Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha! Dessa dårar skulle t.o.m. få mig att ansluta mig till kärringarna på Karlskoga kommun...Älskar denna Basenotes-tråd:
Thread: A Lounge Just For Us "Over-Sprayers" - 2021
A Lounge Just For Us "Over-Sprayers" - 2021
A lounge just for us "Over-Sprayers" to discuss our SOTD and how many sprays were needed. Link to the original thread: https://www.basenotes.net/threads/415753-A-lounge-just-for-us-quot-Over-sprayers-quot-to-discuss-our-SOTD-and-how-many-sprays-were-neededwww.basenotes.net
"Today I'm wearing a total of 16 sprays of Tuscan Leather."
"20 sprays of Interlude Man 53."
"35 sprays of Aventus."
"18 spays of Bel Ami Vetiver"
![]()
Samtidigt måste man ta vilken doft det rör sig om i beaktande. 25 spray av Tuscan Leather är sjukt, men 9 spray av en lätt doft som typ Prada L'homme är inte obscent.Hahaha! Dessa dårar skulle t.o.m. få mig att ansluta mig till kärringarna på Karlskoga kommun...
Absolut! Jag brukar köra 2 spray av TL och ibland känns det lite kvävande, speciellt i kombination med tunga flanelltyger och dålig AC på kontoret!Samtidigt måste man ta vilken doft det rör sig om i beaktande. 25 spray av Tuscan Leather är sjukt, men 9 spray av en lätt doft som typ Prada L'homme är inte obscent.![]()
”I was finishing off a little sample decant of H24. I don't know how many sprays, I just did it rapid fire until empty. Maybe 2-3ml”Älskar denna Basenotes-tråd:
Thread: A Lounge Just For Us "Over-Sprayers" - 2021
A Lounge Just For Us "Over-Sprayers" - 2021
A lounge just for us "Over-Sprayers" to discuss our SOTD and how many sprays were needed. Link to the original thread: https://www.basenotes.net/threads/415753-A-lounge-just-for-us-quot-Over-sprayers-quot-to-discuss-our-SOTD-and-how-many-sprays-were-neededwww.basenotes.net
"Today I'm wearing a total of 16 sprays of Tuscan Leather."
"20 sprays of Interlude Man 53."
"35 sprays of Aventus."
"18 spays of Bel Ami Vetiver"
![]()
Intressant.....visste inte att man kan köpa Rogue i EU https://ecuacionnatural.com/en/product-categories/rogue-perfumery/Äntligen dök Fedex in med en leverans från MalagaCarolina är ett blindköp och måste helt klart säga att den är... spännande. Väldigt potent!
Förtog dock lite av upplevelsen att korken på Bortnikoff’en är trasigEdit: ny kork på väg
![]()
![]()
![]()
Den där är trevlig!Kvällens doft kan vara den snällaste oud jag ägt...
![]()
Ja den är inte helt dum!Den där är trevlig!
Fina foton btw. Tänkte på det häromdagen när du la upp din annons i Köp och sälj. Vad är det för kamera du har?![]()
Äntligen dök Fedex in med en leverans från MalagaCarolina är ett blindköp och måste helt klart säga att den är... spännande. Väldigt potent!
Förtog dock lite av upplevelsen att korken på Bortnikoff’en är trasigEdit: ny kork på väg
![]()
![]()
![]()
Tack! Mycket fina dofter, fick med bägge som sample, i synnerhet coup de Foudre gillar jag. (Just denna hade läckt ut över allt annat så mina händer doftar väldigt angenämt) stöter jag på en 2nd handflaska av denna hugger jag den, även om dofterna är grymma så tar det emot ekonomisktBra val! Amber Cologne gick varm hos mig förra sommaren, tillsammans med Musk Cologne.
Beställde nyligen Vesna Cologne och Coup de Foudre som jag tänkte varva lite med i sommar också.
Tack! Mycket fina dofter, fick med bägge som sample, i synnerhet coup de Foudre gillar jag. (Just denna hade läckt ut över allt annat så mina händer doftar väldigt angenämt) stöter jag på en 2nd handflaska av denna hugger jag den, även om dofterna är grymma så tar det emot ekonomiskt
Fick även med lite Rouge, tror Bon Monsieur blir nästa flaska! Riktigt trevlig och även wife-approved. Hon kör fö Vetiver Cœur från April Aromatics ikväll, doftar som panang curry smakar minus hetta![]()
Bon Monsieur självklart slut överalltJa Coup de Foudre är riktigt fin. Känns ganska unik med. Priset för Bortnikoffs hade gärna fått vara lite lägre, men jag tycker ändå man får väldigt hög kvalité sett till priset.
Rogue är ett mycket trevligt hus. Tycker Bon Monsieur var väldigt välgjord och klart lättburen.
Denna tycker jag funkar bra och klarar också lite grövre dekanter,Köpte den här på dollarstore idag, men tyvärr passar bara vanliga 2ml samples i hålen.
Hade hoppats på att 5ml dekanter skulle få plats men för det krävs det att man borrar upp hålen.
Fint stavfel på prislappen också.
![]()
![]()
Måste säga att den växt på mig med.Storchen landade igår med nytt blindköp!
Riktigt vetiverbomb detta. Öppnar med citrus och rivna morötter (som försvinner ganska fort). Kryddig men ändå fräsch, välbalanserad helt enkelt.
jag gillar den men det var inte kärlek vid första spray. Tror dock detta är en parfym som kommer bli en favorit om några dagar när min snok luktat in sig på den lite mer.
Black Afghano var inte heller någon favorit förrän tredje gången, då fick jag en riktig wow-feeling och upptäckte hela dess djup. Har en känsla att det kommer blir likadant med denna.
Summa summarum så är denna väldigt bra. Inget snack om saken.
![]()
EDIT: 20 minuter in på användning nr 2 är jag nu förälskad haha! Helt otroligt. Den här lilla stickigheten har nu lagt sig och den doftar nu otroligt mjukt och fint. Vetivern är allt utom linjär. Dom olika sorterna varvas fram och tillbaka med anis och läder som gifter sig otroligt bra ihop. Den gör mig avslappnad som efter man vart på spa! Riktigt djup och komplex. Näsorgasm!
Måste säga att den växt på mig med.
Fortfarande inte kärlek men nu har jag gått från asiatisk bambupissoar till att det doftar som på Plantagen iaf
Men varje gång jag doftar på den så är det ngt nytt som kommit fram.
Ping @Belmondo