• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kungen av PO 2500...

... är tillbaka hos mig :)

Jag vill delar en klock historia om ni har lust att läsa, låt oss starta med att säga att jag är en galen klock flipper.

Det började förra året under sommaren då @TheKing ville byta sin Omega Planet Ocean 2500 i guld. Jag gjorde en deal med han och fick klockan.

Några veckor senare bytte jag bort Omegan till en klockbutik.

Några dagar senare fick @TheKing tillbaka klockan av klockbutiken.

Några dagar senare gjorde jag en till deal med @TheKing för att får tillbaka Omegan för andra gången :)

Ännu några veckor senare bytte jag bort Omegan igen till en annan klockbutik för att får en klocka till frugan.

Men jag ångrade mig igen och ville har tillbaka Omegan men medan jag tänkte på att får tillbaka klockan på nåt sätt så såldes klockan och jag missade min chans.

Omegan blev såld och det var inget mer med det. Jag hittade en liknande klocka på blocket men den var en 45mm version jämfört med min gamla klocka som är 42mm, så det blev ingen deal där. De 42mm Omega PO 2500 i guld som jag hittade på chrono24 var för dyr jämfört med min ex klocka.

Månader gick och jag tänkte inte mer på det. Då och då ser jag en Omega PO 2500 i stål på försäljning på KS och visst tycker jag om de men jag tänkte alltid för mig själv att jag hade en bästa versionen av PO 2500 och inget sämre fick duga. En dag såg jag en kund komma in, kunden råkar vara en medlem på KS också och han hade en PO 2500 i stål, vi pratade om klockor och sånt. Jag berömde hans PO men sade samtidigt att han skulle sett min gamla PO, kung av alla PO 2500 i min mening, det finns ju ingen bättre än guld versionen :p

Jag började får mer och mer ånger för att släppa iväg klock jäkel.

Och så till min lycka såg jag en PO 2500 42mm i guld för några dagar sedan på blocket:


Jag blev glad men det var nånting som var konstig, jag kände igen bilden. Efter närmare titt så visade bilden vara den bild som jag tog på min gamla Omegan :) killen som också visade sig vara en medlem på KS men han tittar mer än skriver nånting på KS hade tagit min bild och lade upp den på blocket.

Jag givetvis tyckte att det var nånting som inte stämde och anmälde det på KS "blocket och andra konstig försäljningar" tråd. Någon kommenterade där att jag borde frågar efter bilder på klockan för att ser om killen hade klockan, och jag gjorde det.
Skickade ett mail till han och sade att jag var intresserad av klockan, han svarade tillbaka och sade ett pris. Jag sa visst men jag ville ser mera bilder. Jag fick ingen svar så det börjar lukar lite scam. Dagen efter ringde jag killen på ett nummer som finns på blocket, ingen svarade så det luktade ännu mer scam.

På kvällen provade jag ringar en gång till och nu svarade någon :) han sade att det var en köpare som är precis på väg att köpa den, jag började att deala men han sade att de hade en överenskommelse så det var det för mig tänkte jag.
Lite senare samma kväll ringde killen mig och sade att det var lite problem med hans köpare så jag kunde får klockan och vi kom överens. Jag erbjöd honom en deal men sade samtidigt att bilden som finns på blocket är en bild som jag har tagit, han skrattade lite och då sa jag att om han var lite lat att ta bilder på sin klocka? jag svarade att han hittade bilden på nätet och tyckte att det var en bra bild så han tog den, jag kände mig lite stolt då det var ju jag som tog bilderna :)

Jag frågade om han kunde skickar mig lite bilder på sms och det gjorde han, så vi dealade, jag fick lite ånger, sen dealade vi mer och det visade sig att han bodde 1 timme från mig så voila 1 dag senare åkte han till mig för f2f deal. Jag kände igen klockan på en gång när jag såg den, vi gjorde dealen och klockan var på min handled igen:


Det roliga är att jag fick tillbaka klockan den 27 augusti och bilden på blocket som blev "lånad" var tagen den 28 augusti året innan :D jag vet det för att jag har alltid "triangel" på motsvarande markering för att veta vilket månad jag är i :p

Så ödet var helan tiden att jag skulle får tillbaka min kung av Omega PO 2500
 
Senast ändrad:

Stenman

Omega
Såg den på Blocket tidigare i veckan, kul att höra historien nu också! Riktigt fin, så försök hålla i den så gott det går! ;)
 

Greven

Audemars
Vilken historia! Som en mindre novell, med ett lyckligt slut. Som vanligt när det gäller Blocket så finns det inte mycket till moral där. Om man vill sälja så svarar man på mail och skickar mer bilder. Man håller intresserade informerade om vad som händer i affären. Finns inget värre än att skicka mail och sedan inte få svar. Skönt att det ordnade sig för dig, men jag tycker säljaren inte skötte det så smidigt. Mycket fin klocka för övrigt!
 

TheKing

Cartier
Det sjuka är att jag gav ett bud på den.....men hann köpa daytonan istället.
Behåll klockan denna gången. ..ruskig närvaro på handleden. ..saknar den faktiskt
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Hur har det gått ekonomiskt - har du tjänat något på alla turer? Var det lönt ?
Hur har klockan klarat sig?
 
Topp