• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kunskap om Submariner..?

Sond

Patek
Då man ständigt blir matad med bilder och texter kring Submariner så känner jag hur intresset ökar... MAn är antagligen en svag människa..:angel: Men jag har många kunskapsluckor som jag försöker fylla. Och nu på morgonen tänkte jag att KS måste vara det bekvämaste sättet att få kunskapen påfylld. Så någon/ra kanske kan reda ut följande?
- SubC är med datum?
- SubC har alltid cyklop i orginal? Och den går att ta bort?
- Är det samma boett i Sub, SubC(kan man kalla dem så?) och GMT?
- När kom den boett som används nu?
- Vilket ref nr. har Sub, SubC och GMT om man vill söka på modellen med den föregående boetten? Jag vet att det säker finns mängder av varianter, men vart börjar jag..?

Nu ska jag läsa den tråd som beskrev utvecklingen av Sub som jag tycker mig komma ihåg jag sett här..:)
 

morrism

Audemars
SubC finns med och utan datum
114060 (utan)
116610 (med)
Datumbubblan ska inte tas bort.
SubC har större mer fyrkantig boett än gamla Sub.
Nya boetten kom 2010 typ
Subbens boett är tjockare (högre) än Gmt både gamla och nya
Gamla suben hette 16610 (datum) 14060 (utan)
 

Emil

Cartier
börjat intressera mig lite för 14060, något jag bör tänka på vid ev. köp?


*ursäkta om jag lånar tråden lite
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
SubC finns med och utan datum
114060 (utan)
116610 (med)
Datumbubblan ska inte tas bort.
SubC har större mer fyrkantig boett än gamla Sub.
Nya boetten kom 2010 typ
Subbens boett är tjockare (högre) än Gmt både gamla och nya
Gamla suben hette 16610 (datum) 14060 (utan)

Allt stämmer utom året då maxi caset kom, det var 2008.
 

UNO

Panerai
Ones du har känt på nya länken och framförallt låset är du fast oavsett vilket av Rolex ur sprintarna håller fast.
Började fantisera om en Reitling dvs en Rolex med Breitling-länk men det löste sig med den nya GMTn.
 

Sond

Patek
Om man får vara lite rolig så här på kvällen så finns drag av något intressant här... Märkesfanatiker försvarar sitt märke till döds fram till en ny modell kommer..;)

Skulle dock aldrig falla mig in att tänka så om någon som svarat i min tråd..:)
 

Rivalen

Rolex
Diverextension på t ex 114060 är guld för passformen. Fanns det före nya modellen? Finns det även på nya GMTs?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Diverextension på t ex 114060 är guld för passformen. Fanns det före nya modellen? Finns det även på nya GMTs?
Finns en diverextension på 14060 också men inte alls i närheten eller i klass med den nya, på nya GMT finns en "halv" länkbit som man kan fälla ut, Rolex kallar den för easylink.
 
Topp