• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hatar göra listor, men Santal Blush är en riktigt underkattad en.

Italian Cypress är också grym. Klassisk doft men modern twist. Typ. Den enda doften jag haft där en random tjej på tunnelbanan frågar om vad det var för doft. Så fort jag klev på märkte jag att något hände hos henne och hon frågade direkt. 😂👍🏼

Alltså Tom Ford är väl designer om något? Dyra kläder men framförallt kläder. Han var ju däremot en pionjär i att från modehusen att göra bättre dofter. Dior släppte Privee några år innan Tom Ford (Dior 2004, TF 2006). Chanels les exclusifs kom ett år senare (2007).

Skillnaden är att Tom Ford grundade sitt imperium 2005. Dior grundades 1946 och Chanel 1910 (Gucci 1921, LV 1854, Hermes 1837 osv).

På ett år tog han steget in i parfymeriet och var en starkt bidragande faktor till varför parfymer är så populära som de är idag.

Jag är inte supernöjd med inriktningen Estee Lauder tagit sista åren (de har varit med sen start) men han är gammal. Han har sålt bolaget. Han har cashat ut och checkat ut. Tyvärr kommer inte TF bli någon kreativ revolutionär igen.
Säger inte att TF inte är en designer.
Säger bara att det är en överprisad designer :)

Vet någon var man kan få tag på Dior Homme Parfum?
Nya 100ml är slutsåld på Diors hemsida.

F88498AE-EFAA-49CA-A5A7-0A5B2E2B832D.jpeg
Lovar att kolla nästa gång jag eller min polare flyger från Oslo. De hade den i en av deras taxfrees senast jag passerade. Konstigt nog i den lilla sunkiga och inte den större :)

DD: https://www.fragrantica.com/perfume...en-Woody-Leather-With-Oudh-Intense-47337.html

375x500.47337.jpg

Fick denna i Sniph. Första intrycket är att det var jäkligt mycket läder (och jag har lite svårt för läder emellanåt). Men såhär gång två är den riktigt fin. Jag körde också en sissy-spray denna gång. Däremot tycks denna vara reformulerad mot den första C. Nån som testat bägge?

Lyckades snubbla över vad som förhoppningsvis är en vintage (pre 2017) formula av Clive Christian C. God Jul till mig!

Riktigt förvånad över hur mycket jag gillar denna. Eller nja, det är ju Provenzano som är näsan men ändå!

Fick bli Moustache idag. Köptes för runt ett år sedan och den har blivit ståendes i bakgrunden om man säger så....tills nu 🤔😳. Antingen så har den legat till sig eller så har min näsa blivit utrensad. Den är betydligt fylligare idag än tidigare, nu ska den definitivt längre fram i skåpet.

PSX_20221216_125841.jpg

Fick bli Moustache idag. Köptes för runt ett år sedan och den har blivit ståendes i bakgrunden om man säger så....tills nu 🤔😳. Antingen så har den legat till sig eller så har min näsa blivit utrensad. Den är betydligt fylligare idag än tidigare, nu ska den definitivt längre fram i skåpet.

PSX_20221216_125841.jpg
Jag upplever, precis så som @JensBP ofta predikar om, att alla dofter jag har blir bättre och bättre med tiden. Exakt vilken kemisk reaktion som ligger bakom kan kvitta. Men lite luft i flaskan och lite passerad tid verkar göra susen i musen.

Fin doft! Tuxedo nästa? Jens kan predika vidare om den också... 😄

Jag upplever, precis så som @JensBP ofta predikar om, att alla dofter jag har blir bättre och bättre med tiden. Exakt vilken kemisk reaktion som ligger bakom kan kvitta. Men lite luft i flaskan och lite passerad tid verkar göra susen i musen.

