• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ni som köpt era Reflection man via Notino nyligen, hur upplever ni prestandan? Läser lite på Fragatica och folk jiddrar om omformuleringar. Men det är väl mer regel än undantag nu för tiden...

Du fick väl t.o.m. en Made in Oman? @livinl0ud :D

Inget problem med den alls. Har helt slutat bry mig om kommentarer om hållbarhet på fraggan..

Påtal om hur doften projekterar, så måste det vara vi och våra näsor som blir bedövade av allt luktande konstant eter applicering. Drog på mig 3 sprut layton och tycker inte jag luktar speciellt mycket. Ska hälsa på en kompis som är på övervåningen i sitt hus. Han känner hur det doftar layton hela vägen upp och då har jag inte varit i närheten av trappen ens.

en liten reflektion ☺️

Påtal om hur doften projekterar, så måste det vara vi och våra näsor som blir bedövade av allt luktande konstant eter applicering. Drog på mig 3 sprut layton och tycker inte jag luktar speciellt mycket. Ska hälsa på en kompis som är på övervåningen i sitt hus. Han känner hur det doftar layton hela vägen upp och då har jag inte varit i närheten av trappen ens.

en liten reflektion ☺️

Hahaha. Utan någon som helst tvekan.

Påminner om när jag och fästmön skulle bort en natt, vi applicerar varsin stark parfym runt klockan 10 innan vi drog och klockan 18 kommer ett sms från kompisen som skulle mata katten ”ni luktar jättegott idag” 😂

Kompisen är normal parfymist..

Bra start på veckan med BDJ PB,
7ED4E7BB-4841-4746-AE52-2F9960F7607B.jpeg

På tal om att Made in Oman är bättre eller inte så spelar det inte heller någon roll. ”Receptet” är detsamma, däremot kan tiden batchen får att ligga och dra till sig variera, oavsett UK eller Oman, beroende på hur fort dem behöver få ut flaskor.

en liten reflektion ☺️
Jag känner så med PDM Percival...kör 5 sprays o känner inte doften särskilt mkt själv. Brorsan kommer hem till mig och första han säger är "jävlar vad det luktar parfym" haha

Layton däremot tycker jag fullständigt strålar från huden...2 sprays max för mig.

Senast ändrad:
Någon som varit med om att ni fått en gammal flaska när ni köpt parfym? Fick en från 2013 från boozt, luktar inte som den ska.

Senast ändrad:
Jag känner så med PDM Percival...kör 5 sprays o känner inte doften särskilt mkt själv. Brorsan kommer hem till mig och första han säger är "jävlar vad det luktar parfym" haha

Layton däremot tycker jag fullständigt strålar från huden...2 sprays max för mig.
Så upplever jag min Chanel Allure sport extreme, folk kommenterar den flera timma efter.

Är det någon som känner till någon hemsida eller liknande var man kan beställa någon slags parfym samples? Då menar jag bara 1ml eller kanske ännu mindre bara så att man får en känsla för doften.

Är det någon specifik doft du är ute efter?
Nej inte direkt, är rätt nöjd med de jag har nu men jag tänker bara framåt i tiden ifall man skulle vara nyfiken på något.

Går ju oftast att köpa 5-10 ml samples från vissa på KS (vilket jag gjort) eller på andra sidor men tänkte främst om det fanns ännu mindre mängder.

Nån som testat nåt från Eight & Bob? Tycker dofterna ser spännande ut och värkar rätt prisvärda.
Speciellt dessa två tycker jag ser intressanta ut, som potentiella sommardofter:

• Like
Reactions: bvb
Det var ett par månader sen, så vet inte om den nyligen funnits hos boozt. Men den fanns hos you.se för ca 4 veckor sen.
Intressant. Den har varit omöjlig att köpa annat än från ebay ganska länge. Nåt restparti som dykt upp kanske?
Nu finns den iaf inte längre hos någon av sidorna tyvärr.

Dagens nytillskott,
3542825C-E2DE-4D9F-AC85-E438E8B14A8D.jpeg

Spontana intryck efter ett första sprut på vardera underarm;

Tobacco Vanille:
En något kryddigare och ’vassare’ (inte lika rund karaktär) variant av Penhaligon’s Roaring Radcliff.
Säkerligen lite bättre prestanda men inte säker på att den trumfar RR på totalen ändå...

H24:
Nyduschat, superfräscht, gulgrön känsla men inte gult som i citron utan mer sött som nån sorts melon (nätmelon? honungsmelon?).
Funkar säkert jättebra i sommar när man vill ha en doft som inte tar ut svängarna för mycket.
Läser om ”barbershop”-känsla i recensioner av denna men än så länge kommer inga såna vibbar alls.

Har lagt till båda i min dekant lista.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp