• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

de11778e-7db0-442e-b640-5b5c8587f996-jpeg.2123249

97575f92-d8fe-4aa8-add3-562f6acd85af-jpeg.2099763

1a95414c-9fc4-4232-8543-9a8a0f202d4a-jpeg.2107023
Alla tre är regelbundna i min sommarrotation. 👌🏻
Till dessa kan jag addera:
(Färsk mynta overdose)
(mjuka citrusnoter, hav och fruktig sötma)
(tvålig neroli, fyller ungefär samma hål som TF NPF och AdP Colonia Essenza, någon av dessa är det nästan skall krav på i samlingen)
Och dessa Kouros flankers är grymma i värmen:
Och till den lite svalare sommarkvällen (och praktiskt taget när fan som helst året runt):
Alla Kouros varianter diskade tyvärr…

Hej på er parfymnördar 🙂 har varit in här och sneglat från och till och börjar tycka det är lite intressant detta med parfymer.

Enda jag verkligen uppskattat hitintills i parfymväg är TF tobacco vanille och Captain fawcett booze and baccy.

Är tre stycken jag är nyfiken på i dagsläget nämligen:
Parfums de marly herod.
Bvlgari man in black.
Parfums de marly leyton.

Har hittat en sida där man kan beställa prover av Herod och Leyton men inte den från Bvlgari, jag kanske är dålig på att leta och någon kanske kan hjälpa mig eller så kanske någon vill sälja ett prov åt mig?

Hej på er parfymnördar 🙂 har varit in här och sneglat från och till och börjar tycka det är lite intressant detta med parfymer.

Enda jag verkligen uppskattat hitintills i parfymväg är TF tobacco vanille och Captain fawcett booze and baccy.

Parfums de marly herod.
Bvlgari man in black.
Parfums de marly leyton.

Har hittat en sida där man kan beställa prover av Herod och Leyton men inte den från Bvlgari, jag kanske är dålig på att leta och någon kanske kan hjälpa mig eller så kanske någon vill sälja ett prov åt mig?
Gå med i parfymgrupperna på FB där man kan köpa och sälja splittar. Om du frågar där är det säkerligen nån som har det du frågar efter, till ett mkt bättre pris än officiella samples.

Tänkte ge bort något som luktar gott till pojken som är 18 och undrar vad som kan passa en yngre man?
Vi bor i Japan och här använder myckt få parfym och om väldigt sparsamt så något inte för påträngande.
Behöver inte vara något avancerat och gårna något som finns på dom flesta varuhus,, tänk SKX eller Datejust om man drar liknelse från klockvårlden.
Ett gott råd av er experter skulle uppskattas.

Tänkte ge bort något som luktar gott till pojken som är 18 och undrar vad som kan passa en yngre man?
Vi bor i Japan och här använder myckt få parfym och om väldigt sparsamt så något inte för påträngande.
Behöver inte vara något avancerat och gårna något som finns på dom flesta varuhus,, tänk SKX eller Datejust om man drar liknelse från klockvårlden.

Har du nån budget? Vad har han för ”stil”?

Commes des Garçons är japanskt och har ett gäng fina dofter. Wonderwood tex är väldigt lätt att gilla, inte för dyr och bör vara lättillgänglig i Japan.

Har du nån budget? Vad har han för ”stil”?

Commes des Garçons är japanskt och har ett gäng fina dofter. Wonderwood tex är väldigt lätt att gilla, inte för dyr och bör vara lättillgänglig i Japan.
Tack för svaret.

Ingen budget egentligen men inte för dyrt för jag vet ju inte hur det går hem men inget kul att ge bort något något för simpelt och tråkigt å andra sidan.

Stil vet jag inte direkt, ingen sportig grabb men ingen nörd heller med ryggsäcken full med manga.
Börjar så sakta bli intresserad av att klä sig snyggt.

Ska titta in på något varuhus på vägen hem och se vad som bjuds.
Senast jag köpte parfym var på tidigt 80-tal och då var standarden Lagerfeld och YSL Kourus för vanliga ungdomar men jag bröt mönstret och använde mest Azzaro.

Tack för svaret.

