• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Dagens doft var först ingen alls då jag glömde både doft och klocka när jag och grabben gick ut på en långpromenad. Kände mig naken.

Men nu inför stundande storhandling har jag dragit på mig 4 spray av Nishane - Hacivat!

https://www.fragrantica.com/perfume/Nishane/Hacivat-44174.html

B12EF8F0-A183-411B-B047-6763E39825D5.jpeg

14? Menar du, väl?
 

G.Clooney

Cartier
Var ju lite synd att den här kom efter värmeböljan… kokosen hade varit fin tillsammans med en paraplydrink.

199317FE-3E49-4765-8FD6-9A486331B163.jpeg
Den kommer passa fint till de varma strödagarna! Sen så kommer den ju ha "mognat" lite i flaskan, fram tills nästa sommar! Väntar fortfarande på min.
Gillar du den? Och är den endast till de hetare tropiska dagarna?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Den kommer passa fint till de varma strödagarna! Sen så kommer den ju ha "mognat" lite i flaskan, fram tills nästa sommar! Väntar fortfarande på min.
Gillar du den? Och är den endast till de hetare tropiska dagarna?
Den var helt klart rolig och sticker nog ut lite mot de andra dofterna jag har på hyllan.
Väldigt söt initialt och mycket kokos. Lite unisex kanske?
Ser nog att den används för varmare väder primärt i alla fall och är nog inget jag sträcker mig efter flera dagar i sträck.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Testar nytt även till kvällsdoften.
Tänkte att nu jävlar ska jag gå light med tanke på hur mycket jag ogillar den i högstadiet övernyttjade orginalversionen av denna doft.

Men nu ca 9 spray senare känner jag den knappt och min normalt sett doftkänsliga fru känner den knappt heller. Det är inte D&G - The One prestanda där den är fantastiskt men avtar snabbt… det är spraya tills du dör och du hittar inte ens en toppnot.

Ett uppenbart bottenbetyg av den anledningen.

Noter: ingen aning eftersom jag inte känner den.

F4CAC627-3A41-4363-9524-8BD494A7068D.jpeg
 
Testar nytt även till kvällsdoften.
Tänkte att nu jävlar ska jag gå light med tanke på hur mycket jag ogillar den i högstadiet övernyttjade orginalversionen av denna doft.

Men nu ca 9 spray senare känner jag den knappt och min normalt sett doftkänsliga fru känner den knappt heller. Det är inte D&G - The One prestanda där den är fantastiskt men avtar snabbt… det är spraya tills du dör och du hittar inte ens en toppnot.

Ett uppenbart bottenbetyg av den anledningen.

Noter: ingen aning eftersom jag inte känner den.

F4CAC627-3A41-4363-9524-8BD494A7068D.jpeg
Samma här. Fin doft, usel performance.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Den kommer passa fint till de varma strödagarna! Sen så kommer den ju ha "mognat" lite i flaskan, fram tills nästa sommar! Väntar fortfarande på min.
Gillar du den? Och är den endast till de hetare tropiska dagarna?
Har bara testat som hastigast men fick inte så tropiska vibbar, tror den funkar ganska bra till lite kallare dagar också faktiskt!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Testar nytt även till kvällsdoften.
Tänkte att nu jävlar ska jag gå light med tanke på hur mycket jag ogillar den i högstadiet övernyttjade orginalversionen av denna doft.

Men nu ca 9 spray senare känner jag den knappt och min normalt sett doftkänsliga fru känner den knappt heller. Det är inte D&G - The One prestanda där den är fantastiskt men avtar snabbt… det är spraya tills du dör och du hittar inte ens en toppnot.

Ett uppenbart bottenbetyg av den anledningen.

Noter: ingen aning eftersom jag inte känner den.

F4CAC627-3A41-4363-9524-8BD494A7068D.jpeg

Huh? Le male le parfum presterar rejält över medel för mig. Inleder som le male men slutar lyckligtvis dofta tonårspojke rätt fort.

Övergår till en crowdpleasing designer. Typisk office-scent för mig.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Tallink leverans igår,
755563E9-4B3C-4F7A-AE1B-0D5BA470A2ED.jpeg


DD fick bli denna:
F579CC26-6FEF-47A9-A77F-E200FAD7FD0E.jpeg

Spontant så imponerar den. Mycket behaglig och verkligen fräsch med lagom akvatiska vibbar. Sältan finns där men inte lika påtaglig som i tex D&G LBEI. Känns som en kanonjuice för sommar och tex gym. Har kört en del Chanel AHS och AHSEE i sommar och tror denna känns mer rätt för mig faktiskt (inte riktigt samma kategori men iaf).
 

