• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

20A5B670-3C40-4959-8C54-7566BBAF6AE1.jpeg

Shout out till @S.L för leverans idag! Provade Mefisto Genti idag, perfekt i det fina vårvädret. Haft den i ungefär 4h nu och tycker att den ligger bra! Trevlig doft men jag måste nog prova den några gånger till för att se vad jag tycker, emellanåt jättehärlig och ibland att, vad jag tycker mig känna är lavendeln, tar över för mycket!

Råkade trycka av Musc Ravageur av misstag när jag packade upp den då den ej hade någon kork. Wow, saaatan vad trevlig, helt i min smak! Ska ge den en heldag snart, för att utvärdera mer. Känns som en utmanare till min favorit, TF - TV! Tack @S.L för den överraskningen!

20A5B670-3C40-4959-8C54-7566BBAF6AE1.jpeg

Shout out till @S.L för leverans idag! Provade Mefisto Genti idag, perfekt i det fina vårvädret. Haft den i ungefär 4h nu och tycker att den ligger bra! Trevlig doft men jag måste nog prova den några gånger till för att se vad jag tycker, emellanåt jättehärlig och ibland att, vad jag tycker mig känna är lavendeln, tar över för mycket!

Råkade trycka av Musc Ravageur av misstag när jag packade upp den då den ej hade någon kork. Wow, saaatan vad trevlig, helt i min smak! Ska ge den en heldag snart, för att utvärdera mer. Känns som en utmanare till min favorit, TF - TV! Tack @S.L för den överraskningen!
Alltid lika skönt att se att Postnord gjort sitt jobb. 🙂
Tar ju ett tag att lära känna en ny doft men håller tummarna för att det finns någon ny favorit bland dessa kanske, kul att MR gick hem också. 👍🏻

Tack själv!
Tänkte först ”vafan, har jag inte fyllt RM ordentligt?” 😄
Några första intryck? Hiss eller diss på RM?
Haha 😂
Gillar den verkligen, ingen wow känsla men en jäkligt bra parfym. Ska köra den imorgon också, så den får en hel dag.
den verkar ha en grym performance, känner av den lika mycket nu som vid applicering 😁

• Like
Reactions: S.L
Jag trodde vi hade rett ut detta.
såtillvida ingen av dina kollegor kan uppvisa läkarintyg för sensororisk hyperreaaktivitet via ett positivt capsaicin-test så är det rent dravel.

För jag antar att du inte sprayar parfym på dem så de kommer i kontakt med ämnena?
Nu har rektorn snackat om att det är en generell policy inom Karlskoga kommun där jag jobbar 🙄🙄.

Haha ne så illa är det inte 😉.

Storchen landade precis med en ny liten laddning från MFK.

Blev en BR540 Extrait, OUD, Amyris och Gentle Fluidity.

Har nu sprejat ner mig med dom två sistnämnda. GF öppnar med samma snusk som BR540 gör. Dvs latexhandskar. När tandläkardoften avtagit kliver en väldigt len och fin gammaldags vanilj fram. Riktigt mjuk och fluffig på håll men inte tätt inpå. Ska bli skoj att se hur den utvecklas!

Då vare Amyris kvar. Å nu blir det konstigt! Det första jag slås av är doften av tågbromsar, eller snarare doften av när ett tåg har bromsat. Sjukt udda doft men en som jag tycker om väldigt mycket.
tätt inpå luktar den kryddigt och gott. Känns som stark kanel.
Den här var spännande och riktigt kul imo. Kanske blir en hel flaska av tåginbromsning :D
4D484661-0FB2-4D31-A3E6-D0632EC8302E.jpeg

Nu har rektorn snackat om att det är en generell policy inom Karlskoga kommun där jag jobbar 🙄🙄.

Haha ne så illa är det inte 😉.

Tröttsamt, min arbetsrättsliga kompetens är inte skyhög men jag är tyvärr medveten om att man måste följa policys. Däremot är den jävligt luddigt formulerad. Så ha lite lagom så ska ingen kunna gnälla.

Ändå nyfiken av hur diskussionerna går:

Röktant: Jag får allergiska reaktioner av hans jävla parfym

Du: Du är alltså allergisk mot saker som luktar? Vad är det mer exakt, en parfym innehåller ju rätt många olika ämnen? Funkar matos? Rök funkar ju uppenbarligen väldigt bra, märkligt nog. Spriten i parfymen tror jag inte heller att du har något emot.

Rektorn: Så ja, röktanten är känslig för, eh, ja typ bara väldoftande saker som sitter på andra.

Att suga i sig tusentals cancerogena ämnen ett tjugotal gånger varje dag är däremot rena hälsokosten för hennes allergier och lungor

Tröttsamt, min arbetsrättsliga kompetens är inte skyhög men jag är tyvärr medveten om att man måste följa policys. Däremot är den jävligt luddigt formulerad. Så ha lite lagom så ska ingen kunna gnälla.

Ändå nyfiken av hur diskussionerna går:

Röktant: Jag får allergiska reaktioner av hans jävla parfym

Du: Du är alltså allergisk mot saker som luktar? Vad är det mer exakt, en parfym innehåller ju rätt många olika ämnen? Funkar matos? Rök funkar ju uppenbarligen väldigt bra, märkligt nog. Spriten i parfymen tror jag inte heller att du har något emot.

Rektorn: Så ja, röktanten är känslig för, eh, ja typ bara väldoftande saker som sitter på andra.

Att suga i sig tusentals cancerogena ämnen ett tjugotal gånger varje dag är däremot rena hälsokosten för hennes allergier och lungor
Hahaha klockren du är @Tjabo 👏😂. Fick mig ett gott skratt nu under kvällskvisten 😊. Det tackar jag för 🙌.

Samtidigt så försämras väl luktsinnet radikalt när man är rökare? Märkligt ändå. Jag hade fortsatt med att bära parfym, kanske bara inte lika mycket applicering som jag kanske hade velat och väntat ut tiden lite...

Musc Ravageur är riktigt bra men om du söker ”trycket” som TV har är MR fel. MR ligger hudnära utan att bli total skinscent.

Musc Ravageur är riktigt bra men om du söker ”trycket” som TV har är MR fel. MR ligger hudnära utan att bli total skinscent.
Nice! Lite det jag misstänkte och det tror jag kan vara fint! Ibland upplever jag TV som lite väl potent och ”kvävande”, känns som det skulle kunna vara ett vettigt komplement när TV blir för mycket. Tidigare har jag kört en spray TV och en/två TF - Vanille Fatale. Mindre tobak och ”kvävande potens”, mer lättare, smooth vanilj :)

Det var bättre förr sägs det ... och det stämmer ju ganska bra vad gäller dessa också. 2010 (första formulan) vs 2018 batch av La nuit de l'homme. Originalvarianten beskrivs ofta som richer och deeper och det stämmer väldigt bra. Med det sagt är jag kanonnöjd även med 2018 varianten, då den sitter bra på mig.

Bilagor

• 20210331_111612.jpg
    20210331_111612.jpg
    175.6 KB · Visningar: 4
  • 20210331_111627.jpg
    20210331_111627.jpg
    207.4 KB · Visningar: 6
Tillbaka
Topp