Fin doft! Tuxedo nästa? Jens kan predika vidare om den också... 😄

Ja vi får se vad nästa blir, har en Fiero på ingång i nästa vecka sen vet man aldrig, har blivit en del sista månaden (Layton, Herod, Pasha parfum) 🤔.
Jävla tråd det här...livsfarlig 😁.

Inget i brevlådan ännu? :)
Jodå, den landade för en vecka sedan. Har tyvärr inte haft det bästa luktsinnet bara pga en förkylning, så jag har bara testat en sprej på handryggen. 🙂
Kan direkt säga att den är bra. Väldigt bra. Närmare dofter som Chypre Palatin och Mitsouko än Diaghilev, då den känns "snäll" och lättburen.
Inleder med en lite bitter citrus som balanseras upp fint av en sötma som jag förmodar är persikan. Floral, grön och kryddig. Väldigt trevlig drydown.
Utan att ha allt för mycket kött på benen kan jag se mig rekommendera denna till alla som vill ha en modern tagning (utan att på något vis vara en kopia) av Mitsouko, gjord med enbart naturliga råmaterial.
Det är väl vad jag kan bjuda på vad gäller första intryck hittills. Ser fram emot att kunna bära den på allvar bara förkylningen ger med sig. 😊
Jag kan redan nu varmt rekommendera att testa den i alla fall. Varför inte stödja trevliga Poplina på Fragrance & Art i Sundsvall med en beställning av ett prov? Hon har mycket annat spännande i sin butik med.

Dagens paket.
Nu förstår jag varför ingen pratar om Oman.
Den doftar ju tjock medelålders kamel-försäljare 🤷‍♂️ Äckligt!
Men uae är jättefin som alla vet, men lite tråkig. Eller vad säger ni?
20221216_140456.jpg
Jag gick igenom Rojas Oud-kollektion för ett gäng månader sen och kom ihåg att jag höll UAE jättehögt - tyckte den spöade skiten ur alla andra oud-dofter (och som en extra bonus var det också sambons favorit). Ingen jätteinfo, men där är inlägget.

Men nu var det så otroligt länge jag doftade på den så att jag knappt minns den. Så, som sagt - om du splittar eller funderar på att låta den flyga så vill jag vara först på den listan. ❤️❤️

Dagens paket.
20221216_140456.jpg
Haha! Öppningen på Oman är faktiskt inte alls bra men ge den en timme, så börjar magin träda fram. Drydownen är galet fin om man verkligen gillar hallon men som sagt, öppning är harsh som fan.

UAE är dessvärre den sämsta Gulf-varianten! Don’t @ me 😎

Vad tycker du om fruity aoud och candy aoud?
Där krokbenar jag ju mig själv med min otydlighet. Skulle varit tydligare i att det var nuvarande aoud-kollektion som jag testat mig igenom. Därmed inte testat fruity eller Candy men hört att de är magiska.

Däremot är jag ett stort fan av Sweetie. Fick testa den förra året men covid-näsa fick mig att hata den. När jag testade på nytt i år så tyckte jag att den var magisk. En gourmand med helt rätt mängd sötma. Det, blandat med rökigheten, gör alla rätt för mig. Sötman är så otroligt välbalanserad. Har tidigare haft problem med både Lira och La Capitale för att de varit liiiiite för mycket. Men Sweetie ligger helt rätt imho.

Dagens paket.
20221216_140456.jpg
Har inte doftat på någon Roja från Gulf serien, men din beskrivning på Oman låter som att den skulle kunna vara i min smak :p
Tror nog att jag skulle gilla alla från just Gulf serien

Initio Side effect är verkligen en nyfunnen kärlek, men locket sitter jäkligt tight på den och verkar börjat läcka liite (minimalt). Syns runt sprayern 🤔 Gör inget just nu men vore trist om sprayern plötsligt flyger av. Ändå känns det som att det inte bör läcka, sitter fast ordentligt. Någon som varit med om liknande?
20221216_182110.jpg
20221216_182119.jpg

Tillbaka
Topp