• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fast sött behöver inte vara fel i högvärme. Tänk mellanöstern, de kör ju gärna sötare ros/oud-kombos. Det kan funka riktigt bra.

Det ända jag inte kan tänka mig i högvärme är barnyard-oud. Bajs och värme känns ju sådär! 😩
Intressant resonemang då jag personligen inte tänkt i dom banorna 😊.

Hahahaha vette fan om jag ens hade vågat mig på den doften oavsett väderlag 😂🤣
 

otisred

Omega
KD: Armani - Stronger with You Absolutely
Har inte doftat på några andra från ”Stronger” linjen men jag är mycket positivt överraskad av denna. Söt men inte för söt, varm och mysig. En riktigt trevlig flanker för priset 🙌.
1C01B5FD-EC00-418A-9D8F-0BE36D9569A7.jpeg
Även den "vanliga" är inte så tokig heller!
 

Reverso

Panerai
Grått och dassigt på Västkusten idag. Var är sommarn?

Men, det gäller att se positivt på livet, fick ju faktiskt en anledning att använda TF Ombre Leather. Herregud, vilken underbar doft.
 

Bilagor

  • 20210504_111222.jpg
    20210504_111222.jpg
    202.2 KB · Visningar: 13
Fick lite trevligheter igår som jag tänkte gå igenom i veckan för att se vilken som passar bäst för arbetsintervju på måndag. Aventus idag, riktigt trevlig. Känns som en lämplig doft för det tillfället! Alternativt att man tar Nishane - Hacivat men känns som att den verkligen skulle kunna ta för mycket plats för ett sådant tillfälle.
517E51E4-AD0C-4380-8143-D2BCF355F4C8.jpeg
 

Psykel

Patek
Spicebomb... EdT eller EdP? Verkar vara bra omdömen på båda, och priset verkar inte skilja så mycket.
Någon som har erfarenhet av båda och kan ge ett utlåtande på skillnaderna?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Spicebomb... EdT eller EdP? Verkar vara bra omdömen på båda, och priset verkar inte skilja så mycket.
Någon som har erfarenhet av båda och kan ge ett utlåtande på skillnaderna?
Jag gillade Extreme EdP skarpt initialt, den har vanilj och en annan typ av värme i doften och för mig en solklar vinterdoft om man nu bryr sig om sånt.

Men fick originalet för en vecka sedan av frugan och måste säga att jag tycker nog faktiskt den tilltalar mig mer.
Den är lite lättare och fräschare trots att den har en väldigt potent kryddighet, funkar i fler typer av väder och är Inte alls lika söt/sliskig som Extreme-versionen där jag får en hel del vanilj. Lite som att välja mellan en fräsch juice eller smoothie :)
 

Psykel

Patek
Jag gillade Extreme EdP skarpt initialt, den har vanilj och en annan typ av värme i doften och för mig en solklar vinterdoft om man nu bryr sig om sånt.

Men fick originalet för en vecka sedan av frugan och måste säga att jag tycker nog faktiskt den tilltalar mig mer.
Den är lite lättare och fräschare trots att den har en väldigt potent kryddighet, funkar i fler typer av väder och är Inte alls lika söt/sliskig som Extreme-versionen där jag får en hel del vanilj. Lite som att välja mellan en fräsch juice eller smoothie :)
Bra input. Tack! Dom är ju relativt billiga, så inte så farligt att chansa på. Men siktar nog på en Swedoft Tre Kronor här näst.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Vet ej om någon här provat ATHs senare skapelser, Forbidden och Luna? Vad tycker ni isf? Jag har två 10ml jag provat. Behåller dem men 50ml-värdiga? Mkt tveksamt.


Forbidden: är en chokladig kreation med lite apelsin i. Det ska vara körsbär också men det känner jag mindre av, lite svagt kanske det märks eftersom jag vet om att det ska vara där. Sedan i basen, förutom det vanligare patchouli och ambergris och trätoner, är det rom som är framträdande. Och en del oud. Rom och choklad är det intryck som består av Forbidden. Ja, det är väl inte så tokigt i och för sig...

Luna har en i mitt tycke ganska skojig aprikos till en början. Det ihop med kokos och vanilj faller efter hand tillbaka för en bas av främst Thai oud och patchouli och ambergris. Lite ros finns också i bakgrunden större delen av tiden.

Vad som för mig i en del, ganska många, av ATHs dofter blir som en svaghet är dry downen. Något av ett antiklimax. Jaha, det blev inte mer än så, ungefär. Inte i alla men i en stor del av dem. Men det är tycke och smak. De är som det kunde förväntas mer. Det gäller inte riktigt alla av dem. Daddy är fortfarande den stora favoriten för mig.
Den håller i mitt tycke hela vägen. Det är det inte alla som gör.


