• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderarmband till Datejust

Barabom

Omega
Går och funderar på vilken färg på arbandet som skulle passa bra till datejusten, från ca 80-talet skulle jag tro. Det är en goding med Two-tone och har endast original länken på men vill ha något mer elegant?

Tips på stabila armband som inte smular sönder efter dag två, äite inne på brunt till den kombon? Tavlan är mörblå, lite mörkare än dagens blåa tavla som erbjuds.

Tack!
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Din datejust är nog värd en sådan hirsch :)

https://www.hirschstraps.com/produc...e-alligator-leather-watch-strap-in-dark-brown

Screen Shot 2017-06-08 at 11.20.34.png
 

Barabom

Omega
Hej,
Sent svar, fick aldrig notiser. Jag har också kikat lite och finns en massa gott o blandat! Billigare att köpa där än i butik, t.e.x nyman?

Har klockan 20 mm lugg?

Mvh
 

Psykel

Patek
Hej,
Sent svar, fick aldrig notiser. Jag har också kikat lite och finns en massa gott o blandat! Billigare att köpa där än i butik, t.e.x nyman?

Har klockan 20 mm lugg?

Mvh
Klockan har 20mm luggar. Då den även har borrade luggar så kan du skaffa ett par olika band för variationens skull, eftersom det är lättare att byta. Jag skulle köra ett brunt som det ovan och ett blått för att matcha tavlan.
 

Barabom

Omega
Klockan har 20mm luggar. Då den även har borrade luggar så kan du skaffa ett par olika band för variationens skull, eftersom det är lättare att byta. Jag skulle köra ett brunt som det ovan och ett blått för att matcha tavlan.
Ja jag såg det, verkar väldigt enkelt att byta band!
Jag kommer nog inte slå på ett sådant dyrt band direkt för 2-3000 kr utan vill testa lite olika färger - Har du tips på en bra sida eller butik i Stockholm?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Skulle rekommendera dimension 20 mm som smalnar av till 16 mm vid spännet. Rios och Hirsch har vettiga band för ca 500-600kr. Sök på Ebay är mitt tips. Butikerna har inte mycket på lager. Kaplans har bland de bättre utbuden i Stockholm, men troligen inga 20-16mm.
 

Psykel

Patek
Ja jag såg det, verkar väldigt enkelt att byta band!
Jag kommer nog inte slå på ett sådant dyrt band direkt för 2-3000 kr utan vill testa lite olika färger - Har du tips på en bra sida eller butik i Stockholm?
Klockia.se har bra priser på Hirsch och är den enda svenska sidan som säljer vad jag vet. Annars finns watch-band-center, som säljer från Tyskland. Massor av band från massor av tillverkare till riktigt bra priser. Flera som handlat därifrån här på forumet.
Kan rekommendera modellerna Hirsch Highland och Hirsch Forest. Snygga band i opräglat läder som ligger runt 300kr.
 

Barabom

Omega
Skulle rekommendera dimension 20 mm som smalnar av till 16 mm vid spännet. Rios och Hirsch har vettiga band för ca 500-600kr. Sök på Ebay är mitt tips. Butikerna har inte mycket på lager. Kaplans har bland de bättre utbuden i Stockholm, men troligen inga 20-16mm.
Tips på vart man kan hitta 20 - 16? Verkar bara hitta 20-18 när jag kollar runt?
 
Topp