• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvalitetsskor i Stockholm

UNO

Panerai
Tänkte växa till mig till hösten och skaffa skor som matchar klockan.
Jag tappade intresse för skor för några år sedan och nu har det nog kommit några nya märken eller ?
Vad ska jag gå på(i) om jag vill ha skorna många år och kunna serva och laga dom ?
3-4 tkr tycker jag känns som en övre gräns, har jag fel ? 2 bruna å ett par svarta.
Jag har aldrig samma par två dagar i rad, alltid SKOBLOCK och inneskor på jobbet när det inte är något viktigt.
 

UNO

Panerai
Tack men det är inte ev panache som är orsaken utan snarare vilja att slippa slit å släng.
1990 köpte jag kalvskinnskor på Åhléns för 1800 kr vilket var rätt dyrt men 12 år senare 3-4 servicar senare var de äntligen utslita...
 

Josef B

Bestraffaren
Church har öppnat butik vid Birger Jarlsgatan. Andra märken med världskvalité är Allen Edmonds och Brunomagli, finns på NK Herrskor.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Church om du vill ha det real deal, Loake om du vill ha nästan the real deal till schyssta priser.

Rekommenderar Hallmans skor vid St Eriksplan för Loake. 300-400:- under kedjepriserna, grym service och kunnande!
 

ErikGBG

Audemars
Crockett, church Eller allen edmonds hade jag kört på.
Finns ett nice märke som heter italgente på nk också som jag gillar skarpt! Ligger en tusing under crockett
 

Sond

Patek
Ska kanske säga att Church's är väldigt bra också. Men ibland/oftare dyrare än än CJ helt utan orsak.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Gurra

Breitling
Jag kör mestadels på Santoni och Crockett & Jones, bra grejer och håller i evighet förutsatt underhåll.
 

JohanHLM

Rolex
Gucciskor är det enda som gäller om du är kvalitetsmedveten och har panache!
Du måste vidga dina vyer, finns ju t.o.m. Vettiga skor med ditt alias :)
t6KKH8L.jpg


Har just nu även ett par Bruno Magli Chukka som jag tycker håller hög kvalitet och därmed kan rekommendera. Tod's new Gommino agerar sommardojjor och funkar ypperligt att köra bil med men i övrigt är kvaliteten si sådär med avseende till priset.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Vill slå ett slag för Loake 1880 och Meermin i de lägre prissegmenten.

Tycker inte alla de håller måttet.

Satsa på brorsan Carmina om du vill hålla dig till den "lägre" prisklassen. Men allt handlar om vad du har för övrig stil. Har själv 3 par Trickers som är otroligt bra, men också något speciella i sitt förmspråk
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tycker inte alla de håller måttet.

Satsa på brorsan Carmina om du vill hålla dig till den "lägre" prisklassen. Men allt handlar om vad du har för övrig stil. Har själv 3 par Trickers som är otroligt bra, men också något speciella i sitt förmspråk
Carmina ligger ungefär 80% högre än Meermin och ca 50% än Loake 1880-serie.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Undrar om man törs nämna att i min garderob står två par Church, båda inköpta i London.
 

max

Dancing Queen
Köpte ett par allen edmonds park avenue förra månaden, är väldigt nöjd såhär långt.
Finns som sagt på nk och även i mood.

Vad man "ska" ha, har jag dock ingen aning. Köpte de som såg bäst ut och satt skönast :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker oxå Loake 1880 är rätt trevliga, har två par och kan tänka mig att köpa ett par till
 

Suits123

Breitling
Jag säger undvik Church! De har blivit sämre sen Prada köpte upp dom. Carmina, C&J, Meermins linnea maestro. Loake 1880 är också bra men känner man att man har råd så hade jag slagit till på Carmina eller C&J.

Annars har du en spännande tillverkare som heter Septieme Largeur. Där kan du få en valfri patina för 75euro ;) Ritsnedläggning osv.
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Jag har två par Loake 1880, verkar vara rätt prisvärda. Köpta hos Bäckmans Skoservice - som f.ö är väldigt trevliga och proffsiga.
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Har själv två par RM Williams som vardags-/slitåslängskor, kvalitet och komfort utöver det vanliga (om man går igång på jodpurs). Har också ett par av liknande modell från Gucci i mocca, inte lika sköna men är ändå klart godkända. Passar bäst till smala jeans tycker jag. När jag kör kostymbyxor är det oftast Crockett & Jones som gäller. Jag har vid något svagt tillfälle även köpt pjucks från Prada och Dior, men kvaliteten på dessa har varit långt under prislappen.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Carmina ligger ungefär 80% högre än Meermin och ca 50% än Loake 1880-serie.

I know, men jag anser fortfarande att de ligger i det lägre prissegmentet då det efter 4-5000k blir stor skillnad på kvalitén. Loake är alldeles för plastiga för mig. Dom 1000-1500 som är skillnaden mellan loake och Carmina är för mig välinvesterade pengar.
 

DrDre

Patek
Jag säger undvik Church! De har blivit sämre sen Prada köpte upp dom. Carmina, C&J, Meermins linnea maestro. Loake 1880 är också bra men känner man att man har råd så hade jag slagit till på Carmina eller C&J.

Annars har du en spännande tillverkare som heter Septieme Largeur. Där kan du få en valfri patina för 75euro ;) Ritsnedläggning osv.

Det du skriver verkar vara den allmäna uppfattning bland skofantaster (dvs de dom går in för skor lika mkt som vi med våra klockor). Det finns en rätt trevlig skoblogg för den som vill läsa mer:
http://shoegazingpunktse.blogspot.se/

Här har han en genomgång av budgetskor (budget för honom är under 2500 kr). Han verkar väldigt kunnig:
http://shoegazingpunktse.blogspot.se/2012/10/budgetskor-den-kompletta-listan.html

Andreas Weinås skrev ju tidigare för King och hade också en hel del om skor. Väldigt trevlig blogg. Numera skriver han för Manolo.
 
Topp