• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hinner inte ens fota innan jag känner ”helvete vad bra den är”…

Tycker det är svårt att få till byten när man oftast har väldigt specifika önskemål. Sedan står det några designers som knappt inbringar något och dessa orkar jag knappt anstränga mig för med att emballera och skicka.

Antingen övertygar jag frun att gröt/ramen(läs
nudlar) är fantastiskt eller missar att köpa en riktigt bra pjäs. Edit: Lite överdrivet såklart.

Jag har ju skrivit det förut men det här är en doftresa utan egentligt slut eller mål för mig. Så jag ser egentligen allt som en del av resan och då blir antalet mindre viktigt. Det handlar mer om effekten jag får av dofterna.

Men vissa skott missar man alltid. Hoppat över några köp till riktigt bra priser som jag ändå köpt senare för x kr mer. Men det är en del av spelet tänker jag.
 

G.Clooney

Cartier
Jag har ju skrivit det förut men det här är en doftresa utan egentligt slut eller mål för mig. Så jag ser egentligen allt som en del av resan och då blir antalet mindre viktigt. Det handlar mer om effekten jag får av dofterna.

Men vissa skott missar man alltid. Hoppat över några köp till riktigt bra priser som jag ändå köpt senare för x kr mer. Men det är en del av spelet tänker jag.
Jag kan känna att det blir för många om vissa aldrig kommer fram i rampljuset, utan är förvisade till nån sorts hyllvärmare. Då vill jag bli av med dem, och det är inte så mycket en ekonomisk fråga, utan det handlar mer om att jag får "dåligt samvete" att man aldrig har tid att bära dem. Då får de säljas för att skapa plats för andra. Det är åtminstone min nya melodi nu.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Huh? Le male le parfum presterar rejält över medel för mig. Inleder som le male men slutar lyckligtvis dofta tonårspojke rätt fort.

Övergår till en crowdpleasing designer. Typisk office-scent för mig.
Testade den igen idag men den här gången på en t-shirt… där har den suttit mest hela dagen. Så får väl helt enkelt finna mig i att min hud är resistent mot Le Parfum 😂
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag kan känna att det blir för många om vissa aldrig kommer fram i rampljuset, utan är förvisade till nån sorts hyllvärmare. Då vill jag bli av med dem, och det är inte så mycket en ekonomisk fråga, utan det handlar mer om att jag får "dåligt samvete" att man aldrig har tid att bära dem. Då får de säljas för att skapa plats för andra. Det är åtminstone min nya melodi nu.

Mjo hade en kort sån period. Tills @S.L invigde mig i konceptet kring förmiddagsdoft, dagens doft, eftermiddagsdoft och kvällsdoft. Då blev det en jävla rotation 😁
 

G.Clooney

Cartier
Mjo hade en kort sån period. Tills @S.L invigde mig i konceptet kring förmiddagsdoft, dagens doft, eftermiddagsdoft och kvällsdoft. Då blev det en jävla rotation 😁
Äh va fan... Jag som bara hinner med tre om dagen... Jag får bättra mig!

Tallink ankom lagom för det. Och som vanligt, tre till mig och en till henne. Allt förlåtet.

PXL_20210804_180506148.jpg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Äh va fan... Jag som bara hinner med tre om dagen... Jag får bättra mig!

Tallink ankom lagom för det. Och som vanligt, tre till mig och en till henne. Allt förlåtet.

PXL_20210804_180506148.jpg
Min hustru blir sur om jag köper flaskor åt henne.
Hon föredrar att stjäla sina favoriter ur min samling, TF BDJ och Daniel Josier Kaleidoscope är hennes favoriter just nu.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Kvällsdoften - Hugo Boss Bottled EDP
Första gången jag testade denna fick jag bara en sötma som påminnde mig om något likt Invictus - dock endast test på papper.
Nu däremot måste jag nog säga att den är trevlig, lättburen och rent av rätt bra.
Finns en härlig kryddighet och sötman som initialt dyker upp lägger sig relativt snabbt och går över mer i en hanterlig och bra sötma. Mass-appeal 10/10. Likheter med EDT, inte många om några.

0E1053BB-B75A-4B1D-9CDF-7C29722004CA.jpeg
 

G.Clooney

Cartier
PXL_20210804_181636570.jpg


Allra första intrycket efter bara 20 min på hud:

Stronger With You Intensely - En doft som man kunde förvänta sig genom att läsa sig till det. Helt i min smak. 4/5
Boss The Scent Absolute - Ganska speciell, antar att det är "maninka" som ger den "dammigheten" som folk snackar om. Gillar den verkligen! 4,5/5
JPG "Le Beau" - Oj, här snackar vi typ Piña Colada. Luktar som Malibu. Bra eller dåligt... För tidigt att avgöra ett definivt betyg. (3,5/5)
 

bleppo

Omega
2-Faktor
PXL_20210804_181636570.jpg


Allra första intrycket efter bara 20 min på hud:

Stronger With You Intensely - En doft som man kunde förvänta sig genom att läsa sig till det. Helt i min smak. 4/5
Boss The Scent Absolute - Ganska speciell, antar att det är "maninka" som ger den "dammigheten" som folk snackar om. Gillar den verkligen! 4,5/5
JPG "Le Beau" - Oj, här snackar vi typ Piña Colada. Luktar som Malibu. Bra eller dåligt... För tidigt att avgöra ett definivt betyg. (3,5/5)
Har du testat The Scent Private Accord?
Där adderas kaffe och kakao i bilden :)
De är båda trevliga!
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Just det, Boss The Scent. Jag har faktiskt en flaska jag fick gratis i en Boss-butik när den första versionen lanserades härom året. Har för mig att den var okej. Ska leta fram den och ställa den i hyllan så den kanske används lite mer!

Ganska generöst av dom att ge bort en fullstor flaska bara sådär.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Just det, Boss The Scent. Jag har faktiskt en flaska jag fick gratis i en Boss-butik när den första versionen lanserades härom året. Har för mig att den var okej. Ska leta fram den och ställa den i hyllan så den kanske används lite mer!

Ganska generöst av dom att ge bort en fullstor flaska bara sådär.
Oj, verkligen!
 

G.Clooney

Cartier
Någon som testat denna? Green Irish Tweed. Vad tycker ni?
20D96492-D422-46CD-9255-0D9325828C9F.jpeg
Min ärliga åsikt:
Är du bara ute efter doften i sig, och inte helhetskänslan som det innebär att äga och applicera en Creed GIT, så gör du bättre i att köpa en "Armaf Trés Nuit".
Den luktar likadant men är mer potent och varar dessutom längre.
Vill du däremot ha en flaska framme på hyllan för "personlig beskådan", och känna premiumkänslan vid applicering osv, då gör du bättre i att investera i GIT.
Gällande doften i sig; rätt så trevlig och "ren", mycket viol och friskt somrig.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Någon som testat denna? Green Irish Tweed. Vad tycker ni?
20D96492-D422-46CD-9255-0D9325828C9F.jpeg
Fick hem ett 1,5 ml sample av den och det är en mycket trevlig doft! Är fortfarande väldigt ny inom parfymsvängen, men denna doft från Creed måste vara en av deras bästa. Upplever att jag dessutom får bättre longevity jämfört med vissa av Creeds andra dofter. Men om den är värd pengarna låter jag vara osagt. Vet att @G.Clooney gjorde en bra jämförelse med Armafs motsvarighet någon sida bak i tråden. :)
 

G.Clooney

Cartier
Tack för svar @G.Clooney och @Clark Wayne. Vet ni var man kan hitta en splitt, av de två nämnda parfymerna? Tänkte testa innan köp av hel flaska.
Hos Gents kan du hitta sample på GIT.


Armaf Trés Nuit blir svårare... Den är ju så pass billig i sig. Man får en hel flaska för några hundralappar så det är nog ingen som har dekanter på den, vad jag vet åtminstone. Jag hade gärna hjälpt dig men jag har inte grejerna som krävs för att knåpa ihop dekanter.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Hos Gents kan du hitta sample på GIT.


Armaf Trés Nuit blir svårare... Den är ju så pass billig i sig. Man får en hel flaska för några hundralappar så det är nog ingen som har dekanter på den, vad jag vet åtminstone. Jag hade gärna hjälpt dig men jag har inte grejerna som krävs för att knåpa ihop dekanter.
Tack, fick bli 4 ml av GIT.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Vad tycker parfympanelen om Rituals? Jag har ägt några och de håller väldigt länge! Aldrig varit med om någon märke som håller lika länge.
 
Topp