• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kul tavla till Datejust, eventuellt köpare.

SerbastianFlyte

Friends of KS
Hej alla KS diggare. Finns det lite roliga tavlor man kan köpa till en Datejust? Sitter med en 36 mm´s med vit tavla men är sugen på att byta. Tråden med färgglada tavlor för Daydate ger inspiration, finns motsvarande för Datejusts?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Blå tavla tycker jag är snyggt. Vet inte om dom finns att byta till idag hos AD, men det är bara att gå dit, så får du se alla tavlor som finns till modellen.

Lånad bild av Google
wHw0bGG.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Den gråa som finns ute till salu nu har fått mig på fall.
Så simpelt, så elegant och passar så perfekt till allting på klockan. Förstår inte varför man inte ser fler gråa tavlor på DJ's, jag älskar det!
 

SerbastianFlyte

Friends of KS
OK, tack Aurum och TimJ för tips och synpunkter, får väl köpa mig en DD istället så jag får som jag vill :)... Aurum, har du någon känsla för hur dyrt? 2-3K eller mer?
 

SerbastianFlyte

Friends of KS
Hmm, snackar vi 30K så är det inte aktuellt. Får väl måla om en egen plåtbit å montera in.. Tack återigen för synpunkter/kommentarer!
 

poormans

Rolex
stellas till DJ's borde vara mkt ovanligare än till DD's för jag har bara sett ett fåtal

men det finns ju sten tavlor som tex onyx, lapiz, målade som vignette mm

massa skoj men dyrt kaplans har en eller två vignette för runt 6k om jag minns rätt

cheers
christian
 

Rookien

Panerai
Har läst det nånstans men hittar ej, därav återupplivar denna tråd.

Någon som vet vad det kostar att byta tavla till en med stenar/diamanter på DJ 116200 ca, och hur mycket dyrare det blir att ta en direkt vid köp hos AD?
Vad är det för stenar som sitter i tavlan?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor

Falcone

Cartier
2-Faktor
stellas till DJ's borde vara mkt ovanligare än till DD's för jag har bara sett ett fåtal

men det finns ju sten tavlor som tex onyx, lapiz, målade som vignette mm

massa skoj men dyrt kaplans har en eller två vignette för runt 6k om jag minns rätt

cheers
christian

Har du sett någon DJ-stella som varit helt legit? Jag har talat med ägaren till den ljusblå ovan och inte ens han är säker, finns inte ens med i de arabiska "masterkatalogerna" från tidigt 70-tal.
 

hannes1988

Cartier
Fanns det röd vignette tavla (se nedan) till datejust original eller är det bara eftermarknad? Eller fanns det bara till day date?

ga8i9GR.jpg
 
Tänker inte säga emot men har för mig jag sett något som påståtts vara just stella till 36 mm DJ. Dessa två visades på vrf utan mothugg, vad det innebär vet iofs inte jag.

IMG_3223_zps35ac1530.jpg

002-18.jpg

Vad jag vet fanns det bara stellatavlor till lady-DateJusts :)

Har du sett någon DJ-stella som varit helt legit? Jag har talat med ägaren till den ljusblå ovan och inte ens han är säker, finns inte ens med i de arabiska "masterkatalogerna" från tidigt 70-tal.

stellas till DJ's borde vara mkt ovanligare än till DD's för jag har bara sett ett fåtal

men det finns ju sten tavlor som tex onyx, lapiz, målade som vignette mm

massa skoj men dyrt kaplans har en eller två vignette för runt 6k om jag minns rätt

cheers
christian


LW verkar ha en Stella DJ 1603 iallafall, om den är kosher vet jag inte, men ser ut att vara riktigt dålig passning på ändlänkarna iallafall...

http://luxurywatches.se/rolex/1603_stella_dial.html

928022afbf-public-watches-rolex-1603_stella_dial-2.jpg


cf2929e5cd-public-watches-rolex-1603_stella_dial-1.jpg
 

ssp226

Cartier
Dom där tavlorna är inte ok tyvärr.."t swiss made t" på en pie pan skulle enbart kunna vara en service tavla och det är det inte. Den där gröna färgen finns inte.

VRF är lite sömnigt nu för tiden. Inte många som orkar hugga verkar det som.

Tänker inte säga emot men har för mig jag sett något som påståtts vara just stella till 36 mm DJ. Dessa två visades på vrf utan mothugg, vad det innebär vet iofs inte jag.

IMG_3223_zps35ac1530.jpg

002-18.jpg
 
Topp