• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka i Dubai?

par

Patek
2-Faktor
Läser man gamla trådar så skriver många det. Var i Qatar förra våren och det var inte billigare även med tanke på att de inte har moms. Tror rolex ser till att priserna är ganska lika över hela världen.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Vad jag har hört så ska det vara billigt att köpa tex beg guldklockor och svulstiga diamantvarianter, sådant som är billigare.
 

hublot

Omega
Guld känns inte som mig riktigt. Någon som vet nån begagnat sida i Dubai?

Ska även ev över till Bahrain en dag, får kolla där med.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vet att en medlem på ett annat svenskt klockforum bor i Dubai och är inte så övertygad om att det är så billigt :). Han kan säkert tipsa om begaffärer.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Var i Dubai i somras och kollade in den här butiken som låg i hotellet vi bodde på.
http://www.goldentimeco.com/
Han hade många fina dinkor och det var bara att prova så mycket man ville.
Priserna var ungefär samma som i Sverige, men han verkade vara villig att förhandla.
 

Belic

Cartier
Eftersom tråden kommer högt på Google sökningar i ämnet tänkte jag bidra med input då jag är i Dubai nu.

Mellan 2 Jan - 2 Feb är det Dubai Shopping Festival. Jag är lite sugen på en Omega PO och listpriset är 22 000 AED(39 000sek). Köper man en omega för tex 22 000 AED så får man 11 000 AED på nästa klocka. Hon sa det lite flytande som om att det fanns utrymme för ytterligare rabatter. Detta gäller alltså under shopping festival.

2st PO blir då alltså ca 29 000:-/st. Rätt bra rabatt med andra ord! Det kliar lite i fingrarna trots att plånboken skriker nej.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Eftersom tråden kommer högt på Google sökningar i ämnet tänkte jag bidra med input då jag är i Dubai nu.

Mellan 2 Jan - 2 Feb är det Dubai Shopping Festival. Jag är lite sugen på en Omega PO och listpriset är 22 000 AED(39 000sek). Köper man en omega för tex 22 000 AED så får man 11 000 AED på nästa klocka. Hon sa det lite flytande som om att det fanns utrymme för ytterligare rabatter. Detta gäller alltså under shopping festival.

2st PO blir då alltså ca 29 000:-/st. Rätt bra rabatt med andra ord! Det kliar lite i fingrarna trots att plånboken skriker nej.


Tror du kan komma nära det styckpriset hos rätt handlare i Sverige, såvida du inte har två klockor du verkligen vill ha eller en kund som hugger en så fort du kommer hem till Arlanda, är väl lite det dom är ute efter, "close the deal" med just det erbjudandet. Tänk två gånger,

Lycka till!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag var nere i början på December. Hos Rolex i Dubai Mall fick jag ett pris på ~78' på en 116520, dock hade de den inte i butik utan det var 2 månaders väntetid (ville du däremot ja precis vilken modell som helst, i guld eller platina, med diamanter, smaragder och safirer på så kunde du få den omgående).

Detta var helt oprutat, det är väl förvisso en av de svåraste modellerna att få ner priset på, men det måste väl ändå anses som lite billigare än listpriserna i Sverige?

Sen om folk har bra kontakter hos AD så kanske 78' är närmare Sverigepris.
 

Veratio

Cartier
Min kusin bor i Abu Dhabi sedan många år, är ju i Dubai åtminstone en gång i månaden. Han är iaf lite klockintresserad och han har köpt alla sina klockor, med ett undantag, på nätet. Blivit billigare så.

Han säger att skrönan att det är billigt med begagnade guld-Rolex och liknande är just en skröna.

Men jämför man AD - AD, så kan det säkert vara lite billigare.


Niclas L
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
En kollega är där nu och bad mig kolla priserna på några klockor. Jämfört med AD ligger de lägre i Dubai men jämfört med exempelvis Uret.se ligger de klart högre. Gillar man att handla i butik så är det väl vettigt men några fynd verkar inte kunna göras. Vi kollade ingenting begagnat dock.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Bra info.

Det borde finnas pantbanker och beghandlare. Någon som har stött på ngn?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Bra info.

Det borde finnas pantbanker och beghandlare. Någon som har stött på ngn?

Runt 'guld-souken' fullkomligt vimlar det av handlare med beggat i fönstren. Mycket diamanter och knas. Typ så här:

gEq0PBS.jpg


Har ingen koll på prisnivå dock. Hade för dåligt med tid bör jag var på plats.

Annars finns det åtminstone en vintage-handlare dom verkar riktigt seriös: http://www.momentum-dubai.com

Har dock inte varit dit.
 

Bolio

Panerai
Momentum verkar ju ha priser som endast sånna som inte bryr sig om pengar har råd att handla på. Int va de billigt int.
 

Galaxy

Rolex
Bumpar lite här. Åker eventuellt till Dubai framemot hösten. Ser att det främst har nämnts Rolex i denna tråd, men hur ser det ut med typ Longines, Omega eller Certina? Skiljer det sig någonting mot Sverigepriser? :)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Gemensam nämnare i ovanstående inlägg: det är inte så billigt som folk tror.
Jag hade då köpt klockan från Sverige och hjälp en medborgare att överleva i branschen. Du kan konversera på samma språk, ge&ta och gå direkt hem med klockan utan att oroa dig för ev tull.
 

par

Patek
2-Faktor
Bumpar lite här. Åker eventuellt till Dubai framemot hösten. Ser att det främst har nämnts Rolex i denna tråd, men hur ser det ut med typ Longines, Omega eller Certina? Skiljer det sig någonting mot Sverigepriser? :)

Det jag jämfört var Rolex, Omega och TH. Var inga pengar o vinna på något märke
 

DrDre

Patek
Inte exakt svaret på din fråga, men på Qatars flygplats är priserna bra. Jag mellanlandade där för några månader sedan och blev då erbjuden en Daytona i stål för 12 500 usd.
 

F-L-P

Panerai
Grymma priser på momentum de länkades till tidigare!

En SXK Seiko i nyskick för endast 677 USD måste ju vara ett fynd.
Capture.PNG
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Väcker denna tråd till liv då min brolla åker ner till Dubai nu i veckan.
Finns det några begagnat-affärer som är värda besöket?
Ska man ladda för en överföring?
/j
 

Vesper

Rolex
Någon som har koll på prisbilden hos AD i t.ex. Dubai Mall, är det billigare än ad här i Sverige? Ska ner i höst men har lite resmål i sommar så är lite osäker på om man ska vänta tills dess eller slå till innan.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Niclas

Omega
Jag åkte till Dubai härom året i januari under shoppingmånaden, men kom hem utan ny klocka trots jag avsatt en slant till det. Som tidigare skrivits så fanns det dealer vid köp av 2 ur, men annars inget jag fick puls över.

I Hongkong däremot, var det fullt av hål i väggen med mängder av ur och spännande vintage. Hur oddsen är att bli franken-lurad där vet jag dock inte. I Dubai var det raka motsatsen med strama försäljare i lyxiga märkesbutiker i shoppingcentren och där ringde absolut inga varningsklockor.
 
Topp