Ingen budget egentligen men inte för dyrt för jag vet ju inte hur det går hem men inget kul att ge bort något något för simpelt och tråkigt å andra sidan.

Stil vet jag inte direkt, ingen sportig grabb men ingen nörd heller med ryggsäcken full med manga.

Senast jag köpte parfym var på tidigt 80-tal och då var standarden Lagerfeld och YSL Kourus för vanliga ungdomar men jag bröt mönstret och använde mest Azzaro.

Om du skiter i att det ska vara japanskt finns ju hur mycket som helst för kids. Likt oss själva är ju inte själva doftupplevelsen utan associationen "it" (i den åldern).
Byredo Pulp är ju kanske inte min favoritdoft (även om den inte på något vis är dålig), och egentligen som doft beträffat finns rätt lite som gör att jag skulle tipsa om den till en 18 åring. Men nu råkar det vara Travis Scotts favoritparfym. Och han gjorde därför sin "space X" byredo med utgångspunkt från den. Så om din son är lutad åt street-hållet så kan det vara ett tips.

Senast ändrad:
Tack för svaret.

Alltså, nånting som alltid flyger är ju de vanliga designerutgåvorna som t.ex. en jag fick ett prov på igår - Armani Code Parfum. Den luktar gott. Man kan inte säga nånting annat. Sen att jag har mina egna issues med att den är "alldeles för generisk" osv, har ju inget med doften i sig att göra egentligen. Den är bra, särskilt för yngre personer. Tjejer älskar generiska dofter, tråkigt nog. Men samtidigt är den inte den tråkigaste i genren "populära designers". Och den lär finnas överallt där de säljer parymer.
Lite info om den finns här:
Sen finns det ju hur många sådana dofter som helst, i samma genre.

Alltså, nånting som alltid flyger är ju de vanliga designerutgåvorna som t.ex. en jag fick ett prov på igår - Armani Code Parfum. Den luktar gott. Man kan inte säga nånting annat. Sen att jag har mina egna issues med att den är "alldeles för generisk" osv, har ju inget med doften i sig att göra egentligen. Den är bra, särskilt för yngre personer. Tjejer älskar generiska dofter, tråkigt nog. Men samtidigt är den inte den tråkigaste i genren "populära designers". Och den lär finnas överallt där de säljer parymer.
Lite info om den finns här:
Sen finns det ju hur många sådana dofter som helst, i samma genre.
Tack för input.
Som ovetandes om sånt här gick jag in på ett varuhus som hade rätt mycket och mestadels sånt som jag aldrig hört talas om.
Luktade på många olika Tom Ford och Aqua di Parma men blev bara förvirrad, många intressanta men vad som passar är ju svårt.
Kanske bäst och enklast att gå på något från Armani som du föreslog eller liknande.

Tack för input.
Som ovetandes om sånt här gick jag in på ett varuhus som hade rätt mycket och mestadels sånt som jag aldrig hört talas om.
Luktade på många olika Tom Ford och Aqua di Parma men blev bara förvirrad, många intressanta men vad som passar är ju svårt.
Kanske bäst och enklast att gå på något från Armani som du föreslog eller liknande.
Tänk också på att när du luktar på parfymer i butik känner du det som kallas opening. Den försvinner ofta rätt snabbt, och det som blir kvar är dry down. Behåll strippar du gillar och lukta på dem efter en halvtimme eller så.

Tack för input.
Så har jag också gjort i taxfree några gånger, det blir typ kaos i hjärnan efter tio minuter :p
Bäst att ha max fem dofter som du valt ut innan, då har du en sportslig chans att kunna välja ut en.

Senast ändrad:

Parfums de marly herod.
Bvlgari man in black.
Parfums de marly leyton.

Svarade på fel inlägg (edit) :)

Köp inget för svårt för då kommer de 18-åriga brudarna fly han som pesten. Inte schysst. ;)

Armani acqua di gio profondo, den blå vanliga. Alla kommer uppskatta den på en ung man, speciellt brudarna, och den är en perfekt modern touch/uppdatering av kanske världens mest omtyckta parfym bland normala människor.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp