• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läder till Omega Jacques Mayol

brinktime

Cartier
2-Faktor
Hallå igen!

Känns som man postar lite väl mycket nu, men har blivit lite många köp såhär i början på nya året. Nu har jag kommit över en, vad jag tycker rolig Omega Seamaster 120m vilken är den som Jacques Mayol använde då han satte ett världsrekord i fridykning på 80-talet. Kul klocka som jag dessutom hittade i tvåton. Till min fråga. Jag gillar armbandet, men även att byta armband lite titt som tätt och fästningen på denna är liknande den som är på AP Royal Oak. Finns det något särskilt namn på denna fästningen?

Någon vänlig själ som kan tänka sig att tillverka ett i läder speciellt för denna för en billig peng annars?

En till fråga. Har ni något knep för att få loss sprintarna som verkar ha suttit där för alltid då jag har väldigt svårt att trycka ut dem.
Må väl! :)
image.jpeg
 

rogart-63

Patek
Blir nog svårt att byta till läderband. Har haft en likadan. Länken sitter fast med sprintar som knackas dit . Ett sprintverktyg typ 0,8 mm och knacka från sidan tills sprinten tittar ut . Då brukar den ha lossnat så mycket att man kan dra ut den. Fin insert på din Jacques Mayol var rädd om den. Hårdvaluta.
Sen tror jag inte någon vill tillverka ett läder för en billig peng :p. Har några länkbitar liggande till övre delen om det skulle kunna hjälpa?
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Haha, alltid värt att försöka med "billig peng" ;).
Då kanske det är det man får testa helt enkelt.
Det kanske kan vara intressant med länkbitarna om du inte använder dem.
 
Topp