• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

-SC-

Omega
Pledge Member
Dagens: Tobacolor + Eden Roc

Inte först med den i tråden men äntligen får jag tummen ur och testar. Ruskigt bra! Måste nog inhandla en 40:a Eden Roc för att kunna mixa, för på egna ben är den bra men inte mer.

E56C9706-B564-4263-9B2D-06FC9602EFEB.jpeg
Hur gör du när du mixar dessa, lika många sprut av varje, på samma plats?

Har inte hunnit testa mina samples av dessa än.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Hur gör du när du mixar dessa, lika många sprut av varje, på samma plats?

Har inte hunnit testa mina samples av dessa än.

Det är första gången jag testar layering så jag är verkligen ingen expert kan vi börja med.

Eftersom jag har flaska av Tobacolor och bara dekant av Eden Roc blir det mer Tobacolor av naturliga skäl. Den är dessutom klart mycket starkare så det kommer bli den dominerande doften. Började på varsin sida av bröstet/halsen men för att verkligen få ut full effekt sprayade jag över 🙂
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Vad i hela... en atomizer från Cartier. 😮
Ännu en sak jag inte behöver men plötsligt inte kan leva utan.

edit: @Psykel vad gick den där för? Var det på Bukowskis? Ser lite ut som deras typ av bilder. Jag kräver att få veta!
 
Senast ändrad:

Hitsville

Omega
2-Faktor
Jag fick ett gäng prover av mer eller mindre dyrare dofter vid ett köp och här kommer den första recensionen.

Royal Crown - Sultan

Min första tanke när jag kollar noterna att det här är den klassiska designer vanilj-bomben fast i obscen prisklass. Ett tema jag är innerligt trött på för tillfället. Been there done that. Men här förvånar Sultan mig och är överjävligt bra i sin genre för att tala klarspråk, och slår allting jag har testat tidigare på fingrarna.

Madagaskarvanilj är inget nytt för dem flesta av oss men i Sultan finns mallen som alla andra tillverkare borde gå efter. I öppningen hittar vi även en rökighet som är perfekt balanserad. Rökigheten hänger med i ca två timmar på mig. Det finns en ton av choklad också som jag inte kan identifiera vart den kommer ifrån.

Det är svårt att urskilja alla noter men för att bryta ner den kan vi plocka ut tre doftprofiler som alla samspelar om varandra i en symfoni av högsta klass.

  • Vanilj
  • Floral
  • Sötma

Vätskan är väldigt koncentrerad och oljig och doften lever länge och högljutt på min hud. Det här är den enda vaniljbomben man behöver ha i sin samling. Sälj din Ani och resten av vaniljbomberna för att finansiera inköpet.

Ett rent afrodisiakum om den bättre halvan inte avskyr söta dofter.

Helflaska plus presentation skamlöst snodd från internet

AD7E0E4E-81D0-4B22-9927-3B0E9014E381.jpeg
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Jag fick ett gäng prover av mer eller mindre dyrare dofter vid ett köp och här kommer den första recensionen.

Royal Crown - Sultan

Min första tanke när jag kollar noterna att det här är den klassiska designer vanilj-bomben fast i obscen prisklass. Ett tema jag är innerligt trött på för tillfället. Been there done that. Men här förvånar Sultan mig och är överjävligt bra i sin genre för att tala klarspråk, och slår allting jag har testat tidigare på fingrarna.

Madagaskarvanilj är inget nytt för dem flesta av oss men i Sultan finns mallen som alla andra tillverkare borde gå efter. I öppningen hittar vi även en rökighet som är perfekt balanserad. Rökigheten hänger med i ca två timmar på mig. Det finns en ton av choklad också som jag inte kan identifiera vart den kommer ifrån.

Det är svårt att urskilja alla noter men för att bryta ner den kan vi plocka ut tre doftprofiler som alla samspelar om varandra i en symfoni av högsta klass.

  • Vanilj
  • Floral
  • Sötma

Vätskan är väldigt koncentrerad och oljig och doften lever länge och högljutt på min hud. Det här är den enda vaniljbomben man behöver ha i sin samling. Sälj din Ani och resten av vaniljbomberna för att finansiera inköpet.

Ett rent afrodisiakum om den bättre halvan inte avskyr söta dofter.

Helflaska plus presentation skamlöst snodd från internet

AD7E0E4E-81D0-4B22-9927-3B0E9014E381.jpeg
Tror jag vet en person som snart gjort ett blindköp @Tjabo
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hahahaha. Jag kan hjälpa till med en länk, så behöver han inte ens Googla 🙃



4000 spänn för 50 ml?!
Sitter ju med Roja Fetish på köpknappen. För helvete, måste få en löneökning!
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
4000 spänn för 50 ml?!
Sitter ju med Roja Fetish på köpknappen. För helvete, måste få en löneökning!

Oblyg prislapp men den känns dryg. Enligt flertalet recensioner är den såpass potent att du inte behöver i ta från tårna när du sprayar.

