• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kuoe - est. 2020 Kyoto

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hallå alla glada. Någon som haft/har cwc g10 och 90-001. Hur upplevs storleken dessa imellan?
Har en g10 men stör mig mest på att den bygger lite väl mycket i och med Nato. Men detta bör ju vara ett icke problem på läder.

Denna är det som drar:
Screenshot_20220929-023933_Photos.jpg
Har en 90-001 och har haft en g10, båda med plastglas. Något speciellt mått du behöver taget på Kuoen?

Skulle säga att 001 upplevs tunnare än g10an.
Kan inte jämföra med g10an men har en 90-001 där jag bytte från plast till safirglas, och då blev den en liten aning tjockare tycker jag, mätte dock aldrig. Inget alls som stör mig, har iof bara kört med original läderband och ej testat på Nato.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Har en 90-001 och har haft en g10, båda med plastglas. Något speciellt mått du behöver taget på Kuoen?

Skulle säga att 001 upplevs tunnare än g10an.
Jaoeh, vetifan förresten. Old smith listas som 10mm tjock. Är inte g10an tunnare? Jag hade ett papperstunnt nato på min så jag tyckte inte den byggde så mkt.

Men allt kring 10 och under (utan nato) måste väl ändå anses tunnt i prisklassen?

IMG_20220929_074806.jpg
 

SLVR

Breitling
Trevliga klockor!
Fick min för några veckor sedan. Gillar deras inriktning på gammelengelsk design i konservativ storlek.
Visarna är inte blånerade utan målade. Det gör mig inget
- färgskiftningen i olika ljus finns där ändå och ger klockan liv.
Mycket nöjd med min.

KuoeSvart.jpg


Kuoeblå.jpg
Kollat igenom deras sortiment och det här är min favorit bland deras modeller och varianter. Svårt att avgöra på sidan men vilket band är detta?

Och är det någon av er som uppgraderat glaset till domed sapphire glass? Nöjda? Värt pengen?
 
Om det är värt pengen vet jag inte, men jag köpte min med safirglas bara för att möjligheten finnns.

Och för att skydda klockan eftersom jag är en klumpekloss som slår i överallt. Jag är nöjd.

Bandet är Kuoes egna ljusbruna, enkelt men funkar helt ok.
 

FredrikBurman

Breitling
Jag fick hem min Kuoe Old Smith 002 med uppgraderad vit tavla, beställde under helgen och fick hem den på onsdagen, priset gick på 382 usd (4053kr) + 432kr i moms och importavgifter.
Lite trist att man inte köpte den innan de höjde sina priser men känns fortfarande som ett riktigt bra köp. Det är min första lite mindre klocka så ser fram emot att bära den framöver.

Kuoe old smith.jpeg
 
Topp