G.Clooney

Cartier
Finns där några schyssta aktiva rabattkampanjer någonstans bland parfymhandlarna? Någon som vet?
Jagar just nu en Dior Fahrenheit Parfum....
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vilken av Le Male-flankersen rekommenderas av er? Även om jag har en någorlunda kollektion saknas deras ikoniska flaskor. Har ju börjat prova liter fler designerdofter nu också, till skillnad från förr då jag endast körde på mer ”nisch”. Har börjat bli lite trött på sommarparfymer som håller dåligt, så kanske något som håller bra i rådande väder (dock inte kväver någon) samt inte är deras mest ”generiska” doft? :)
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Behöver rensa lite i hyllan för att stilla behovet av nytt men är sämst på att sälja Har 35 flaskor och ”kan” inte skiljas från en eller två stycken ens. Vet inte hur många gånger jag plockar ut några dofter för att sedan ångra mig. Hoarderbeteende. Åtminstone inget man orkar bemöda sig med att sälja. Hur gör ni!?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Behöver rensa lite i hyllan för att stilla behovet av nytt men är sämst på att sälja Har 35 flaskor och ”kan” inte skiljas från en eller två stycken ens. Vet inte hur många gånger jag plockar ut några dofter för att sedan ångra mig. Hoarderbeteende. Åtminstone inget man orkar bemöda sig med att sälja. Hur gör ni!?
Lider av samma… försöker att intala mig att jag kan köpa ngt jag använder mer i förhoppning om att jag inte ska köpa nytt när jag sålt. Tyvärr har det oftast resulterat i 1 ut 2 in.
 
Vilken av Le Male-flankersen rekommenderas av er? Även om jag har en någorlunda kollektion saknas deras ikoniska flaskor. Har ju börjat prova liter fler designerdofter nu också, till skillnad från förr då jag endast körde på mer ”nisch”. Har börjat bli lite trött på sommarparfymer som håller dåligt, så kanske något som håller bra i rådande väder (dock inte kväver någon) samt inte är deras mest ”generiska” doft? :)
Le Parfum-versionen är den trevligaste enligt mig. Men aningen shady performance. Ultra Male om man vill ha någonting med lite mer kraft, men kan uppfattas som lite "barnslig", även om den är trevlig på sitt sätt.
 

G.Clooney

Cartier
Behöver rensa lite i hyllan för att stilla behovet av nytt men är sämst på att sälja Har 35 flaskor och ”kan” inte skiljas från en eller två stycken ens. Vet inte hur många gånger jag plockar ut några dofter för att sedan ångra mig. Hoarderbeteende. Åtminstone inget man orkar bemöda sig med att sälja. Hur gör ni!?
Jag tvingade faktiskt mig själv igår, för första gången. La ut en tio stycken till försäljning. Tyckte framförallt det var på trångt på hyllan, vill gärna ha lite, lite luft parfymerna emellan. Så man ser vad man har. Dessutom är ju fyra stycken på ingående och då blir det ännu trängre.

Tänkte så här: Vilka kittlar minst? Vilka gör så att man inte ler när man tar dem på sig och vilka luktar de facto skit? La sen ut:

Polo Blue Edp, Prada Luna Rossa Carbon (luktar skit enligt mig), Armaf CDN IM, MB Explorer, MB Individuel, Dunhill Icon, Encre Noire, Encre Noire Sport, Oud For Glory samt Oud Touch.

De flesta budgetdofter, som ni ser. Det förvånande var dock att 7/10 gick inom loppet av 12 timmar. Man kan tydligen sälja allt. Kommer nog lägga ut fler. Insåg när jag tog bort dem från hyllan, att det kändes bra, lite som (no offense nu grabbar!) "Less is more"! 😄

Ligger efter denna försäljningen på 65 flaskor. Vill nog fan egentligen ner på 50. Tror det är min sweetspot. Och istället fokusera på att öka kvalitén i kollektionen, med sånt man VERKLIGEN gillar. Sånt man sätter en "femma på" på Fraggan.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Vilken av Le Male-flankersen rekommenderas av er? Även om jag har en någorlunda kollektion saknas deras ikoniska flaskor. Har ju börjat prova liter fler designerdofter nu också, till skillnad från förr då jag endast körde på mer ”nisch”. Har börjat bli lite trött på sommarparfymer som håller dåligt, så kanske något som håller bra i rådande väder (dock inte kväver någon) samt inte är deras mest ”generiska” doft? :)
Finns ju så många och jag har bara testat några få men Fleur de Male är lätt min favorit hittills.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
DD: Gucci Guilty Black

vill man ha en doft som funkar i princip överallt alltid som man till 99% sannolikhet kommer få väl godkänt av frugan på så är denna doften rätt.Vill man ha ngt utmanande svårt och Gaultieriskt så är denna helt fel.

Supernöjd över köpet denna lär gå varm som kontorsdoft.

