• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bvb

Cartier
2-Faktor
Testade TRNP på gents. Testade bara på papper men de var helt klart potenta. Lite Gaultieri-vibbar över dem.
Citerar mig själv. Lång drydown på papper. Tre stycken som är avsevärt olika men intressanta.
D77A19BD-57D2-4276-9028-F783D647C9B5.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Vilken storlek blev det? Atomizern på Dior är en dröm, varje spray är en dusch.
Blev den lilla Tobacolor (40ml), tyckte det räckte med tanke på att den är skapligt potent och hur många olika dofter jag har och dessutom några med liknande tobaksnoter.

Köpte den på NK i Stockholm, Dior säljaren där var riktigt duktig och trevlig (Eduardo från Portugal om ngn ska dit), han slängde med gott om samples, 2 större samples/reseflaskor och hade ett riktigt bra tips på layering av Tobacolor. Kul o proffsig upplevelse.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Blev den lilla Tobacolor (40ml), tyckte det räckte med tanke på att den är skapligt potent och hur många olika dofter jag har och dessutom några med liknande tobaksnoter.

Köpte den på NK i Stockholm, Dior säljaren där var riktigt duktig och trevlig (Eduardo från Portugal om ngn ska dit), han slängde med gott om samples, 2 större samples/reseflaskor och hade ett riktigt bra tips på layering av Tobacolor. Kul o proffsig upplevelse.
Vad är priserna? Dåligt med info om det på nätet…
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Borde ha insett att min fråga var lite farlig, nu är jag grymt sugen på att testa Profodo (har bara testat Profumo) och likaså CH Men (fick in CH Men Prive i ett byte nyligen men har inte lärt känna den ännu) samt Fahrenheit Cologne… Marc Jacobs Men är diskad eller?
Kollade just på my-origines, Marc Jacobs finns inte kvar där. Fanns för någon månad sedan. Billigt var det också. :(
 
KD: Creed - Citrus Bigarade.
Öppnar med en otroligt trevlig citrus som är så där härligt fräsch och somrig. Tyvärr är den väldigt hudnära redan från start och avtar relativt snabbt. Definitivt bättre juice än Green Neroli men lider av samma problematik. Hade prislappen varit som D&G kanske det hade funkat men inte nu, tyvärr.

Edit: Kommer en del sköna whiffs emellanåt nu ändå, 3-4 timmar senare! Inte helt dum ändå kanske…

375x500.63619.jpg
 
Senast ändrad:

Hitsville

Omega
2-Faktor
Blev den lilla Tobacolor (40ml), tyckte det räckte med tanke på att den är skapligt potent och hur många olika dofter jag har och dessutom några med liknande tobaksnoter.

Köpte den på NK i Stockholm, Dior säljaren där var riktigt duktig och trevlig (Eduardo från Portugal om ngn ska dit), han slängde med gott om samples, 2 större samples/reseflaskor och hade ett riktigt bra tips på layering av Tobacolor. Kul o proffsig upplevelse.

Hört mycket gott om Eduardo från flera, speciellt en stor dekanterare. Fick du tipset om Eden Roc och Tobacolor? Salt möter sött. Ska själv testa det.
 

Qvarna

Omega
Jag skulle behöva lite tips på fräscha sommardofter - både dags och kvällsdofter. I dagsläget så kör jag mycket på Replica Music Festival, men skulle vilja ha några fler alternativ.

I garderoben just nu så har jag;

Replica By The Fireplace
Replica Jazz Club
Replica Music Festival
Widian London
Tom Ford Tobacco Vanille
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag skulle behöva lite tips på fräscha sommardofter - både dags och kvällsdofter. I dagsläget så kör jag mycket på Replica Music Festival, men skulle vilja ha några fler alternativ.

I garderoben just nu så har jag;

Replica By The Fireplace
Replica Jazz Club
Replica Music Festival
Widian London
Tom Ford Tobacco Vanille

Fico di Amalfi (gröna blad, fikon), Victrix (citrus, gurka, marin), Eau de Cartier (viol), Pansy (LUSH, oliv, citrus, varm och nyduschad). Finns massor, dessa gillar jag.
 

G.Clooney

Cartier
Jag skulle behöva lite tips på fräscha sommardofter - både dags och kvällsdofter. I dagsläget så kör jag mycket på Replica Music Festival, men skulle vilja ha några fler alternativ.

I garderoben just nu så har jag;

Replica By The Fireplace
Replica Jazz Club
Replica Music Festival
Widian London
Tom Ford Tobacco Vanille

Jag har 2,5 tips:

1. Portfolio Neroli Canvas. En "clone" av TF Neroli Portofino fast med påstådd bättre performance. Och jag kan intyga att den är väldigt potent, särskilt för att vara en neroli-doft. Bättre på dagen.



2,5. En (två) av mina favoriter. Vilken av dem som helst då de är väldigt lika varandra. Underbart rena och härliga utan att vara helt för lätta. Bra på dagen men duger även en ljummen kväll.
Prada L'Homme L'Eau och Prada L'Homme Water Splash.


 

S.L

Vacheron
2-Faktor

johpe

Panerai
2-Faktor
Hört mycket gott om Eduardo från flera, speciellt en stor dekanterare. Fick du tipset om Eden Roc och Tobacolor? Salt möter sött. Ska själv testa det.
Yes, både tipset och så prova det, blev fantastiskt bra och fick bla en travel flaska Eden Roc på köpet av honom. Väldigt spännande att den kan förändra Tobacolor så pass mycket eftersom jag tyckte att Eden Roc nästan inte doftade ngt alls för sig själv.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
På tal om den Dior-kollektionen (som Tobacolor ingår i...), vilka mer rekommenderar ni?

Jag gillar Ambre Nuit väldigt mycket.

Sen har jag haft deras tvålar med "Sakura"-doften som luktade gott, dock ingen doft jag skulle använda som parfym.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
På tal om den Dior-kollektionen (som Tobacolor ingår i...), vilka mer rekommenderar ni?

Jag gillar Ambre Nuit väldigt mycket.

Sen har jag haft deras tvålar med "Sakura"-doften som luktade gott, dock ingen doft jag skulle använda som parfym.

Gillade Spice Blend och Oud Isaphan väldigt mycket.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
På tal om den Dior-kollektionen (som Tobacolor ingår i...), vilka mer rekommenderar ni?

Jag gillar Ambre Nuit väldigt mycket.

Sen har jag haft deras tvålar med "Sakura"-doften som luktade gott, dock ingen doft jag skulle använda som parfym.

Trion som släpptes 2004 (Eau Noire, Cologne Blanche och Bois d’argent) var bra, one-hit wonders. Granville är en annan long gong barr/vetiver-historia som var trevlig att bära, knappast universellt omtyckt men den stod iaf ut. Tyvärr har det mesta sedan dess varit generiskt och oinspirerat, tycker jag (synth sandelträ, javanol, ambroxan). De fick en del kommersiella hits med Fève Délicieuse och Ambre Nuit (influencer-hype) men de är på sin höjd okej substitut i genren.
 
Topp