ATH4w.jpg
 

eau.m.g

Omega
DD:
67ACBB09-9FC5-457B-A2DC-4C9211107D5E.jpeg

Tack för tipset @eau.m.g , var hög tid att prova denna klassiker. Aromatisk och elegant, tidlös. Rojas Danger har absolut stora likheter med denna.
Kul att höra! Tidlös och elegant är väldigt bra beskrivet.
Jag önskar att man kunde vrida upp volymen på den lite, men annars så är det en helt perfekt doft. Man kanske ska ta och testa Danger, men med tanke på Rojas priser så låter det ganska farligt (pun intented).
 
  • Like
Reactions: S.L

eau.m.g

Omega
Vet ej om någon här provat ATHs senare skapelser, Forbidden och Luna? Vad tycker ni isf? Jag har två 10ml jag provat. Behåller dem men 50ml-värdiga? Mkt tveksamt.


Forbidden: är en chokladig kreation med lite apelsin i. Det ska vara körsbär också men det känner jag mindre av, lite svagt kanske det märks eftersom jag vet om att det ska vara där. Sedan i basen, förutom det vanligare patchouli och ambergris och trätoner, är det rom som är framträdande. Och en del oud. Rom och choklad är det intryck som består av Forbidden. Ja, det är väl inte så tokigt i och för sig...

Luna har en i mitt tycke ganska skojig aprikos till en början. Det ihop med kokos och vanilj faller efter hand tillbaka för en bas av främst Thai oud och patchouli och ambergris. Lite ros finns också i bakgrunden större delen av tiden.

Vad som för mig i en del, ganska många, av ATHs dofter blir som en svaghet är dry downen. Något av ett antiklimax. Jaha, det blev inte mer än så, ungefär. Inte i alla men i en stor del av dem. Men det är tycke och smak. De är som det kunde förväntas mer. Det gäller inte riktigt alla av dem. Daddy är fortfarande den stora favoriten för mig.
Den håller i mitt tycke hela vägen. det är det inte alla som gör.


ATH4w.jpg
Håller med, har tröttnat lite på hans ”mörka” dofter. Nästan alla har samma ambroxan bas, han använder det för att grejerna ska projicera men det gör att dom blir tråkiga i dry down.

fick hem ett daddy sample för någon dag sedan, är nog inte riktigt min cup of Tea tyvärr. Blood Orange är fortfarande min favorit.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Vet ej om någon här provat ATHs senare skapelser, Forbidden och Luna? Vad tycker ni isf? Jag har två 10ml jag provat. Behåller dem men 50ml-värdiga? Mkt tveksamt.


Forbidden: är en chokladig kreation med lite apelsin i. Det ska vara körsbär också men det känner jag mindre av, lite svagt kanske det märks eftersom jag vet om att det ska vara där. Sedan i basen, förutom det vanligare patchouli och ambergris och trätoner, är det rom som är framträdande. Och en del oud. Rom och choklad är det intryck som består av Forbidden. Ja, det är väl inte så tokigt i och för sig...

Luna har en i mitt tycke ganska skojig aprikos till en början. Det ihop med kokos och vanilj faller efter hand tillbaka för en bas av främst Thai oud och patchouli och ambergris. Lite ros finns också i bakgrunden större delen av tiden.

Vad som för mig i en del, ganska många, av ATHs dofter blir som en svaghet är dry downen. Något av ett antiklimax. Jaha, det blev inte mer än så, ungefär. Inte i alla men i en stor del av dem. Men det är tycke och smak. De är som det kunde förväntas mer. Det gäller inte riktigt alla av dem. Daddy är fortfarande den stora favoriten för mig.
Den håller i mitt tycke hela vägen. Det är det inte alla som gör.


ATH4w.jpg

Håller med, har tröttnat lite på hans ”mörka” dofter. Nästan alla har samma ambroxan bas, han använder det för att grejerna ska projicera men det gör att dom blir tråkiga i dry down.

fick hem ett daddy sample för någon dag sedan, är nog inte riktigt min cup of Tea tyvärr. Blood Orange är fortfarande min favorit.
Jag håller med er. Kände tidigt att hans mörka dofter för mig inte höll hela vägen. Har varit nyfiken på nya forbidden, men det låter inte som de nya kreationerna förbättrats. Blood orange är en favorit för mig också. Förhållandevis bra tryck i den och doftmässigt håller den hela vägen.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Jag håller med er. Kände tidigt att hans mörka dofter för mig inte höll hela vägen. Har varit nyfiken på nya forbidden, men det låter inte som de nya kreationerna förbättrats. Blood orange är en favorit för mig också. Förhållandevis bra tryck i den och doftmässigt håller den hela vägen.
Tycker att även några av hans ljusa dofter (Neon, Ozone) var för laddade med ambroxan.
GIllar också Blood Orange men kommer nog inte beställa nån ny efter att jag fick hem TdH ETF,
 
Topp