07939B2A-7E66-4C47-AB43-254D795914DC.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tallink leverans igår,
755563E9-4B3C-4F7A-AE1B-0D5BA470A2ED.jpeg


DD fick bli denna:
F579CC26-6FEF-47A9-A77F-E200FAD7FD0E.jpeg

Spontant så imponerar den. Mycket behaglig och verkligen fräsch med lagom akvatiska vibbar. Sältan finns där men inte lika påtaglig som i tex D&G LBEI. Känns som en kanonjuice för sommar och tex gym. Har kört en del Chanel AHS och AHSEE i sommar och tror denna känns mer rätt för mig faktiskt (inte riktigt samma kategori men iaf).
Kul! Den är verkligen en suverän blå sommarparre. Kan inte få nog.

Har en 200ml som bara väntar på att få öppnas när den lilla 75an är slut.

Må vara från det bäst säljande DNA:t de senaste 20 åren. Men bra är den! 👍
BE12F21A-CAE9-4719-995F-06D91D06EDC5.jpeg
 
Senast ändrad:
Behöver rensa lite i hyllan för att stilla behovet av nytt men är sämst på att sälja Har 35 flaskor och ”kan” inte skiljas från en eller två stycken ens. Vet inte hur många gånger jag plockar ut några dofter för att sedan ångra mig. Hoarderbeteende. Åtminstone inget man orkar bemöda sig med att sälja. Hur gör ni!?
Själv har jag problemet att jag hellre köper 5-10 dekanter av nya parfymer istället för en flaska av någon jag verkligen gillat, men jag kanske kommer till någon vändning efter några 100-tal dekanter till 😂
 

Richard1987

Panerai
Fan blir inte klok på vissa dofter, tror man blir näsblind.

Alltid tyckt att PDM Percival har ok performance för en freshie men igår var den helt galen. Körde 4-5 sprays på förmiddagen, träffar brorsan och brorsdottern på eftermiddagen, kramade brorsdottern ett par ggr. Sent på kvällen skriver brorsan "hahaha X stinker fan parfym"...och även jag själv kände doften på mig ändå fram tills jag gick och la mig vid 00.00.

Andra gånger har jag tyckt att doften dött bort efter 4-5 h 🤔🤔
 

Richard1987

Panerai
Testar nytt även till kvällsdoften.
Tänkte att nu jävlar ska jag gå light med tanke på hur mycket jag ogillar den i högstadiet övernyttjade orginalversionen av denna doft.

Men nu ca 9 spray senare känner jag den knappt och min normalt sett doftkänsliga fru känner den knappt heller. Det är inte D&G - The One prestanda där den är fantastiskt men avtar snabbt… det är spraya tills du dör och du hittar inte ens en toppnot.

Ett uppenbart bottenbetyg av den anledningen.

Noter: ingen aning eftersom jag inte känner den.

F4CAC627-3A41-4363-9524-8BD494A7068D.jpeg
Oj! Jag köpte den direkt när den släpptes och jag får precis som @Tjabo bättre än average performance på den 🤔

Ett tag sedan jag använde den men tror jag får 6-7 h och väldigt mycket doft! Och då brukar jag köra 3 sprays. Var en av mina favoritparfymer i vintras...

Bad batch? Kan väl omöjligt vara omformulerad redan?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Behöver rensa lite i hyllan för att stilla behovet av nytt men är sämst på att sälja Har 35 flaskor och ”kan” inte skiljas från en eller två stycken ens. Vet inte hur många gånger jag plockar ut några dofter för att sedan ångra mig. Hoarderbeteende. Åtminstone inget man orkar bemöda sig med att sälja. Hur gör ni!?

Skulle slå till på en dyr jävel. Bestämde mig för att sälja nån. Har rätt många dofter även om jag sållat en del, främst genom att byta flera billigare mot dyrare. Kom fram till att jag använder Widian - Liwa mindre än jag borde.

Fotade den, kände ett sniff av den. Helvete va bra den är. Nej den kan jag inte sälja. Den är för bra.

Så svaret på frågan är, jag gör det inte. Jag biter i det sura äpplet och tar den ekonomiska smällen.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Skulle slå till på en dyr jävel. Bestämde mig för att sälja nån. Har rätt många dofter även om jag sållat en del, främst genom att byta flera billigare mot dyrare. Kom fram till att jag använder Widian - Liwa mindre än jag borde.

Fotade den, kände ett sniff av den. Helvete va bra den är. Nej den kan jag inte sälja. Den är för bra.

Så svaret på frågan är, jag gör det inte. Jag biter i det sura äpplet och tar den ekonomiska smällen.

Hinner inte ens fota innan jag känner ”helvete vad bra den är”…

Tycker det är svårt att få till byten när man oftast har väldigt specifika önskemål. Sedan står det några designers som knappt inbringar något och dessa orkar jag knappt anstränga mig för med att emballera och skicka.

Antingen övertygar jag frun att gröt/ramen(läs
nudlar) är fantastiskt eller missar att köpa en riktigt bra pjäs. Edit: Lite överdrivet såklart.
 
Senast ändrad:
Topp