• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

-SC-

Omega
Pledge Member
Jag fastnade fullständigt för PdM Layton. Skulle ni säga att priset som Boozt har just nu med 20% rabatt är bra?
:banghead::banghead::banghead:
Jag köpte min 75ml Layton från Boozt för 1-2 veckor sedan för 1140kr, då var den nedsatt till 30% och sedan hade dom även en rabattkod som sänkte priset med 10% till.

Boozt kör ju rätt ofta koder och rabatter så om du inte har jättebrådis kan du ju vänta och se :)
 

Derix

Patek
2-Faktor
Billigaste jag sett Layton på är ca 1650 kr för 125 ml. Vet inte vad slutpriset med 20 % blir :)

Jag köpte min 75ml Layton från Boozt för 1-2 veckor sedan för 1140kr, då var den nedsatt till 30% och sedan hade dom även en rabattkod som sänkte priset med 10% till.

Boozt kör ju rätt ofta koder och rabatter så om du inte har jättebrådis kan du ju vänta och se :)
Tack för svar. Då ger jag det några veckor och håller utkik efter rabattkoder här i tråden :D
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Fortsatte testerna av Tallink-leveransen idag :)

BdJ fick agera dagens doft och levererade mycket bra! Känns som en rätt enkel doft att bära som jag har svårt att se någon opponera sig mot... sen är den ju inte en parfym som folk nödvändigtvis kommer ge en komplimanger för som en Sauvage eller YSL Y men de faller bort för mig av andra anledningar. Anmärkningsvärt är också hur länge den sitter kvar, testade den igår kväll första gången och kände basnoterna tydligt imorse när jag klev upp (Noir extreme var borta).

Kvällsdoften blev således Noir Extreme den uppskattar jag mer och mer, söt, kryddig och angenäm... men jag är lite förvånad över projektionen på den. Tycker den är rätt vek trots allt, vilket är heeelt OK för mig kan till och med föredra lite hudnära dofter när det är av det sötare och kryddigare hållet.

Så får ändå säga att köpet var lyckat :)
 

Richard1987

Panerai
Rockar originalformula på Dior Homme Sport idag, är ett tag sen jag körde den. Lika bra som jag minns den :)
20201017_092041.jpg
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jaha, det såg jag nu ja. Då får man vara rädd om den man har.

Är det nån här som provat den nya ATH Ambre Extrême? Blir väl till att köpa hem en 10 ml och testa annars.

Edit:

PDM Godolphin idag. Mycket bra måste jag säga.
Valde mellan Godolphin och Tuscan Leather ikväll. TL vinner för mig, men de två är för min näsa väldigt, väldigt lika.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
5E8E97A7-AAD8-472E-A5C6-49A9A8414F36.jpeg

Såg detta på Fyndiq och beställde direkt bara för att se om det ens skulle gå igenom...
Beställde vid 21:50 och redan 22:15 hade dom avbrytit och återbetalat mig :p

Edit: Sista dagen på Tallink-rean nu, glöm inte att klicka hem den där flaskan ni har gått och funderat på att beställa hem hela veckan ;)
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
5E8E97A7-AAD8-472E-A5C6-49A9A8414F36.jpeg

Såg detta på Fyndiq och beställde direkt bara för att se om det ens skulle gå igenom...
Beställde vid 21:50 och redan 22:15 hade dom avbrytit och återbetalat mig :p

Edit: Sista dagen på Tallink-rean nu, glöm inte att klicka hem den där flaskan ni har gått och funderat på att beställa hem hela veckan ;)

Hade varit ett galet pris. Men sen är inget från Nasomatto EDP heller. Det är extrait. :)
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Hört väldigt gott om Prada l’Homme. Har dock inte fått tillfälle att testa den. Lite sugen med tanke på Tallink-rean, men jag är inte så mycket för blind-buys.

Är irisen för stark? Jag provade på MFK Amyris Homme Extrait och ogillade den. Tyckte den doftade som en stark Head & Shoulders-schampoo. Stack lite väl för mycket i näsan.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Hört väldigt gott om Prada l’Homme. Har dock inte fått tillfälle att testa den. Lite sugen med tanke på Tallink-rean, men jag är inte så mycket för blind-buys.

Är irisen för stark? Jag provade på MFK Amyris Homme Extrait och ogillade den. Tyckte den doftade som en stark Head & Shoulders-schampoo. Stack lite väl för mycket i näsan.
Jag har en 5ml dekant jag bara tagit något enstaka sprut av. Skickar den gärna till dig. Släng iväg ett PM om du är intresserad!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hört väldigt gott om Prada l’Homme. Har dock inte fått tillfälle att testa den. Lite sugen med tanke på Tallink-rean, men jag är inte så mycket för blind-buys.

Är irisen för stark? Jag provade på MFK Amyris Homme Extrait och ogillade den. Tyckte den doftade som en stark Head & Shoulders-schampoo. Stack lite väl för mycket i näsan.

Nu kommer jag låta elak men att säga att Amyris luktar som head & shoulders är som att säga att en vintage Krug smakar som en Cordoniu ...

Både Amyris och Prada L’homme är irisdofter. Gillar du inte det är det inte rätt doft för dig.
 
  • Like
Reactions: bvb

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Jag har en 5ml dekant jag bara tagit något enstaka sprut av. Skickar den gärna till dig. Släng iväg ett PM om du är intresserad!
Tusen tack, men jag kommer ha vägarna förbi Åhléns, så tänkte ta och testa på den där.
Nu kommer jag låta elak men att säga att Amyris luktar som head & shoulders är som att säga att en vintage Krug smakar som en Cordoniu ...

Både Amyris och Prada L’homme är irisdofter. Gillar du inte det är det inte rätt doft för dig.
För en som ogillar champagne kommer nog smaken inte vara av all världens skillnad. Så antagligen kan det vara så att jag bara inte fattat tycke för iris. Tänkte mer om Pradan var lika irisrik som MFK:n.
 
  • Like
Reactions: PJW

-SC-

Omega
Pledge Member
Dagens doft är Tom Ford Tobacco Vanille. Och jag har för första gången inte snålat... :cool:

Min vanliga applicering av parfym är ganska snål, ett sprut bakom varje öra. Vid enstaka tillfällen kör jag även ett extra sprut på typ bröst/halsen.

Idag körde jag hela sex(!!!) sprut, två bakom varje öra och sedan två på bröst/hals. Och jävlar vad det märks (spec eftersom det är TF Tobacco Vanille), men hittils bara positiva kommentarer :)

edit: Tyvärr har jag bara 5ml av den, önskar jag hade sett den på Tallink innan den sålde slut där, vad var det 50ml kostade hos dom, typ 1200kr? Väldigt billigt iaf.
 
Topp