• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Det är tur att vi alla är olika, idag testar jag Roja - Musk Aoud. En parfym jag haft span på ett tag men inte fått tummen ur att prova. Efter att @Clark Wayne hört av sig och meddelat att han inte alls fastnade för den så tog jag gladeligen över skvätten. Och jag måste säga, jag är smått blown away här… otroligt fin! Trodde den skulle vara dirty och tyngre än vad den är. Finstämd så det förslår, i sann Roja-anda! Även fullträff hos sambon, vilket förvånar!

375x500.23008.jpg

Jaså? Kanske måste testa den igen. Har för mig att den öppnar rätt dirty jmf med Aoud, och i synnerhet mot Amber Aoud.

Det är tur att vi alla är olika, idag testar jag Roja - Musk Aoud. En parfym jag haft span på ett tag men inte fått tummen ur att prova. Efter att @Clark Wayne hört av sig och meddelat att han inte alls fastnade för den så tog jag gladeligen över skvätten. Och jag måste säga, jag är smått blown away här… otroligt fin! Trodde den skulle vara dirty och tyngre än vad den är. Finstämd så det förslår, i sann Roja-anda! Även fullträff hos sambon, vilket förvånar!

375x500.23008.jpg
Kul att den landade doften så rätt för dig! Och med sambons godkännande så är det ju inget annat än en tydlig köpsignal! :)

Om man snudd på älskar klassiska Le Male, ska man köpa den då, eller finns det någon take på liknande doftpyramid som är "Bättre"?
Några värda att testa:
Amouage Reflection Man som redan nämnts men ännu mer PdM Darley tycker jag (kan splitta av båda). Sedan nämns Xerjoff Comandante ofta som ett alternativ, har ett sample hemma som jag inte hunnit testa ännu.

Jaså? Kanske måste testa den igen. Har för mig att den öppnar rätt dirty jmf med Aoud, och i synnerhet mot Amber Aoud.
Det finns en tydlig, varm men väldigt finstämd musk som jag inte alls upplever som smutsig! Men definitivt muskig på ett sätt som Aoud och framförallt AA inte är, det har du helt rätt i! Men prova igen och se vad du tycker! 😁

Hallå, då Aventus presterar sjuuukt dåligt på mig. Så beställde jag en Club de nuit intense. Tog emot lite, men efter att ha läst massor om prestation som en riktigt best. kunde jag inte låta bli. Någon med tankar och erfarenhet?

Jag och sambon planerar att gå på finrestaurang ikväll. Sittningen är tydligen rätt lång (i vårt fall runt 5 h). Hur tänker ni med dofter i sådana lägen? Ska man dra på den doften man verkligen vill köra men göra det lite sparsamt?

Jag är ingen monster-sprayer i vanliga fall, men har en del dofter som jag är sugen på att ha ikväll som ändå performar jäkligt bra.

Jag och sambon planerar att gå på finrestaurang ikväll. Sittningen är tydligen rätt lång (i vårt fall runt 5 h). Hur tänker ni med dofter i sådana lägen? Ska man dra på den doften man verkligen vill köra men göra det lite sparsamt?

Jag är ingen monster-sprayer i vanliga fall, men har en del dofter som jag är sugen på att ha ikväll som ändå performar jäkligt bra.
Jag skulle ta det lugnt. Doft och smak jobbar mycket tillsammans när man äter och dricker 👍

Kör alltid den doft jag vill. Sen kanske jag inte skulle köra en tung laddning av hästbajs-oud inför en middag. Men det skulle jag å andra sidan inte göra annars heller, de behåller jag för mig själv. Men jag skulle inte banga på att köra normala dofter som presterar bra eller väldigt bra.

Klarar du av att inte gå loss på avtryckaren kommer man gott undan med en stark tycker jag.

Jag skulle ta det lugnt. Doft och smak jobbar mycket tillsammans när man äter och dricker 👍

Kör alltid den doft jag vill. Sen kanske jag inte skulle köra en tung laddning av hästbajs-oud inför en middag. Men det skulle jag å andra sidan inte göra annars heller, de behåller jag för mig själv. Men jag skulle inte banga på att köra normala dofter som presterar bra eller väldigt bra.

Klarar du av att inte gå loss på avtryckaren kommer man gott undan med en stark tycker jag.
Stort tack alla för er input! Tror att det landar i något enstaka sprut Diaghilev kvällen till ära. Inte ofta vi som småbarnsföräldrar kommer ut så då får man passa på. 😂

Stort tack alla för er input! Tror att det landar i något enstaka sprut Diaghilev kvällen till ära. Inte ofta vi som småbarnsföräldrar kommer ut så då får man passa på. 😂
Är det bara ni två så kan du ju köra vad du tycker, något sprut Diaghilev känns väldigt passande! Men om man är ett lite större sällskap och lägger 5-10k/person på en middag så anser jag att man måste tänka till vad man drar på sig, för andras skull.

Hade jag och @Hitsville bokat middag på Frantzén hade jag ringt honom innan och bett på mina bara knän att han inte duschar i Erba Pura innan besöket! 👀

• Like
Reactions: bvb
Är det bara ni två så kan du ju köra vad du tycker, något sprut Diaghilev känns väldigt passande! Men om man är ett lite större sällskap och lägger 5-10k/person på en middag så anser jag att man måste tänka till vad man drar på sig, för andras skull.

Hade jag och @Hitsville bokat middag på Frantzén hade jag ringt honom innan och bett på mina bara knän att han inte duschar i Erba Pura innan besöket! 👀
Hahahahaha, ironiskt nog så är det just på Frantzén vi ska äta. 😂 Dock är det bara jag och sambon, men kommer som sagt köra lite sparsamt med spruten (tänker två sprut som appliceras någon timme innan). För andras skull, men även så att det inte krockar för mycket med egna matupplevelsen.

Hahahahaha, ironiskt nog så är det just på Frantzén vi ska äta. 😂 Dock är det bara jag och sambon, men kommer som sagt köra lite sparsamt med spruten (tänker två sprut som appliceras någon timme innan). För andras skull, men även så att det inte krockar för mycket med egna matupplevelsen.
Kul! Exakt så. En schysst doft höjer ju upplevelsen och betingar den, så förhoppningsvis kommer du tänka på en väldigt angenäm middag på Frantzén varje gång du känner doften av Diaghilev framdeles! 😊

Äter ni bara förrätt på era middagar🤣

Hahahaha. Det kan ordnas på ett villkor: att Secret Santa kommer med en flaska Diaghilev 😉🤩

Idag styr vi kosan till skogarna i Portugal med hjälp av en nyöppnad pava. Man känner sig nästan som Sinatra här i hemmakontoret…😊 elegant och påtaglig doft som är ödjmjuk samtidigt som den tar lite plats. Jag har själv undrat vad pudrighet betyder och har fått svar på det med hjälp av denna.

2CBE08CD-06C2-44EF-BDCE-D5479D04D19D.jpeg

För er som till äventyrs missat Frag-Mentals trevliga review på plats i skogen kommer den här i repris.

Är det någon som kan splitta alla tre? :)
De brukar ju finnas på de allra flesta "vanliga" ställen att provdofta. Men jag skulle också säga "Le Parfum" som alla andra, den är den klart bästa enligt mig (och enda som jag köpt flaska av till slut). Ultra Male är åldergräns max 17 år och du måste gå på disco/rave för att få bära den.

Tillbaka
Topp