• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kundservice, hur är era erfarenheter?

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hej,

Tänkte att folk här kunde dela med sig av sina positiva och negativa erfarenheter om de olika märkenas egna kundservice, pratar ej då om AD's eller olika butikers kundservice, utan företagen bakom klockorna eller så nära koncernen som man kan komma.

Bäst kundservice har jag själv upplevt från H. Moser och även från "nya" LeBois & Co, de har båda svarat med kort varsel, med ett genuint intresse och med omtänksamhet svarat på mina funderingar och frågor. Bådadera har självmant hört av sig, om inte flera gånger så flera månader efter initiala kontakten, för att fråga "hur det är och vad som händer". De har verkligen fått mig att känna mig nära företaget och känna mig uppskattad!

Sämsta upplevelsen har varit med Tissot, ironiskt nog företaget jag äger mina två högst värderade(personligen) klockor ifrån. Sanslöst steril och okänslig serivce, så pass att jag tänkt göra mig av med de två klockor som betyder mest för mig rent sentimentalt!
(Det kommer jag inte göra, sentimentaliteten vinner...)

Berätta gärna om era erfarenheter!
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har hört väldigt mycket illa om Patek i den avdelningen, kan någon som haft erfarenhet om det kommentera? Kikar själv på en 5711 just nu och måste erkänna att just den aspekten avskräcker lite, särskilt med allt snack om hur ömtåligt Patek är. Tvärtemot har jag hört inget annat än bra saker från den service som Hublot erbjuder. Märkligt det där.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
- Jag väntar med spänning på din tråd om den minst prisvärda klockan på E-bay :D
Det vore nåt det! Då får du starta minst prisvärd på Chrono24.
Minstprisvärdtråden är KS fightclub till mångas glädje och förtret :) Men då och då dyker det faktiskt upp annonser här på KS som är bedrägligt formulerade och med hårresande överpriser och då kan man lyfta annonsen i minstprisvärdtråden. Vanligtvis så används den för att jämföra annonser med offensiv prissättning mot den billigaste på Chrono24 eller nån som tagit lite orealistisk höjd för kommande prutförsök.
 

Rivalen

Rolex
Ser gärna en tråd som beskriver direktkontakt med tillverkare. Dessa inlägg drunknar i AD/urmakare tråden. Har bara haft mailkontakt med tre tillverkare, Blancpain, Ickler och Dornbluth och fått snabbt och trevligt svar på mina inte alltför komplicerade frågor. Sämre vart det hos remtillverkaren ABP, Paris, angående deras beställningsfunktion, men det kanske går bättre nästa gång.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser gärna en tråd som beskriver direktkontakt med tillverkare. Dessa inlägg drunknar i AD/urmakare tråden. Har bara haft mailkontakt med tre tillverkare, Blancpain, Ickler och Dornbluth och fått snabbt och trevligt svar på mina inte alltför komplicerade frågor. Sämre vart det hos remtillverkaren ABP, Paris, angående deras beställningsfunktion, men det kanske går bättre nästa gång.
Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare

274 prenumeranter kan inte ha fel. ;)
 

Rivalen

Rolex
Jo, jag kan läsa, men tillverkarna drunknar i den tråden. Skall denna tråden leva vidare så borde rubriken förtydligas, men det kanske du kan moderera? ;)

Att redan nu påstå att ha dig som moderator är som att ha räven som dörrvakt i hönsgården är att ta i. Tycker vi låter tiden ha sin gång och tror att du utvecklar dina diplomatiska talanger. :cool:
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Håller med @Rivalen, det finns en skillnad och just kontakt med tillverkaren drunkar helt i den tråden.

Själv har jag endast haft direktkontakt med Laco & Christopher Ward. I båda fallen fick jag snabba svar vilket gjorde mig mycket nöjd.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Som trådskapare får jag väl kanske uttrycka mig om just den tråden jag skapade. Har varit medlem i nära 2 år och under den tiden inte skapat särskilt många trådar, flest har det nog varit i köp & sälj.
Jag tycker fortfarande att tråden, om den inte blivit baissad direkt av admin, har ett syfte. Likt några här är inne på så faller delen kring erfarenheter kring tillverkaren bort rätt mycket i den samlade tråden om AD's och urmakare, lite av att man glömmer bort tillverkaren i sig och dess egna kundservice.

@yonsson, du kan inte förneka att det var med en dryg ton du kommenterade med "Missat denna aslånga tråd om exakt detta?". Titta på hur du själv skapar trådar...

https://klocksnack.se/threads/miltat-canvas-band-testat.45133/ - Det finns en tråd om band redan. ( https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-klockarmband.9487/ )
https://klocksnack.se/threads/casio-oceanus.58545/ - Det finns en Casio tråd redan, som du själv skapat. ( https://klocksnack.se/threads/officiella-casiotråden.39506/ )
https://klocksnack.se/threads/hirsch-pure.55748/ - Det finns, igen, redan en tråd om band. ( https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-klockarmband.9487/ ... igen.)

Det är mina 5 cent och vad jag tycker.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har tydligen fått ett större pålagt ansvar att bära upp än tidigare då jag fått en liten banner. Det enda jag moderar är dock Kobra Kai, i de övriga delarna moderar jag inte utan bara gnäller. :D

Jag ber om ursäkt för gnället och ska försöka bättre mig. Carry on.

Edit: Det innebär dock inte att jag kommer kamma Joakim C medhårs bara för sakens skull.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Som trådskapare får jag väl kanske uttrycka mig om just den tråden jag skapade. Har varit medlem i nära 2 år och under den tiden inte skapat särskilt många trådar, flest har det nog varit i köp & sälj.
Jag tycker fortfarande att tråden, om den inte blivit baissad direkt av admin, har ett syfte. Likt några här är inne på så faller delen kring erfarenheter kring tillverkaren bort rätt mycket i den samlade tråden om AD's och urmakare, lite av att man glömmer bort tillverkaren i sig och dess egna kundservice.

@yonsson, du kan inte förneka att det var med en dryg ton du kommenterade med "Missat denna aslånga tråd om exakt detta?". Titta på hur du själv skapar trådar...

https://klocksnack.se/threads/miltat-canvas-band-testat.45133/ - Det finns en tråd om band redan. ( https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-klockarmband.9487/ )
https://klocksnack.se/threads/casio-oceanus.58545/ - Det finns en Casio tråd redan, som du själv skapat. ( https://klocksnack.se/threads/officiella-casiotråden.39506/ )
https://klocksnack.se/threads/hirsch-pure.55748/ - Det finns, igen, redan en tråd om band. ( https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-klockarmband.9487/ ... igen.)

Det är mina 5 cent och vad jag tycker.

Stark argumentation, det måste medges.
 
Topp