• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Är Deloox legit att handla från?
Klassiker!

IMG_3260.jpeg

(Inget illa ment, denna fråga är så vanligt förekommande i vissa parfymgrupper på FB att den fått sin egen meme 😁)

Så nu är det alltså klart, Roja har tappat det helt. Inte nog med att allt de släppt senaste tiden har varit fullkomligt skräp… nu gör de parfym som skulle kunnat hänga med i en happy meal.

Roligt detta. Messade med @Notorious Niklas om deras senaste Saudi-release. För några år sedan hade jag varit riktigt nyfiken på den. Nu känner jag typ: ”om de försökt återskapa den har de tagit så förbannat många genvägar att den kommer dofta syntet ändå”.

Bjuder på en bild från nya Roja-butiken i Burlington arcade
IMG_9837.jpeg
IMG_9836.jpeg

Senast ändrad:
Helt enig, har också den i hyllan. Svårt att motivera det hutlösa priset.

Rätt få dofter bortsett vintage i andrahand som är prisvärda idag. Man betalar enormt mycket för tramset runtomkring. Nu var det några år sen men Turin påstod att produktion motsvarar 4-6% av MSRP. Resten är overhead, logistik och vinst. (Marknadsföring var tydligen en rätt stor del).

Fråga till er som handlar Roja;
Jag köpte en Aoud Crystal från Deloox för en dryg vecka sedan. Den kom obruten i cellofan och allt såg bra ut. Men när jag tog bort skyddsplasten från etiketten på flaskan så följde det mesta av guldfärgen med plasten.

Vad tycker ni? Är det reklamation? Jag har kikat och den är inte fejk vad jag kan se. Den luktar dessutom identiskt med det provet jag har (inte crystal). Deloox svarar men de begär mest nya bilder på kartongen... Dangerflaskan bara för referens.

Edit: doften är fantastisk

IMG_9607.jpg
IMG_9608.jpg

Fråga till er som handlar Roja;
Jag köpte en Aoud Crystal från Deloox för en dryg vecka sedan. Den kom obruten i cellofan och allt såg bra ut. Men när jag tog bort skyddsplasten från etiketten på flaskan så följde det mesta av guldfärgen med plasten.

Vad tycker ni? Är det reklamation? Jag har kikat och den är inte fejk vad jag kan se. Den luktar dessutom identiskt med det provet jag har (inte crystal). Deloox svarar men de begär mest nya bilder på kartongen... Dangerflaskan bara för referens.

Edit: doften är fantastisk

IMG_9607.jpg
IMG_9608.jpg
Reklamera direkt! Totalt oacceptabelt. Måste ha förvarats helt galet.

Kan det inte bara vara en av Rojas ökända kvalitetsutmaningar med förpackningarna? Men ja, reklamation känns rimligt. Alt - ruskig rabatt.
Det kan absolut vara kvalitetsutmaning!

Fick just ett erbjudande om rabattcheck på 220kr. Och då går 49kr i frakt på en ny order. Återförsäljningsvärdet av flaskan lär vara väldigt nära noll då ingen kommer tro den är äkta…

Jag meddelade dem att de antingen fick höja ersättningen eller att jag önskade retur/ny flaska

Vi får se vad som händer

Edit. De tror det är en transportskada….

Edit 2: De återkom just och har ökat ersättningen 269kr för att täcka fraktkostnad på en ny produkt.
Tackade nej igen.

Senast ändrad:
Kan det inte bara vara en av Rojas ökända kvalitetsutmaningar med förpackningarna? Men ja, reklamation känns rimligt. Alt - ruskig rabatt.
Jag vet att samlare fått tag i gamla Roja, oöppnade i boxar med fukt- och mögelskador som säkert stått förvarade under väldigt märkliga förhållanden på något sunkigt lager och jag vet inte om det är något liknande som skett här men känns nästan så. Annars kan det ju säkert vara classic Roja som du säger…

Det kan absolut vara kvalitetsutmaning!

Fick just ett erbjudande om rabattcheck på 220kr. Och då går 49kr i frakt på en ny order. Återförsäljningsvärdet av flaskan lär vara väldigt nära noll då ingen kommer tro den är äkta…

Jag meddelade dem att de antingen fick höja ersättningen eller att jag önskade retur/ny flaska

Vi får se vad som händer

Edit. De tror det är en transportskada….

Edit 2: De återkom just och har ökat ersättningen 269kr för att täcka fraktkostnad på en ny produkt.
Tackade nej igen.
Stå på dig! Skamligt beteende. Inget som överhuvudtaget kan ske under transport.

Detta är väl risken med Deloox, Notino osv. De som köper upp överblivna lager och annat. Men reklamation ska fortfarande inte vara några konstigheter om det inte tydligt framgår som det gör hos Notino ibland att det kan vara ytterligare nedsatt pris pga skadad box eller dylikt.

Stå på dig! Skamligt beteende. Inget som överhuvudtaget kan ske under transport.

Detta är väl risken med Deloox, Notino osv. De som köper upp överblivna lager och annat. Men reklamation ska fortfarande inte vara några konstigheter om det inte tydligt framgår som det gör hos Notino ibland att det kan vara ytterligare nedsatt pris pga skadad box eller dylikt.
Retur för den är bokad på måndag.... sedan kan det tydligen ta upp till 3 veckor innan de funderat klart...

Tillbaka
Topp