Dekantera fem femmor så har du sänkt priset bra och du har så att det räcker och blir över. Om frun frågar fick du den i ett byte! 😂
 

bleppo

Omega
2-Faktor
DD: PdM - Layton
Var säkert 1-2 månader sedan jag körde med Layton sist 😳 men fan vad bra den är 🥳. Kommer alltid ha den i min lilla samling.
130DD6FD-08AB-4CD8-BEB3-49E365A6389A.jpeg

Fick hem min PdM - Sedley också 👌.
Kan vara bland de bättre ”soapy” dofterna jag än så länge fått erfara.
1ABDC268-CF07-4DEA-84CD-0475E9FD8594.jpeg
Sedley har legat i varukorgen mer än en gång. Hade varit en trevlig trifecta av PDM-blått i hyllan också.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Misstänker att du provat den sedan tidigare 😊? Har provat flertal ”freshies” från PdM men känner att Sedley är den som passar mig bäst 👌😊.
Mmm testat den som snabbast… tyvärr inte tillräckligt för att kunna ge ett utlåtande mer än att jag kommer ihåg den som en mycket trevlig ”designer”-aktig freshie som gick hem väl hos frugan :)
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Mmm testat den som snabbast… tyvärr inte tillräckligt för att kunna ge ett utlåtande mer än att jag kommer ihåg den som en mycket trevlig ”designer”-aktig freshie som gick hem väl hos frugan :)
Alltid positivt när det går hem hos frugan också 👌😁. Kan skicka det jag har kvar i min Sedley sample ifall det är av intresse.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Mmm testat den som snabbast… tyvärr inte tillräckligt för att kunna ge ett utlåtande mer än att jag kommer ihåg den som en mycket trevlig ”designer”-aktig freshie som gick hem väl hos frugan :)
Jag hade en sample av Sedley. Höll på mig typ en timme. Lite trist lukt. Ingen chans luktmässigt mot konkurrerande freshies som percival, profondo och allure sport IMO.

Men lyssna inte på mig. Jag har sålt min Forever för jag gillade den inte så mycket, vilket alla verkar göra här. :)
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Jag hade en sample av Sedley. Höll på mig typ en timme. Lite trist lukt. Ingen chans luktmässigt mot konkurrerande freshies som percival, profondo och allure sport IMO.

Men lyssna inte på mig. Jag har sålt min Forever för jag gillade den inte så mycket, vilket alla verkar göra här. :)
Mmm den höll inte bra på mig heller den gången jag testade den men som jag förstått det så ska det problemet var åtgärdat.

Är kluven till Forever, ena dagen vill jag ha en backup, nästa undrar jag varför jag doftar drinktillbehör.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Jag hade en sample av Sedley. Höll på mig typ en timme. Lite trist lukt. Ingen chans luktmässigt mot konkurrerande freshies som percival, profondo och allure sport IMO.

Men lyssna inte på mig. Jag har sålt min Forever för jag gillade den inte så mycket, vilket alla verkar göra här. :)
Hade helflaska av Sedley och kände likadant (och jag hade en av PdM fantasterna s.k bra/fixad batch). Föredrog dock Sedley över Percival.
Tycker det är bra att vi delar med oss av vad vi inte gillar också, trist om det bara blir lovsånger annars.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hade helflaska av Sedley och kände likadant (och jag hade en av PdM fantasterna s.k bra/fixad batch). Föredrog dock Sedley över Percival.
Tycker det är bra att vi delar med oss av vad vi inte gillar också, trist om det bara blir lovsånger annars.
Det charmiga med parfymer/dofter är att det är så individuellt 👌. En doft jag tycker luktar förjävligt, älskar någon annan etc 😁.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hade helflaska av Sedley och kände likadant (och jag hade en av PdM fantasterna s.k bra/fixad batch). Föredrog dock Sedley över Percival.
Tycker det är bra att vi delar med oss av vad vi inte gillar också, trist om det bara blir lovsånger annars.
Exakt. Jag blindköper ju det mesta på vad andra gillar och blir lurad av youtube-nördarna. :) Någon gång har jag köpt samples av dig och de andra. Men oftast är blindköp halva upplevelsen.

Hatade spicebomb extreme som alla verkar gilla. Peck. Är sjukt kluven till dior homme original som folk verkar se som något mästerverk, kanske kränger. Gillade inte Forever. Gillade inte bentley men. Hatar nautica som luktar billig dubbeldusch. Osv.

Gillar Fahrenheit dock 🤣
Och Profondo.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hade helflaska av Sedley och kände likadant (och jag hade en av PdM fantasterna s.k bra/fixad batch). Föredrog dock Sedley över Percival.
Tycker det är bra att vi delar med oss av vad vi inte gillar också, trist om det bara blir lovsånger annars.
Percival håller sjukt länge på mig. Bättre än någon annan freshie. Måste innehålla något riktigt bra för min hud :)
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Exakt. Jag blindköper ju det mesta på vad andra gillar och blir lurad av youtube-nördarna. :) Någon gång har jag köpt samples av dig och de andra. Men oftast är blindköp halva upplevelsen.

Hatade spicebomb extreme som alla verkar gilla. Peck. Är sjukt kluven till dior homme original som folk verkar se som något mästerverk, kanske kränger. Gillade inte Forever. Gillade inte bentley men. Hatar nautica som luktar billig dubbeldusch. Osv.

Gillar Fahrenheit dock 🤣
Och Profondo.
Får hem Profondo från Tallink rean snart hoppas jag, blindköpt såklart.
Förutom Percival har en av mina största dislikes och snabbaste flask-flippar varit Xerjoff Nio.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Jag tror att den är ambroxan överladdad helt enkelt. Kan inte alls med den.
För mig var den lite av en nobrainer pga min tidigare kärlek till A&F - Fierce som jag snappade upp en flaska av 2012 i N.Y i princip ingen hade den i Sverige då så man fick mycket komplimanger… har fortfarande 2 olika flaskor från den tiden kvar av Fierce men ville ha en Percival också eftersom den är snarlik och ger mig liknande sentimental känsla. Inte den bästa doften i min garderob men den är bra nog och sitter länge.

Om man ska gå in på dofter man ”borde” gilla men inte klarar av så ligger nog Tobacco Vanille högt på min lista just nu. Kanske inte gett den tillräckligt många tester men de gånger jag gjort det har jag alltid tänkt att det luktar tant.
 
Topp