Mycket roligare än att spara pengar och gå in i en affär!:)

Vive la Vintage!
 
Hej hej! Idag äger jag en "klocka" ifrån dolce & Gabbana.

Har tänkt att köpa min första riktiga klocka antingen detta år eller nästa. Jag är riktigt sugen på denna AP. Någon som har erfarenhet om detta ur?
Med tanke på att detta kommer nog bli mitt livs dyraste inköp haha! Är det en bra pjäs som man kan använda till vardags som fest?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    43.3 KB · Visningar: 135

Sputniq

Panerai
Hej hej! Idag äger jag en "klocka" ifrån dolce & Gabbana.

Har tänkt att köpa min första riktiga klocka antingen detta år eller nästa. Jag är riktigt sugen på denna AP. Någon som har erfarenhet om detta ur?
Med tanke på att detta kommer nog bli mitt livs dyraste inköp haha! Är det en bra pjäs som man kan använda till vardags som fest?

Ja, den kan du ha till både vardag och fest... Och med en sådan pjäs kan du ha den till allt annat där emellan också!

Själv ska en Seagull 1963 skaffas och kanske en Glycine Combat Sub :)
 

DrDre

Patek
Har bara sålt en enda klocka de senaste 10 åren och då var det en köpare som kontaktade mig. Men jag har ett gäng som inte får så mkt handledstid men som jag behåller mest för att jag gillar dem. Kanske någon av dem kan gå ge sig iväg.







Den här kanske om jag bestämmer mig för att skaffa något annat i stil med "vardagsklocka i guld"



Denna är inte helt helig heller.


Eller denna


Den här får alldeles för lite tid men ligger kvar mest för att det kan vara svårt att hitta en ny i liknande skick



Den här rackaren med safirbaksida skulle kanske också kunna få gå.





Det som lockar mest nu är väl


Eller en Portuguese 5001 i guld eller stål.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Beror jävligt mycket på omständigheterna (om det strulande bygglovet äntligen lösar sig så det blir husbygge). Blir det inget bygge i år heller så tror jag att jag ska få en årsklocka i julklapp, annars blir detta ett service- och armbandsår...

Kan nog bli lite utlagt ur vintagelådan också, och i så fall går de pengarna till årsklockekassan, oavsett husbygge!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Då jag är en svag människa som faller för grupptryck så hoppas det här året för med sig min första Rolex, gärna en äldre DD guldis.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag som precis börjat få upp lite momentum i klocksvängen spår ett år fyllt med köp. Planen är att införskaffa en vacker JLC memovox (825) och en Bulova royal oak. En liten dröm om en oysterquartz har även börjat ta form men som snart färdigstuderad och nystartad egen företagare känns det som om den får vänta ett tag! Får jag något ryck/ett bra erbjudande kanske 79160:n ryker och en gammal GMT pepsi inhandlas, vem tusan vet...
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det ska säljas så jävla mycket klockor. Kanske för att konsolidera lite, kanske för att köpa mig ett drägligt boende.
 
Topp