• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
EMD:
C1B4FAAC-03E9-482C-9E39-F6F33BCCD54A.jpeg

 

Txistorra

Omega
F183E7E5-A687-4201-9638-1B00AD26D43E.jpeg
DD: Tabac Vert från Rouge via @S.L. Ratade denna doft först, men måste säga att den verkligen växer med användningarna. Tyckte den var lite väl tung och mossig (no pun intended) men som sagt så gillar jag den mer och mer!
 

bvb

Cartier
2-Faktor
EMD: Träffade @Spincini för byte där denna blev ett blindbyte för mig. Toppen börjar ganska intensivt aromatiskt, men det lägger sig ganska snabbt. Den förändras ganska tydligt och blir en fin blandning av trä och ros. Ju längre ner den går i drydown desto mer trä blir det kvar. Allt som allt en lättsam doft om man gillar trä och ros.

E5DCB116-BC44-4A12-BF02-974997F47542.jpeg
 

Hitsville

Omega
2-Faktor

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Perfekt för alla covid-domnade näsor runt omkring en 😅

Ps. byt bild till din gamla, det är förvirrande!
Haha verkligen! Synd att tanten på jobbet är sjukskriven annars hade det blivit 8-10 sprays av den imorgon 😂.

Haha va fan kände att det var dags att ”förnya” mig lite 😎😂
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Till de här inne som gillar Angels share, testa Tobacolor. De är inte identiska men någon slags släktskap tycker jag definitivt de har.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
DD: Amouage - Reflection Man

Intetsägande DNA omvandlat till en exemplarisk doft. Finns det något bättre i klassen?

A0D56036-72E9-40DD-B7AA-05BBD0D5EC68.jpeg

Hmm, beror på vad du menar med klassen? Är Hacivat i samma klass? Personligen gillar jag Kobe från Xerjoff som också är en Neroli och petitgrain - kombo med trä.

Men jag gillar verkligen den där. Blir glad varje gång jag använder den. Däremot undrar jag om den är omformulerad. Den jag köpte från Lyko känns inte som om den har samma tryck som den jag testade för ett år sen.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
DD: Thameen Carved oud.
Direkt vid applicering kickade hjärnan igång och kände igen denna. Var tvungen att läsa på fragrantica, men när jag väl läste så var det uppenbart hur lik den är Oud Wood.

FCECC043-109A-4A81-AA75-9C166CA446DC.jpeg
 
Topp