• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround KS S&S UTC Skydiver - Premiumrecensioner

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Fantastiskt att få vara först ut. Att dessutom också få DHL-leverans ifrån Sjöö&Sandström på sin födelsedag gör inte saken alls sämre!
IMG_20190523_130942.jpg


IMG_20190523_131053.jpg

Mina första intryck av klockan är det uppenbara att den med mina ögon är väldigt stor (44mm), ...väldigt svart och gul.
Därför har jag inte ens funderat på att köpa KS-klockan. Men att få ha den en vecka som passaround, det har jag ändå verkligen sett fram emot.
Efter att nu haft Skydivern på armen ett dygn så måste jag ändå medge;
-Jag gillar den riktigt bra!
Återkommer med fler tankar kring klockan efter överlämningen till @Azaz.
PSX_20190524_181949.jpg
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fantastiskt att få vara först ut. Att dessutom också få DHL-leverans ifrån Sjöö&Sandström på sin födelsedag gör inte saken alls sämre!
IMG_20190523_130942.jpg


IMG_20190523_131053.jpg

Mina första intryck av klockan är det uppenbara att den med mina ögon är väldigt stor (44mm), ...väldigt svart och gul.
Därför har jag inte ens funderat på att köpa KS-klockan. Men att få ha den en vecka som passaround, det har jag ändå verkligen sett fram emot.
Efter att nu haft Skydivern på armen ett dygn så måste jag ändå medge;
-Jag gillar den riktigt bra!
Återkommer med fler tankar kring klockan efter överlämningen till @Azaz.
PSX_20190524_181949.jpg
Gött att vi är igång! Ser fram emot att testa den, och givetvis mycket bilder/tankar/intryck längs vägen :)
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Funkade den att cykla med, jo men det tycker jag!
IMG_20190604_164521.jpg
Funkade den att klubba med, kan kanske ses som en succé, den gula tavlan syntes bra under klubbljuset, blev det mörkt var det bara att trycka på kronan för att se tiden!
IMG_20190531_234039.jpg
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Funkade den att cykla med, jo men det tycker jag!
IMG_20190604_164521.jpg
Funkade den att klubba med, kan kanske ses som en succé, den gula tavlan syntes bra under klubbljuset, blev det mörkt var det bara att trycka på kronan för att se tiden!
IMG_20190531_234039.jpg
Fint!! Den kommer att få vara med om mycket spännande de närmsta veckorna :)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
PSX_20190530_234022.jpg

Som jag tidigare skrivit så är Skydivern stor och man bär den också stort på armen. Den är även tung, 102,3 gram utan band och bandstift. På min 16,5-centimeters arm är den egentligen väl stor men inte omöjlig.
PSX_20190525_143329.jpg

Boetten är 15,5-mm hög men glider bara med nöd snyggt under en manschett. Men det är egentligen inget problem, den är ändå ingen dressig klocka.
I vardagen har den för mig känts något klumpig men det som stört mig mest är att de genombrutna visarna är svåra att läsa av med en snabb blick. Att det sitter en liten trekantig lumetipp på tim- och minutvisare hjälper inte mycket. Apropå lume, det är inte den starkast lysande klockan jag sett och håller inte ljusstyrkan läsbar så speciellt länge. Det är dock inget stort problem, den digitala klockan tänds med ett tryck på kronan.
PSX_20190604_061829.jpg

PSX_20190604_065513.jpg

Kronan flankeras av två rejäla räfflade pusherknappar med distrikt känsla och de ger tydliga klick när man manövrerar olika tidsinställningar, alarm etc.
PSX_20190604_065836.jpg

En bra instruktionsbok är bifogad och det är nog tur det.
PSX_20190604_185433.jpg

Bezelringen vrids moturs med ett lätt klickande och är låst medurs.
PSX_20190604_070731.jpg

Baksidan, boettlocket gör verkligen en gammal flygsoldat och flygnörd glad, tänk att få använda en klocka som också är vald av svenska flygvapnet.
PSX_20190604_070425.jpg

Gummibandet känns mjukt och följsamt och den som efter passarounden får nöjet att klippa till det i rätt längd, den kommer att ha lätt att finjustera längden. Bandet sluter också an tätt och bra mot boetten. Själv har jag under veckan använt ett enklare läderband till klockan.
PSX_20190604_222851.jpg


PSX_20190604_193622.jpg

Det är roligt att den här svart/gula klockan syns så bra på armen, därför också ofta kommenterad under veckan. Skydiver är ändå ingen klocka jag skulle vilja köpa men för den som har en kraftigare handled än jag och kan stå ut med att bli kallad Gnagare och annat så är det en given vinnare.
Det här är min andra bekantskap med en klocka ifrån Sjöö&Sandström och mitt intresse för deras klockmodeller har ökat väsentligt.
Det blir inte blir några djuplodande horologiska funderingar ifrån mig, det ligger inte för mig och blir bara dumt.
Tackar @hook för att du har ordnat med den här passarounden.
PSX_20190604_072259.jpg
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Får lite Breitling avenger hurricane vibbar av den.
Breilting_Avenger_Hurricane_12H_case2.jpg

Fast Hurricane på bilden ser tusen gånger mer välarbetad ut. Fonten på urtavlan på SS klockan i fråga ser ut som något från ett word-dokument. Färgen ser blaskig ut och ingen avskärmning alls kring dem digitala zonerna. Någon koppling till KS existerar inte vad jag kan se. Ser ut som något SS och KS styrt ihop i alla hast på enklaste och smidigaste sett i mina ögon. När man kommer över en viss summa pengar så är detaljer och finish allt enligt mig. Något som jag tycker Hurricane ovan har.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Fast Hurricane på bilden ser tusen gånger mer välarbetad ut. Fonten på urtavlan på SS klockan i fråga ser ut som något från ett word-dokument. Färgen ser blaskig ut och ingen avskärmning alls kring dem digitala zonerna. Någon koppling till KS existerar inte vad jag kan se. Ser ut som något SS och KS styrt ihop i alla hast på enklaste och smidigaste sett i mina ögon. När man kommer över en viss summa pengar så är detaljer och finish allt enligt mig. Något som jag tycker Hurricane ovan har.
Tur man tycker olika. :)
Tusen gånger mer välarbetad är väl att ta i. Hurricane och Breitling känns plottrig i mina ögon. Kanske också därför flygvapnet valde Skydiver.
 
Topp