• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2018 - Den enda tråden.

joca

Patek
2-Faktor
Julen närmar sig och vad passar då bättre än att anmäla dig till KS Secret Santa 2018?

Hur anmäler jag mig?
Du skriver i tråden att du vill vara med och PM'ar sedan mig din adress.

Hur länge kan jag anmäla mig?
Anmälan stänger 23.59 den 30'e november. Inga undantag.

Hur vet jag att jag blivit anmäld?
När du skrivit i tråden att du vill vara med och sedan PM'at mig dina kontaktuppgifter kommer jag att "gilla" din kommentar i tråden som en bekräftelse på att jag sett att du vill vara med samt mottagit din adress.
Jag kommer INTE påminna dig om att du inte har PM'at din adress. Om jag inte gillar ditt inlägg är du inte konfirmerad. Går det några dagar utan att jag gillar ditt inlägg, PM'a igen.

När får jag veta vem jag ska skicka paket till?
Senast 7'e december men troligtvis innan det. Har du inte fått något nick + adress senast 23.59 den 7'e december. PM'a mig.

Får jag veta vem som skickat mitt paket?
Nej. Detta kallas "secret santa" av en anledning. Jag kommer inte avslöja vem som skickat just ditt paket men om du skriver i tråden att du önskar veta vem som skickat ditt paket med en bra motivering så kanske tomten själv avslöjar sig.

Vad händer om jag inte får något paket?
Det är upp till varje enskild medlem att se till att paket faktiskt postas och att mottagaren får paketet. Skicka paketet som REK är ett tips. Låt en vän/familjemedlem posta paketet om du inte vill avslöja dig som hemlig tomte.
Vi för en diskussion i denna tråd efter nyår för att försöka se till så att samtliga paket når fram. De som inte skickar paket som når mottagaren i tid kommer att bli att hängas ut i tråden.

Hur kan jag se vad folk fått i sina paket eller om mitt paket nått fram?
Vi kör en tråd för allt som rör KS Secret Santa 2018. När paketen trillar in uppskattas det om ni postar bilder på paket/innehåll i denna tråd.
Jag kommer INTE att hålla koll på vilka som fått paket eller vilka som inte fått sina paket.
Om alla postar bilder på sina paket/innehåll blir detta mycket roligare :)

Har Klocksnack någonting med detta att göra?
Nej. Detta är en tradition som olika medlemmar tar tag i varje år. Varken klocksnack eller jag tar något ansvar för att ovan regler följs. Detta är en kul grej, följ reglerna så blir alla glada :)

Vad ska jag köpa? Vilket belopp köper jag för?
Detta är helt upp till dig. Jag sätter inga restriktioner här men det är extremt tråkigt att få en påse skumtomtar så försök gör lite research på mottagaren, det blir roligast så :)

Kommer du själv att delta?
Ja. Jag kommer att vara med och jag kommer att lotta ut vem som skickar till mig precis på samma sätt som jag lottar alla andras tomtar.

Är det någonting jag har missat eller om det finns några frågor på ovan, skriv i tråden :)
 
Senast ändrad:
Topp