• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kungen av Breitling....

Flipp eller Flopp?


  • Totala väljare
    112

ScubaKing

Audemars
Breitling Crosswind Special Bicolour Limited Edition....

Lyssna bara på namnet på den! Det kan inte bli mäktigare än så här..

Man kan givetvis beställa glasbaksida till den så den blir komplett (Troligen inte Breitling original dock).

Inget skriker Breitling och 90-tal mer än denna modell. Stor maffig, kaxig och välgjord med en mängd detaljer.

Givetvis ska den ha UTC monterad.

Ska sportas med:

* mjukisbyxor (Gasp eller Better Bodied förslagsvis)
* WOG T-shirt
* Hoodie
* Valfria basket skor av mod högre!

Prislapp, runt 65 loppor, om du hittar en.
xdshu.jpg



28lsvuw.jpg


2lw24jo.jpg


admges.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Men du den kostar ju som en Rolex, hur kan du tro att ngn skulle köpa den då..?


Jag tror många som är Breitling frälsta skulle köpa den oberoende av pris. Att man inte får tillbaka värdet eller i närheten av detta tror jag inte spelar någon roll för dem. Skulle jag ha obegränsat med deg skulle jag köpa den själv. Jag älskar Breitling.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror många som är Breitling frälsta skulle köpa den oberoende av pris. Att man inte får tillbaka värdet eller i närheten av detta tror jag inte spelar någon roll för dem. Skulle jag ha obegränsat med deg skulle jag köpa den själv. Jag älskar Breitling.

Den är bra fin....tvåton och plottrig som fan....undrar om den är blå eller svart....Rolex, släng dig i väggen, skittråkigt....
 

ScubaKing

Audemars
Den är bra fin....tvåton och plottrig som fan....undrar om den är blå eller svart....Rolex, släng dig i väggen, skittråkigt....


Den finns med både blå och svart-tavla. Tror bilderna är på den med svart tavla. Tydligen är den riktigt svår att hitta då det var en "riktig" limited edition till skillnad från Omegas oändliga LTD.
 

Ricrob

Patek
Jag tror många som är Breitling frälsta skulle köpa den oberoende av pris. Att man inte får tillbaka värdet eller i närheten av detta tror jag inte spelar någon roll för dem. Skulle jag ha obegränsat med deg skulle jag köpa den själv. Jag älskar Breitling.
Och vad var det du sålde den senaste Bratten för.....40k ?
Tobbe-i-Etuna det var en väldigt intern kommentar till ScubaKing, eftersom han skickade ett mycket märkligt pm till mig när jag hade Blackbirden till salu (för 37k) där han berömde klockan men trodde sälj skulle bli svårt eftersom "man kan få en Rolex för samma pengar". Det var retsamt men gick över efter ett par timmar när klockan var såld men jag var vara tvungen att retas tillbaka lite! ;)
 

ScubaKing

Audemars
Tobbe-i-Etuna det var en väldigt intern kommentar till ScubaKing, eftersom han skickade ett mycket märkligt pm till mig när jag hade Blackbirden till salu (för 37k) där han berömde klockan men trodde sälj skulle bli svårt eftersom "man kan få en Rolex för samma pengar". Det var retsamt men gick över efter ett par timmar när klockan var såld men jag var vara tvungen att retas tillbaka lite! ;)


Nu var det inte för att retas jag sände PM:et till dig utan för att berömma dig för den extremt feta klockan du sålde. Vilket jag tror jag skrev tre gånger i PM.et. Sedan sa jag att jag gissade det skulle vara svårt att få ut priset för den då Breitling har ett sämre andrahandsvärde än Rolex. Att du sedan tog det på fel sätt är helt upp till dig. Grymt du fick den såld och blev nöjd dock.
 

Ricrob

Patek
Nu var det inte för att retas jag sände PM:et till dig utan för att berömma dig för den extremt feta klockan du sålde. Vilket jag tror jag skrev tre gånger i PM.et. Sedan sa jag att jag gissade det skulle vara svårt att få ut priset för den då Breitling har ett sämre andrahandsvärde än Rolex. Att du sedan tog det på fel sätt är helt upp till dig. Grymt du fick den såld och blev nöjd dock.
Jag vet att du inte retades, det var dock ett märkligt resonemang att den skulle vara svårsåld, trots nästan halva nypriset efter dryga året just pga att det är "Rolex-pengar" det rör sig om. Det faller ju eftersom ngn t.o.m. betalade mer för den klockan i butik än för en Sub och hur skulle det se ut om alla som hade råd med Rolex köpte just Rolex..? Lite som här på KS iofs.. :D

Jag tog som sagt inte illa upp utan blev mest paff över resonemanget och som även det sagt, så inledde du med att berömma klockan, så jag vet att du inte menade ngt illa. No worries!
 

ScubaKing

Audemars
Jag vet att du inte retades, det var dock ett märkligt resonemang att den skulle vara svårsåld, trots nästan halva nypriset efter dryga året just pga att det är "Rolex-pengar" det rör sig om. Det faller ju eftersom ngn t.o.m. betalade mer för den klockan i butik än för en Sub och hur skulle det se ut om alla som hade råd med Rolex köpte just Rolex..? Lite som här på KS iofs.. :D

Jag tog som sagt inte illa upp utan blev mest paff över resonemanget och som även det sagt, så inledde du med att berömma klockan, så jag vet att du inte menade ngt illa. No worries!


Bra. och som sagt bra du fick vad du ville ha för den :)
 

F-L-P

Panerai
Breitling Crosswind Special Bicolour Limited Edition....

Lyssna bara på namnet på den! Det kan inte bli mäktigare än så här..

Man kan givetvis beställa glasbaksida till den så den blir komplett (Troligen inte Breitling original dock).

Inget skriker Breitling och 90-tal mer än denna modell. Stor maffig, kaxig och välgjord med en mängd detaljer.

Givetvis ska den ha UTC monterad.

Ska sportas med:

* mjukisbyxor (Gasp eller Better Bodied förslagsvis)
* WOG T-shirt
* Hoodie
* Valfria basket skor av mod högre!

Prislapp, runt 65 loppor, om du hittar en.

Stört skön ju!
 

Tapiren

Cartier
Egentligen lite för mycket bling för min smak, men sammantaget är den ändå en vinnare för mig. Jag gillar de "diskreta" gulddetaljerna, upplever den som lite mer blygsam än exempelvis TT Sub, men jag kanske är fel ute där... Eftersom jag bär guldring vill jag gärna bära en klocka som plockar upp det, så jag skulle gärna bära en dylik.
 

JAkesson

Omega
Hah, jag trodde det var Photoshop först. Ingen kan väl klämma in så mkt blänk på sån liten yta.

Sen insåg jag att det var seriöst.. Går fetbort för min del.
 

BME

Cartier
Nej alltså jag vet inte men det är bara fel i mina ögon, iaf för mig personligen...
Skulle inte känna mig bekväm med den på armen.
 
Topp