• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
2015 är snart över och vi behöver således en ny tråd:D

Vad är ditt klocklöfte för det kommande året?
Mitt blir att behålla denna:D
12356460_599900400161587_1576094130_n.jpg


God Jul och Gott nytt år!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
2015 är snart över och vi behöver således en ny tråd:D

Vad är ditt klocklöfte för det kommande året?
Mitt blir att behålla denna:D
12356460_599900400161587_1576094130_n.jpg


God Jul och Gott nytt år!
Du hann före att skapa tråden!
Mitt löfte får bli att fortsätta på 2015 års löfte att skaffa en dressare. Cartier, datejust med tuxedotavla eller liknande.
Långsiktigt blir önskemålet att inhandla en Kermit 2003:a, två subar av -77 och -98 års modeller. Vore kul med en 1016 också. Men Det finns ju annat än Rolex. En Speedy kanske, någon rolig Orient, köpa tillbaka Marinemastern, ett till fickur osv osv osv osv.....;)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha, satt precis själv och knåpade ihop en liknande tråd, tur jag inte hann posta. :)

Ok, here goes:
För min egen del så tror jag 2016 kommer att vara året då det första nyköpet från AD trillar in hos mig. Jag har blivit barnsligt förtjust i denna dressare med meteorittavla från JLC. Måste bara pröva först för jag är lite osäker på storleken.
Jaeger-LeCoultre-Master-Calendar-Meteorite-aBlogtoWatch-6.jpg


Givetvis måste man ju ha en robust, vattentät och stekig klocka till sommaren och tänkbara kandidater är 116713 eller 116613.
116713_2X.jpg

Bilderna skamlöst snodda från nätet.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Om rek paketet som kommit på villovägar (tillsammans med 40 andra paket på väg till Irland) kommer fram så ska pengarna användas till ngt riktigt roligt i klockväg under 2016. Är det stulet så blir det ett väldigt lugnt år.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Oj vågat, lycka till men ska något behållas är det ju bra välja något vackert :)
@Karatekid

Mitt får bli som vanligt att inte köpa (och därigenom flippa) för "mkt" :D
Jo, friskt vågat hälften vunnet! Kommer vara kämpigt första halvåret men räknar nog med att kunna komplettera den med något kul därefter och då blir det nog lite lättare:)
Förutsatt att min nuvarande guldrolex gör vad den ska på auktion så ska det komma in en ny Rolex i ädelmetall!
Var är den auktionerad nånstans?
 

Apansson

Torpare
Jo, friskt vågat hälften vunnet! Kommer vara kämpigt första halvåret men räknar nog med att kunna komplettera den med något kul därefter och då blir det nog lite lättare:)

Var är den auktionerad nånstans?
Blir på Christies Important Watches i maj. Så får vi se. Hon jag talat med där verkar positiv i alla fall, ska över till London och överlämna uret i februari samt passa på en minisemester då!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Haha, satt precis själv och knåpade ihop en liknande tråd, tur jag inte hann posta. :)

Ok, here goes:
För min egen del så tror jag 2016 kommer att vara året då det första nyköpet från AD trillar in hos mig. Jag har blivit barnsligt förtjust i denna dressare med meteorittavla från JLC. Måste bara pröva först för jag är lite osäker på storleken.
Jaeger-LeCoultre-Master-Calendar-Meteorite-aBlogtoWatch-6.jpg


Givetvis måste man ju ha en robust, vattentät och stekig klocka till sommaren och tänkbara kandidater är 116713 eller 116613.
116713_2X.jpg

Bilderna skamlöst snodda från nätet.
Med din gilt och speedy så förstår jag ditt val kring en nyare klocka, känner lite samma sak fast för tillfället finns det några vintage klockor jag vill kamma hem innan:) Typ en ph1000, speedy, ploprof och kanske en daydate...
Ska inte flippa någon i min kvartett.*
image.jpeg

*Om jag inte skulle fastna utomlands med allt stulet förutom klockorna, de är min biljett hem... Eller någon annan typ av pengakris.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Några saker känns givna.
VC:n ska absolut inte lämna.
image.jpeg

Ska aldrig vara utan Panerai, så om denna mot förmodan skulle lämna måste den ersättas av en annan Panna (gammal bild).
image.jpeg

Denna sköning ska säljas ;)
image.jpeg


Nåt måste ju in också.. Just nu är jag inne på att tillföra AP, men en RO skulle kanske konkurrera lite väl mycket i samma liga som VC:n. Således känns Divern som ett hett alternativ; den är jäkligt het även irl..
image.jpeg
 

R0B

Panerai
Mitt löfte blir samma som jag inte lyckats infria 2015. Spetsa till samlingen lite. Har haft svårt att släppa mina klockor, men nu kommer nog ett gäng få lämna för att göra plats och finansiera en Rolex i helguld. 116718 eller 116618.
image.jpeg

image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    109 KB · Visningar: 84

laketwig

Patek
2-Faktor
Om vi bortser från Aerospacen, som jag köpte ny -98, så ser min scoreboard över klockor som finns kvar ut så här:
- 2013: 2 IWC, en Mark XVI och en Spitfire Chronograf
- 2014: 2 Rolex, den nya SD'n och senaste versionen av Explorer II'an (numera även med svart tavla)
- 2015: 1 IWC, Ingenieur
Samling 2015-11-07.jpg


Ska vi följa någon form av logik (vad logik nu har med saken att göra ... ;) ) borde 2016 resultera i en Rolex till. Problemet är att det inte finns någon Rolex som lockar utöver dom två jag redan har. Skulle vara en blå eller grå YM då. Lagom storlek och sitter grymt bekvämt på armen, men PCL och prislappen avskräcker lite.

Ett alternativ är att gå "all in" på IWC och byta ut dom båda Rollarna mot dom här två:
Boston 8.jpg

Blå IWC Aquatimer IW329005.jpg


Nja ..., skojade nog lite där ;). Explorern skulle jag troligen kunna byta ut mot en Ingenieur Dual Time till rätt pris, men att byta ut SD'n mot en ny Aquatimer vore hål i huvudet ... :banghead:

Jag säger som förra året, jag har inte en aning men det brukar ge sig ... :D
 
Senast ändrad:
Topp