• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läder-nato: Är detta acceptabelt?

Vad hade du gjort?

  • Kontaktat butiken för att få ett byte/nytt band.

    Röster: 15 60.0%
  • Knutit näven i fickan och intalat mig själv om att det är snyggt. Det är nonchalant fräsigt! Sprezz.

    Röster: 10 40.0%

  • Totala väljare
    25
  • Enkät stängd .

Grandeur

Breitling
Jag fick en leverans på ett par natoband idag och hajade till lite när jag såg lädernatot. Hälften av ovansidan är randig i färgen medan resten av bandet är enfärgat. Produktbilderna visar ingen antydan till att färgen skulle vara randig på något sätt.

Vad hade ni gjort? Svara gärna i pollen och/eller skriv en kommentar.

Är jag för petig? Det hade ju varit lite smått fräsigt om hela bandet hade varit randigt, men min tanke var ett enfärgat band...

1_zps0adb2c3a.png


5_zps3d3931c3.png


2_zps8724b0dd.png


3_zps1d44cd6b.png
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Tyckte det var ganska fräsigt! Det är ju bara den randiga delen som kommer synas när du har den på så det kommer inte se konstigt ut heller =)
 

plattfot

Rolex
Ränderna/flammigheten kommer troligen försvinna efter någon dag på armen och hela bandet mörkna.
 

Grandeur

Breitling
Obs: Bandet är inte köpt av forumets egna bandnasare (sorry S) - så ni behöver inte vara rädda för att skriva vad ni tycker. :)
 
  • Like
Reactions: Wii

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Eftersom du verka störa dig på ränderna så är det självklart att du ska kontakta återförsäljaren. Skulle själv gjort det om jag fick en produkt som inte är vad jag har betalat för.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ähh va fan, ett levande material ju...
Är inte en titanlänk vi snackar om.

Men som alltid, det är ju självklart så att köparen skall vara nöjd.
 
C

Crowolf

Guest
Kräv ett byte. Har du beställt enfärgat och fått polka så är det inte rätt.
 

Sond

Patek
Skulle själv absolut vilja byta. Sedan beror det ju lite på priset och kostnaderna för bytet. Dessutom måste jag tyvärr räkna in tid i kalkylen. Hur gärna jag vill se till att säljaren tvingas göra ett byte kan priset(tiden) bli så högt att jag hellre knutit näven i fickan och lagt bandet längst in i någon låda. Skulle dock minst skickat ett mejl där jag uttryckt mina känslor...
 

David

Bödeln
Så snart bandet fått några veckors patina kommer det inte synas någon skillnad, jag hade använt det och inte funderat mer på saken.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Smörj in det och behåll. Du kommer inte märka ngn skillnad när lädret fått lite patina.
 

trumpetera

Panerai
Undrar om det där polkamönstret verkligen kan falla under "levande material"? Ser ut som dålig garvning/färgning eller nå't....
 
Topp