• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS Tequila tråd

Tybring

Basic
2-Faktor
Jag såg att det inte finns någon tråd dedikerad till denna fantastiska spritsort!
Finns det några tequiladrickare på KS?

Sierran kanske inte är något att ha men någon 100% agave tequila kanske det finns något intresse för?

Har ni någon favorit på Systembolaget?

Dåliga minnen av Sierra från ungdomen höll mig borta från tequila länge!

Sen va jag i Texas vid två olika tillfällen där Tequila är något helt annat än Sierra! Gick på några barer som hade riktigt stora utbud och fick testa en del, både rent och olika drinkar. Tyvärr är det 5 år sedan nu så minns inte några exakta märken, men blev väldigt positivt överraskad och har emellanåt köpt några cl när man är ute på krogen här i Sverige!

Jag har en Don Julio reposado hemma som är väldigt trevlig!

Bara av att skriva om det nu blir jag faktiskt sugen på att köpa nån mer tequila inför sommaren! :)

Screenshot_20230522_205037_Chrome.jpg

Dåliga minnen av Sierra från ungdomen höll mig borta från tequila länge!

Sen va jag i Texas vid två olika tillfällen där Tequila är något helt annat än Sierra! Gick på några barer som hade riktigt stora utbud och fick testa en del, både rent och olika drinkar. Tyvärr är det 5 år sedan nu så minns inte några exakta märken, men blev väldigt positivt överraskad och har emellanåt köpt några cl när man är ute på krogen här i Sverige!

Jag har en Don Julio reposado hemma som är väldigt trevlig!

Bara av att skriva om det nu blir jag faktiskt sugen på att köpa nån mer tequila inför sommaren! :)

Screenshot_20230522_205037_Chrome.jpg
Ja tråkigt nog har tequila fått en sån tråkig stämpel just på grund av Sierra och Jose Cuervo!
Inte konstigt att man blir dålig på den då det är blandsprit i flaska och inte "ren" tequila.

Vad roligt med Texas!
Systembolaget har ju tyvärr inget större tequila utbud men jag kan rekommendera en prisvärd Olmeca Altos Reposado!
olmeca-altos-reposado-70cl.jpg

Om du vill lägga en liten extra peng så är ju Fortaleza ett grym märke, drack deras blanco på en restaurang och blev väldigt positivt överraskad! Det var nästan som saft 😂

Tillbaka
Topp