• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvartsurtråden!

mackman

Cartier
Min DS2:a, love it!
Den har ett HAQ verk med en avikelse på max +-10/sek/år. Desutom grymt stryktålig!
Har haft den i nästan 2 månader och den har inte avvikt något, (som jag kan se men det är YTTERST lite)
Man kan ställa timvisar utan att stoppa sekundvisaren, det är faktiskt så jag ändrar datum, genom att dra timvisaren fram/bak 24tim.
IMG_5265.JPG
IMG_5058.JPG
IMG_5060.JPG

FullSizeRender (1).jpg
FullSizeRender.jpg
 

Bilagor

  • IMG_5067.JPG
    IMG_5067.JPG
    170.2 KB · Visningar: 131

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var faktiskt jag som köpte den fina SBGV009:an. Jag köpte den för min pappas räkning så det var ingen present, men han är helnöjd över den i vilket fall och jag är avundsjuk varje gång vi ses! :)
Kul att han är nöjd! Grym klocka som sagt och om han skulle tröttna om ett år eller två så lär han inte förlora en krona utifrån att han köpte den så billigt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den där Certinan var ju svinläcker. Som jag förstår det är det bara Certina som än så länge använder detta ETA-kvartsverk? Det gör ju klockan rätt unik i prisklassen. Perfekt som beater faktiskt. Den med pandadial var inte dum heller.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
.
924751_669416379830402_243169599_n.jpg

Väldigt läcker grön färg faktiskt.

Det är väl framförallt en utmanare till Longines Hydroconquest. Jag har alltid hållit Longines högre kvalitetsmässigt men med det nya kvartsurverket har ju insidan här blivit väldigt intressant.
 
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det är ju ändå något orättvist. Den har inte samma bezelform, andra index(snarlikt där dock) och andra visare. Även luggarna och kronskyddet är av annan form, likaså datumfönstret.
Nä jag vet. Deras Divers är grymma. Framförallt den grå men de kunde valt vilken färg som helst men väljer att göra en grön i liknande gröna färger som hulken..
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
"The Citizen" finns ju även med Eco-Drive. Har läst att en del stör sig på den, men jag gillar den lilla laddningsindikatorn.

Det var otroligt snyggt på den översta bilden hur strukturen bröt av mellan tavlan och området för laddningsindikatorn.
Det blev ju väldigt mycket mer liv i den än den undre...du råkar inte ha ref.nr. på den övre?

EDIT: F-n...det är precis det här som är så knepigt med klockor. Ju mer jag tittar på den undre, ju snyggare tycker jag att den är. Lite som Ingyn...jag var helt övertygad om att jag föredrog den tidigare tavlan när den nya kom, men nu efter att den har fått sjunka in så föredrar jag den nyare släta. Morr :)
 

Sorubim

Audemars
Det var otroligt snyggt på den översta bilden hur strukturen bröt av mellan tavlan och området för laddningsindikatorn.
Det blev ju väldigt mycket mer liv i den än den undre...du råkar inte ha ref.nr. på den övre?

EDIT: F-n...det är precis det här som är så knepigt med klockor. Ju mer jag tittar på den undre, ju snyggare tycker jag att den är. Lite som Ingyn...jag var helt övertygad om att jag föredrog den tidigare tavlan när den nya kom, men nu efter att den har fått sjunka in så föredrar jag den nyare släta. Morr :)

Har inte ref på dom tyvärr, men det borde vara någon av dessa:
http://citizen.jp/the-citizen/lineup/eco.html
 

SSL

Audemars
Hörde av mig till Ur & Penn ang. Citizien och deras dyrare sortiment. Ur & penn kan inte ta hem klockor styckesvis. Sen om man råkar känna någon anställd eller butikschef vet jag inte hur det är. Så spontant känns det lite halvklurigt att få tag i någon klocka i "The Citizen"-serien.
 
Topp